Gå til innhold

Samsung med bærbare i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har NC10 her, riktignok med engelsk tastatur.. Ganske fin sak. Bra tastatur, bedre enn min fullsize laptop.
Jeg har siklet en stund etter en slik maskin, noe negativt du kan trekke fram? Hvordan er mulighetene for oppgradering av hdd / minne? Bruker den vanlig 2.5" sata hdd og 533/667Mhz ddr2 so-dimm? Er der LED basert skjerm på den? Endret av mandela
Lenke til kommentar

Jeg ønsker Samsung velkommen på det norske markedet. :thumbup:

 

Men de bør lære seg den norske markedsføringsloven rimelig kjapt. Det er nemlig straffbart å reklamere for noe de ikke kan holde. Lover man full HD så må de enten holde lovnaden og levere 1920x1080 eller trekke lovnaden.

Lenke til kommentar
Har NC10 her, riktignok med engelsk tastatur.. Ganske fin sak. Bra tastatur, bedre enn min fullsize laptop.
Jeg har siklet en stund etter en slik maskin, noe negativt du kan trekke fram? Hvordan er mulighetene for oppgradering av hdd / minne? Bruker den vanlig 2.5" sata hdd og 533/667Mhz ddr2 so-dimm? Er der LED basert skjerm på den?

 

Har også siklet på denne siden lansering og dratt meg i håret fordi den ikke så ut til å bli lansert i Norge. Kjøpte min i Sverige (Inet på Torp, Uddevalla) i påsken for 3700 NOK og er kjempefornøyd!

 

Den har skandinavisk tastatur og følgelig æøå-taster. Faktisk så skriver jeg denne posten fra min NC10! Tastauret er blant de beste på en netbook.

 

Mener at skjermen er LED.

 

Sakset fra Samsung.se

en strömsnål men ljusstark SuperBright© matt LED skärm har NC10

 

Har allerede oppgradert minne til 2 GB. Det er plass til én brikke og byttes som på alle andre bærbare. Skru-skru og smack! Det er SO-DIMM DDR2 533 MHz som benyttes pga av det gamle brikkesettet til Intel. Siden disse er vanskelig å få tak i, kjøpte jeg heller et 4 GB sett 667MHz (som da blir underklokket) fra Kingston i HyperX serien og solgte brikke nr. 2 til en Asus EeePC 1000H eier.

 

Hardisken er nok noe verre å bytte, flere skruer bl.a., men ikke umulig. Det er en helt vanlig 2.5 tommers disk.

 

Disken kommer ferdig partisjonert fifty-fifty. Jeg brydde meg ikke så mye om svensk XP Home, da jeg allerede har installert Windows 7. Fungerer som en drøm, dog noe treg oppstart av programmer. Som sofa-surfer og skole-PC funker den knall.

 

Min NC10 er i lyseblå (babyblå) og hvit perlemor, og ser ikke ut til å komme ut i Norge... Heldigvis!

 

Edit: Lagt til lenker.

Endret av Raggi (RayRay)
Lenke til kommentar

Takk for svar Raggi :) Blir litt off topic dette, hvordan er det med en såpass lav vertikal oppløsning på skjermen, er det pes å lese nettsider f.eks? Har kun testet netbooks i butikken...

 

Angående RAM, går også an å bruke 667MHz minne på netbooks spesifisert for 533, innbiller meg at maskinen vil skrur ned hastigheta automatisk, er det feil?

Lenke til kommentar
Takk for svar Raggi :) Blir litt off topic dette, hvordan er det med en såpass lav vertikal oppløsning på skjermen, er det pes å lese nettsider f.eks? Har kun testet netbooks i butikken...

 

Angående RAM, går også an å bruke 667MHz minne på netbooks spesifisert for 533, innbiller meg at maskinen vil skrur ned hastigheta automatisk, er det feil?

 

RAM'en blir underklokket ja.

 

Det blir litt trangt å surfe på nettet, men det går helt greit. Mitt tips er å bruke nettleseren i fullskjerm-modus. Dette aktiveres som oftest med F11-tasten. Bruker også Adblock Plus og FlashBlock utvidelsene i Firefox. Da slipper prosessoren å jobbe seg i hjel med reklame.

Lenke til kommentar
Det blir litt trangt å surfe på nettet, men det går helt greit. Mitt tips er å bruke nettleseren i fullskjerm-modus. Dette aktiveres som oftest med F11-tasten. Bruker også Adblock Plus og FlashBlock utvidelsene i Firefox. Da slipper prosessoren å jobbe seg i hjel med reklame.
Ok, så det er til å leve med altså, i alle fall for lett surfing. Det kommer 11.6" 1366 x 768 netbooks i løpet av kvartalet, men de blir vel ikke "mini"maskiner lenger. Sistnevnte oppløsning ville dog ha vært nok for brukbar produktivitet. Endret av mandela
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...