Gå til innhold

Lanserer harddiskkabinetter


Anbefalte innlegg

synest det er ganske lekkert kabinett :) har et som filserver nå men tom for plass, blir nok et til når penger til det.

betalte 2.8k for det ferdig med vifter etc

 

de 6stk 3x5,25" hotswap for lian li cuben alene er 3.5k så kommer viftene og selve kabinettet utenom.

bare hotswap rammene så er du allerede over det 4U i pris.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
synest det er ganske lekkert kabinett :) har et som filserver nå men tom for plass, blir nok et til når penger til det.

betalte 2.8k for det ferdig med vifter etc

 

de 6stk 3x5,25" hotswap for lian li cuben alene er 3.5k så kommer viftene og selve kabinettet utenom.

bare hotswap rammene så er du allerede over det 4U i pris.

 

Å bruke 500 kr for en 3*5,25 er ganske mye penger, for funksjonalitet med relativt begrenset nytte for meningmann, man får langt billigre HD-kabinetter, betalte vel 150 kr per stykk for mine. Og man får helt sikkert billigere HD-kabinetter om man også der operer med ebay-priser i USA.

 

For all del, det er en god deal med de kabinettetene du sikkserer, men noen astronomisk god greie kontra alterantivene for konsumenter mener jeg ikke det er. Rack-formfaktoren er på mange måter upraktisk, og rack-kabinett bråker gjerne mye.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

for en typisk privatbruker er vell rack upraktisk, men er vell heller få typiske privatbrukere som har behov for så mange disker.

 

de litt mer entusiast som har såpass mye disker har stortsett et skap, men de bråker stortsett litt ja men det kan jo fikses med litt gummi mot vibrasjonene og senke hastigheten på viftene.

Lenke til kommentar
Drøy priset da.. Kunne tenke meg ett HDD kabinett som ikke kostet skjorten.. Trenger egentlig bare USB utgang og plass til 30+ harddisker. Noen forslag?

2stk av dette da har du 40 hotswap til en ca 6-6.5k ferdig med vifter etc, liten mcgyverkobling så en psu i andrekabinettet samkjører med den i første og voila

men spørs jo hva du definerer som skjorta da..

 

finner noen plass til 40ish disker for lavere så vil jeg gjerne ha linken :D

har sånn 10disker liggende oppå kabinettet til filservern fordi det rett og slett er tomt for plass. :(

 

Om behovet for plass er akkut og du ønsker enkel tilang og god kjøling så kan jo Lian Li Cube Case være et svært godt alternativ. Prisen starter på rundt 2.800,- men vil nok bli noe høyere med vifter, braketter etc. Uansett så er det ferdige løsninger for ca 30 disker i vibrasjonsdempende oppheng å få kjøpt som tillegg og du kan også kutte 5 1/2" plass og 3,5" plass og dermed få på plass ennå flere disker om det er behov.

Lenke til kommentar
men lian li cube blir ei formue med alle rammene etc inkludert

 

Når jeg kjøpte den bealte jeg 150 kr per 4:3-modul, pluss et par moduler til samlet sett vel da 1200 får 30 harddiskplasser (i moduler), pluss selve kabinettet. Kunne såklart været billigere, men det er ikke dyrere per HD-plass enn det er i noreco-sakene.

 

AtW

Lenke til kommentar
men lian li cube blir ei formue med alle rammene etc inkludert

 

Når jeg kjøpte den bealte jeg 150 kr per 4:3-modul, pluss et par moduler til samlet sett vel da 1200 får 30 harddiskplasser (i moduler), pluss selve kabinettet. Kunne såklart været billigere, men det er ikke dyrere per HD-plass enn det er i noreco-sakene.

 

AtW

Mulig jeg husker feil, men de dyrer modellene har vel hot-swap og/eller raid støtte? - Noe de modulene til 150,- ikke har.

Lenke til kommentar

om du mirakuløst finner rammene for 150kr stk som jeg sier mirakuløst siden netshop skal ha 4ganger det pr ramme.

 

så blir vell regnestykket da:

en cube 2395kr

rammene 900kr

3x120mm vifter med griller 300kr

2x80mm vifter med griller 200kr

ørten overganger for koble til alle diskene, ?? kr

interne diskopphenger 300kr

 

om sier 4,5k med porto etc så 150kr pr disk, det er med rammene til 150kr stk, om kjøpe de fra netshop så er det en 2,6k dyrere...

 

norco har alt av kabling,vifter etc med, ferdig levert til norge 2.8k som er 140kr pr disk.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
om du mirakuløst finner rammene for 150kr stk som jeg sier mirakuløst siden netshop skal ha 4ganger det pr ramme.

 

så blir vell regnestykket da:

en cube 2395kr

rammene 900kr

3x120mm vifter med griller 300kr

2x80mm vifter med griller 200kr

ørten overganger for koble til alle diskene, ?? kr

interne diskopphenger 300kr

 

om sier 4,5k med porto etc så 150kr pr disk, det er med rammene til 150kr stk, om kjøpe de fra netshop så er det en 2,6k dyrere...

 

norco har alt av kabling,vifter etc med, ferdig levert til norge 2.8k som er 140kr pr disk.

 

Det er ikke et mirakel i det gele tatt, ta feks stacker 4:3-moduler, de kostet 150 kr når jeg kjøpte de, vifter er inludert, trenger ikke mere 120mm-vifter enn det. Ikke skjønner jeg hva slags interne diskopphenger det er du snakker om heller. Og såvidt jeg kan se på bildene må du selv sørge for kablingen fram til backplanet også på dette noreco-kabinettet? Noreco sin koster 2.8k plus moms og fortolling, mao ca 3.7k inn til landet. Og med et litt mer saklig regnestykke for Cuben så har man 3.6k for den og plass til 30 disker (1200 i hd-moduler er det man trenger utover kabling, som man uansett må ha på noreco-saken). Noreco-saken er som sagt ingen dårlig deal, men jeg er ikke uten videre med å at Cube-oppsettet er latterlig dyrt og Noreco er en fantastisk deal i forhold. Begge varianter har sine styrker og svakheter.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det er ikke et mirakel i det gele tatt, ta feks stacker 4:3-moduler, de kostet 150 kr når jeg kjøpte de, vifter er inludert

jeg så på denne som er eneste 4:3 hotswap jeg fant av tilbehøret.

 

Ikke skjønner jeg hva slags interne diskopphenger det er du snakker om heller.

tenkte på disse, for 30disker har du 6x4disk moduler + 2stk av interne opphenget for siste 6 såvidt jeg kan se ihvertfall.

 

Og såvidt jeg kan se på bildene må du selv sørge for kablingen fram til backplanet også på dette noreco-kabinettet?

nå tenkte jeg på strøm til alle diskene da, på backplaten kobler du til 5plugger av strøm.

(min backplate bruker molex men av kommentarer på newegg virker det som de leverer med sata også siden folk der hadde det.)

 

Noreco sin koster 2.8k plus moms og fortolling, mao ca 3.7k inn til landet.

jeg betalte 2.8k for mitt så da brukte jeg det, blir vell 3.1k med porto slik dollarn er nå, fortolling har ikke jeg regnet med siden jeg ikke betalte det.

 

Og med et litt mer saklig regnestykke for Cuben så har man 3.6k for den og plass til 30 disker (1200 i hd-moduler er det man trenger utover kabling, som man uansett må ha på noreco-saken). Noreco-saken er som sagt ingen dårlig deal, men jeg er ikke uten videre med å at Cube-oppsettet er latterlig dyrt og Noreco er en fantastisk deal i forhold. Begge varianter har sine styrker og svakheter.

 

AtW

for strøm bruker norco backplaten 5plugger istedenfor 1 pr disk, datakablene tenkte ikke jeg noe på siden det uansett blir breakout kabler fra kontroller for min del.

 

at norco er en fantastisk deal blir vell ettersom om du vil ha cube stående på boken eller rack, men billigere enn cube pr disk er den nok.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...