Gå til innhold

Mozilla vil ha dine surfevaner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet kan være at surfemønsteret til de som laster ned utvidelsen avviker fra surfemønsteret til flertallet av brukerne. Ofte er det slik at de som legger inn en slik utvidelse er brukere som har høyere kunnskap om PC-bruk enn de brukerne som er flertallet.

 

Jeg anbefaler alle kjente å legge inn Firefox som nettleser og bruke denne som standard. Men de har ikke nok kompetanse eller interesse av å legge til en utvidelse som rapporterer om "surfevaner".

 

En grei måte å gjøre dette på hadde nok vært å legge det til som en utvidelse i neste oppdatering av Firefox, og så gi brukeren en god forklaring på hva de innebærer å aktivere den. Da kan det være mulig å fange opp flere brukergrupper og få en mer nyansert statistikk.

 

Men jeg kjenner ikke surfevanene til andre PC-nerder godt nok til at jeg kan si noe om hvor forskjellig de er. Men jeg vet at min surfevane er ganske forskjellig fra f.eks. mine foreldres surfevaner.

 

Men dette har nok folkene hos Mozilla tenkt på også, så de klarer nok å løse det en måte.

Lenke til kommentar
Holder meg til Opera jeg :)

Gidder du å forklare meg hvorfor du valgte å skrive det? :) Jeg har nemlig litt problemer med å forstå hvorfor noen absolutt skal blande inn Opera i diskusjoner rundt Firefox og omvendt. Denne artikkelen har ingenting med Opera å gjøre, faktisk nevnes ikke Opera ett med ord, dette er en artikkel om at Mozilla vil kartlegge surfevaner for å kunne forbedre produktene sine. Hvor kommer da behovet for å si at man bruker en helt annen nettleser?

 

On topic: Jeg kommer nok til å legge inn denne utvidelsen hvis den ikke skaper noe krøll. Setter stor pris på at det er frivillig og ikke noe som dyttes på brukeren. I min bok er det stjerne i margen og mer åpenhet mot en eventuell kartlegging av mine surfevaner. ;)

Endret av hernil
Lenke til kommentar
Holder meg til Opera jeg :)

Gidder du å forklare meg hvorfor du valgte å skrive det? :) Jeg har nemlig litt problemer med å forstå hvorfor noen absolutt skal blande inn Opera i diskusjoner rundt Firefox og omvendt. Denne artikkelen har ingenting med Opera å gjøre, faktisk nevnes ikke Opera ett med ord, dette er en artikkel om at Mozilla vil kartlegge surfevaner for å kunne forbedre produktene sine. Hvor kommer da behovet for å si at man bruker en helt annen nettleser?

 

Ser ut som det er mange Operabrukere som har mindreverdighetskomplekser, da særlig norske brukere, litt sånn som Mac-folka. :!:

 

On-topic: Gidder ikke melde meg frivillig, 28 utvidelser får være nok, og da har jeg til og med skrudd av et par. :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...