Gå til innhold

DirectX 11-kort i sommer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva skal vi med DX11 støtte når det ikke finnes spill for det enda? Vi klarer oss med 'kun' DX10 støtte minst 1 år til.

 

Ja, men snakk om å ha støtten der gjør oss ikke noe, gjør det vell ?.

 

Kjekt å vite at når mannen i gata kjøper pc'n sin, også 5 måneder etterpå så er det ikke hastigheta det går på, men neimen, jeg har ikke støtte.

 

Ati failet bra på dette med x800 korta, og jeg var en av dem som smakte på den, var meget kjipt.

 

AMD sliter ikke så stort lengre på x86 markedet, Tricores selger som bare det =), men de kunne gjort det bedre.

 

Amd gjorde det greit med HD3xxx og med 4xxx gjorde de homerun, de har større sjangs for å få solgt produkter med navnet bedre ute i markedet.

 

Ati sliter en del med nvidia fanboys som trur fortsatt at ati er for penere farger, og for htpc og lignende, og nvidia er gaming.

 

Ati har bevist bra med HD4xxx at de er her i alle segmenter, og er faktisk bedre enn nvidia på mange!

 

Nvidia kommer til å kjempe hardt, etter å ha lært at ATI tok de med storm, med simpelt design, billige kort, og skalerbar arkitektur, håper begge 2 faktisk bruker enkle gode design!

 

Billigere for oss og viktigst av alt, konkuranse.

Lenke til kommentar

Det er viktigere at AMD og nVidia kommer med flere shadere, høyere minne båndbredde, høyere frekvens og slike ting enn DX11 støtte til sine skjermkort.

 

Spillet Crysis har kanskje ikke den mest effektive 3D motoren der ute, men det spillet har vært ute på markedet lenge nå og først med AMD sin 4870 serie og nVidia sin GT200 serie, at ytelsen er god nok til å få god flyt i dette spillet. Men i 1920x1200 og 2560x1600 oppløsning med alt på Very High og 4X antialising, så vil selv AMD 4870 X2 og nVidia GTX 295 yte dårlig.

 

Så mer GPU kraft er viktigere enn DX11 mener jeg. Så var det strømforbruk og varme da... AMD og nVidia har nok å jobbe med!

Lenke til kommentar

Etter min mening fokuserer artikkelen på feil ting. Dx11 synes jeg ikke er i nærheten så interessant som flere steam-prosessorer (1000?), høyere klokkehastighet (970 MHz?), 40nm, bedre energieffektivitet, raskere GDDR5-minne, 512bit minnebuss, Multi chip modul (MCM) og OpenCL-støtte.

Lenke til kommentar
Vil RV870-brikken danne grunnlaget for de første kortene i 5000-serien? :dribble:

 

Jeg håper ati går for samme strategi som de gjorde med HD 4xxx. så vi vil se faktisk minst 2 sku's som før, 5850 og 5870.

 

Streamprosessorer er etter rykter økt til 1000 mhz, håper da at de har økt rops og annet, og gjort power per shader forholdet bedre.

 

Det er ikke umulig at ati kommer med noe mye mye mer kraftig etterhvert, siden 40NM er som kjent ikke kjent som meget bra prossess teknologi, siden den er så ny, og har mange barndomssjukdommer.

 

Derfor er første korta som HD4770.

Lenke til kommentar
Etter min mening fokuserer artikkelen på feil ting. Dx11 synes jeg ikke er i nærheten så interessant som flere steam-prosessorer (1000?), høyere klokkehastighet (970 MHz?), 40nm, bedre energieffektivitet, raskere GDDR5-minne, 512bit minnebuss, Multi chip modul (MCM) og OpenCL-støtte.

OpenCL-støtte? I'm in.

Lenke til kommentar

Urk - kan de ikke først få ut noen DX10-spill før de hopper på neste hest? Så og si alt av spill som kommer i dag er enda DX9, med delvis støtte til DX10 nå og da. Et alternativ blir selvsagt at DX10 dør ut før den i det hele tatt er kommet i gang, det har vel strengt talt skjedd med andre DX-versjoner såvidt jeg husker.

Lenke til kommentar
Høna og egget. Det kommer ingen dx11-spill før folk har dx11 kort og folk kjøper ikke dx11-kort før det kommer dx11-spill.

Nja, folk kjøper jo kortet fordi det yter bra (mest sansynligvis) så da er det jo egentlig bare et pluss at det er DX11 i tillegg, både for forbrukerne og spillindustrien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...