Gå til innhold

Samsung Omnia HD i8910 - 8mp, 720p video, S60 v5


genser

Anbefalte innlegg

Dette er tråden om Samsungs nyeste videomobil, Samsung i8910 Omnia HD. Kjapt oppsummert, en mobil med alt av teknologi, markedets beste skjerm med berøringssensor, Symbian S60 operativsystem og grensesnitt og markedets beste videokamera.

 

Mobilen er nå i butikkene og selges i butikk for rundt 7500 kr og på nettet fra ca. 6500 kr:

https://prisguiden.no/product.php?product_id=109711

 

Tester av mobilen:

Preview av GSMarena.com

Forhåndsomtale av Mobile-Review

 

Bilder og video med mobilen:

Galleri på diskusjon.no

 

Slenger kanskje inn fler lenker med tida.

 

edit:

Liste med koder som kan tastes inn for diverse morro, fra brukeren Plizket

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
*#7780# - Soft reset the phone and restores default phone settings. Code 00000000 (8 x zeros)

*#7370# - Hard reset the phone. Formats phone memory, mass memory 8GB or 16GB and restores default phone settings. You will loose all user files if not backed up!

Default lock code on reset: 00000000 (8 x zeros)

 

*#0228# to check battery information. Test mode.

*#62209526# - View MAC address with out removing your battery

*#0000# - View Phone version information

*#0228# - Phone test mode

*#06# - view your IMEI number

*#1546792*# - Phone admin mode

*#1234# Gives firmware info

*2767*3855# - Factory reset

 

*#0002*28346# - The config and advance options menu. Be careful touching anything here!

*#1546792*# Another config menu. GSM settings, audio and more.

*#3333# - Camera tuning code.

*#1234# gives firmware info.

*#0000# - Device manager Information

*#1111# - Test mode screen. FTA SW Version. Don't know what that is. I assume software version of some sort. Mine's I8910.009

*#2222# - Test Mode Screen. FTA HW Version. REV0.3

*#1234# - Test Mode. SW Version.

*#0*# and click on cif cam to take a picture with the front facing vga camera

Endret av genser
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oi - den var stilig, gleder meg til mer info om den under MWC. Men når Samsung greide både Omnia og Innov8 med 16GB + minnekortstøtte, så synes jeg det burde være 32 GB på nylanseringer i februar '09. Teknologien er jo på plass (jf N97).

 

genser: Det er vel heller en utfordrer til 5800XM, Omnia, Touch HD og iphone enn til N97? Om telefonene har fulltastatur eller ikke er rimelig vesentlig etter min mening, både i forhold til ulike markeder fordi enkelte synes kun touch er OK, mens andre er avhengig av HW-tastatur - men også på grunn av tykkelsen som qwerty nesten alltid fører med seg.

 

Uansett, den sinnsyke skjermen + bra kamera (Innov8 tyder på at selv om de følger med på det ekstremt slitsomme megapixelmaset, så greier de med hell også å få med bra optikk og kamera-SW) + HDMI + integrert minne + wifi/HSDPA + 3,5 mm jack + divx... Samsung kan definitivt være et alternativ for meg når jeg skal ha ny telefon igjen. :D

Lenke til kommentar

X1i er da faen meg interessant..! Makan til kraftkar skal du lete lenge etter! Men la oss holde oss til Samsung her da, primært :)

 

Peppep:

Joda, du har et poeng i at fysisk QWERTY-tastatur er et skille for mange når de skal kjøpe mobil. Jeg vil dog ikke si at denne konkurrer med 5800 XM, da i8910 vil koste det dobbelte av 5800 XM når den kommer ut (ca. 6k mot ca. 3k).

Skal og nevnes at S60 5th har et veldig fint landskapsorientert qwertytouch-tastatur (mye nye fancy ordkombinasjoner), som kan gjevne ut litt av fordelen N97 har der.

 

Blir spennende å se. Samsung er virkelig i vinden.

 

2010/11 blir fantastisk, når vi ser plenty med mobilprodusenter, med Nokia og Samsung i front, med nye Symbian Foundation sitt grensesnitt.

Lenke til kommentar
Jeg vil dog ikke si at denne konkurrer med 5800 XM, da i8910 vil koste det dobbelte av 5800 XM når den kommer ut (ca. 6k mot ca. 3k).

Og spørsmålet blir da om OmniaHD vil være verdt det dobbelte. Hvis man får et nesten like bra produkt til halve prisen, så vil jo Tube stjele fra OmniaHDs potensielle marked/målgruppe ==> konkurrenter.

 

Men Samsung Omnia kjører da vel ikke s60? Litt skeptisk til dette nå...

Nei, men Samsung har generelt erfaring med S60, bl.a. med Innov8. Så utenkelig er det vel ikke.

 

For interesserte, så er dette et bra bokmerke: http://www.engadgetmobile.com/tag/OmniaHD/

 

Skjermen er forresten på 3,7", synes det er passelig.

Endret av Peppep
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
hvordan er os s60 på mobiler? er det mulighet å installere "fritt" med programmer, eller er det bare nokia prg som er mulig? krever os mye, treigt?

 

Finnes massevis av programmer, og det er fritt fram for alle og enhver å lage programmer til symbian. Det er også et av de minst ressurskrevende operativsystemene for mobiler.

Lenke til kommentar

hmm... har følelsen på at dette kan bli min neste mobil. Men med en prislapp på sikker 5-6 høvdinger begynne det å bli viktig med innbo forsikring som dekker mobil. Beskyttelse-etui (ikke noen sokk/tøy bit) bør jo også finnes på markedet for å beskytte hærligheten. Noen som vet om man får tak i etui i den størrelsen? Eller må man mekke noe selv ^^,

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
kommer denne til å komme til norge? leste et sted at den bare kom til å selges i sør-korea?

 

http://www.amobil.no/artikler/omnia_har_fa...re_skjerm/57600

 

 

T*Omnia som er omtalt i den linken er kun tilgjengelig i Korea med Koreansk grensesnitt.

 

NB: Den nye OmniaHD (Symbian) som kommer paa markedet snart har mye bedre specs enn T*Omnia (WM).

 

Samsung kommer ogsaa med flere Androide og WM baserte touch-telefoner ilopet av aaret.

Endret av mobilehappy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...