Gå til innhold

Lanserer harddiskkabinetter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Med eSata regner jeg med man kan få veldig gode overføringshastigheter, da den ikke burde være flaskehals?

3gbits = 375mB/s så tre disker kan fint overføre ved full hastighet teoretisk.

 

Du får bare utnyttet 8/10 av bånbredden til data. VIdere er 300 MB/s i underkant om du skal ha et godt R5-array på 5 disker.

 

AtW

Lenke til kommentar

Dere skriver at "Pris og tilgjengelighet er foreløpig ikke kjent, men da Lian Li generelt gjerne koster det lille ekstra, er disse neppe blant de billigste boksene i sin klasse."

 

Hvor er de andre i klassen? Jeg finner ingen andre HDD kabinett til 3-5 HDD med esata og USB utgang..

Er jeg bare dårlig til og lete, eller er det begrenset?

Lenke til kommentar

Det nærmeste vi kommer er vel denne til 4995,- Jeg synes nå at denne er litt mer attraktiv pga nettverksstøtten, jeg har ikke store behovet for at harddisk kabinettet skal være så veldig fint.

 

Men hvis Lian-Li skal ligge over lignende produkter, så vil jeg tippe at prisen blir ganske lik denne da Lian-Li gjerne tar betalt for utseende der andre tar for funksjonallitet? :p

Lenke til kommentar
Drøy priset da.. Kunne tenke meg ett HDD kabinett som ikke kostet skjorten.. Trenger egentlig bare USB utgang og plass til 30+ harddisker. Noen forslag?

2stk av dette da har du 40 hotswap til en ca 6-6.5k ferdig med vifter etc, liten mcgyverkobling så en psu i andrekabinettet samkjører med den i første og voila

men spørs jo hva du definerer som skjorta da..

 

finner noen plass til 40ish disker for lavere så vil jeg gjerne ha linken :D

har sånn 10disker liggende oppå kabinettet til filservern fordi det rett og slett er tomt for plass. :(

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

haha.. Beklager, mente 3+ HDD. Altså 3-5 :p Skriveleifer er hærlige..

Skjønte absolutt ingenting da du linket til ett kjempekabinett og mente jeg trengte 2 ;)

 

Jeg tenker på og gå til innkjøp av laptop og selge min stasjonære pc, men trenger lagringsplass. Noen forslag til HDD kabinett til 3-5 HDDer med usb eller esata utgang? Som ikke koster skjorta ;)

Lenke til kommentar

3-5 disker da ble det plutselig litt billigere ja :D

buffalo leverer denne nas boksen til 3.2k som er 4diskers, da står det allerede 4x250gb i den som sikkert kan nappes ut så byttes ut med større.

de har også denne ned 4x500gb til 4.4k som jeg synest var ganske grei pris med de diskene i.

 

netshop har storbox som er 5disker for 1.9k men har bare en gang sett den på lager noensinne.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
Drøy priset da.. Kunne tenke meg ett HDD kabinett som ikke kostet skjorten.. Trenger egentlig bare USB utgang og plass til 30+ harddisker. Noen forslag?

2stk av dette da har du 40 hotswap til en ca 6-6.5k ferdig med vifter etc, liten mcgyverkobling så en psu i andrekabinettet samkjører med den i første og voila

men spørs jo hva du definerer som skjorta da..

 

finner noen plass til 40ish disker for lavere så vil jeg gjerne ha linken :D

har sånn 10disker liggende oppå kabinettet til filservern fordi det rett og slett er tomt for plass. :(

 

Klarer da å trøkke inn i overkant av 30 disker i en lian li Cube til ca 3-4k med hd-hdbrønner (kjøpt i norge, ikke på ebay i USA). Uten Expandere så vet jeg ikek helt som jeg synes den saken du linker til er en såå fantastisk deal.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...