Gå til innhold

Nforce 980a er offisiell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer noe dårlig frem i artikkelen at brikkesettet kan kombineres med enten AM2/AM2+ eller AM3 sokkel. Valget av sokkel får noen konsekvenser:

 

  1. Dersom det kombineres med AM2/AM2+ sokkel så vil hovedkortet støtte kun DDR2 minne og både AM2, AM2+ og AM3 prosessorer
  2. Dersom det kombineres med AM3 sokkel så vil hovedkortet støtte kun DDR3 minne og kun AM3 prosessorer.

Dette gjelder forsåvidt for alle andre AM3-kompatible brikkesett også.

 

Forskjellen på 780a og 980a er så vidt jeg har skjønt at valgmulighet 2 (AM3 sokkel + DDR3 minne) ikke er tilgjengelig for 780a.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
FEM PCI-spor? Jøss. Det har jeg ikke sett på lenge, og i hvert fall ikke på et kort som dette...

Selv om man har muligheten til å ha fem PCI-spor på hovedkortet, betyr ikke dette nødvendigvis at hovedkortprodusentene lager kort med dette.

 

Hvilken grafikkprosessor finner man på dette kortet?

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Syntes dette virker interessant jeg.. Vel, ja, virker som en rebranding, men å få med DDR3-minne på AMD nForce-kort er vel verdt en rebranding kanskje? Tror jeg kommer til å gå for dette i min neste PC. Synd Asus M4N82 Deluxe ikke har DVI/VGA utganger, og minnespor for DDR3 også.. :(

 

Jeg tenker:

- nForce 980a hovedkort

- 2x GTS250 skjermkort i SLi

- DDR3 minne.

- Phenom 720

 

..i min neste ihvertfall! :)

Lenke til kommentar
Vel, ja, virker som en rebranding, men å få med DDR3-minne på AMD nForce-kort er vel verdt en rebranding kanskje?

 

Siden minnekontrolleren sitter i prosessoren på AM2/3, så spiller chipset mindre rolle ang. ddr2/ddr3, det er hovedkortets fysiske design som avgjør det, så Nvidia kunne godt kalt en spade for spade (og her heter spaden 780a).

Virker som Nvidia har permitert utviklingsavdelingen og ansatt for mange i markedsavdelingen.

AMD klarte overgangen til ddr3 med sine chipset uten å måtte ty til navnetriks og andre villedende taktikker.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...