Gå til innhold

Jompas treningslogg - Gutt 17år - Nytt bilde side 13


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Vi har kommet inn i et nytt år, og jeg har bestemt meg for å lage en treningsdagbok her på forumet. Så skal jeg prøve så godt jeg kan å logge øktene fra dag til dag. Håper selvfølgelig på kommentarer på trening min.

 

Informasjon om meg

  • Jeg er 17 år
  • Veier 71kg
  • Strekker meg 187 cm over bakken
  • Trener 3 ganger i uka

 

Bakgrunn

Jeg har egentlig aldri vært noe interessert i sport eller noe form for aktivitet. Spilte fotball i 4 år når jeg var yngre, men dette synes jeg begynte å bli kjedelig, så jeg sluttet. Ellers har jeg prøvd mye forskjellig, men ingen ting som jeg likte. Så til slutt ga jeg opp og satt meg heller på datan. Der satt jeg 1 år, helt til jeg fant ut at jeg skulle begynne med landeveissykling. Det har jeg drevet med nå i 2 år. Men det er desverre bare på sommeren det frister å sykle.

 

I slutten av sommerferien i år begynte jeg å lufte en idè for en kamerat av meg. Styrketrening! Overraskende nok viste han interesse. Så etter å ha diskutert litt, ble det til at vi startet rett før skolen. Nærmere bestemt 14. august. Så siden det har vi nå trent fram til i dag, og har neimen ikke tenkt til å gi oss her heller. 4-5 dager i uka.

Frem til nå har jeg ikke spist godt nok føler jeg. Har spist bra nok mat, men ikke nok. Så har nå fått med gainer for å prøve dette. Blir nok bare en måned nå i første omgang, så får jeg eventuelt se siden.

Framtiden

Jeg har ikke så mange "mål" for året som står for tur. Det jeg selvfølgelig håper på er å gå opp i vekt mer enn jeg gjorde det siste halve året. Så da har jeg nødt til å spise mer mat, noe som helt sikkert ikke er bare bare.

 

Får se om jeg får laget meg en treninglogg her på bruket, da jeg allerede gjør det for meg selv i word. Så skulle vel bare mangle om jeg ikke gjorde det her.

Mine løft

Det har ikke blitt så mye testing av max løft. Eneste jeg har gjort er max i benkpress, og denne ligger på 60kg. Jeg trodde ikke jeg skulle løfte så mye, så jeg er fornøyd. Men alltid gøy å kunne løfte mer, så satser på å løfte 80kg til neste jul. Tror dere det kan være et realistisk mål?

 

 

Treningsprogram

 

Uke 1

Mandag: Hvile

Tirsdag: Workout A

Onsdag: Hvile

Torsdag: Workout B

Fredag: Hvile

Lørdag: Workout A

Søndag: Hvile

 

Uke 2

Mandag: Hvile

Tirsdag: Workout B

Onsdag: Hvile

Torsdag: Workout A

Fredag: Hvile

Lørdag: Workout B

Søndag: Hvile

 

Osv.

------------------------------

 

Workout A:

Knebøy 5x5

Markløft 5x5

Skulderpress 5x5

Nedtrekk 5x5

Workout B:

Benkpress 5x5

Stående roing 5x5

Knebøy 5x5

+ mage

 

 

 

Progresjonsbilder

 

Bilde er tatt 14.8.08

30k3sjq.jpg

 

Bilde er tatt 18.10.08

54vtz7.jpg

 

Bildene er tatt 30.03.09

2vxmxyp.jpg

 

hwlvn6.jpg

 

15i6tg9.jpg

 

21acrk.jpg

 

2w4bucy.jpg

 

ilg7s9.jpg

 

Bildet er tatt 26.09.09 - Formen etter sommerferien

post-131957-1253960185_thumb.jpg

 

 

 

 

- Robin :)

Endret av Jompa.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mandag 5. januar 2009

 

T-Bar:

30kg x 8 reps

30kg x 8 reps

30kg x 8 reps

30kg x 8 reps

 

Foroverbøyd roing

42,5kg x 8 reps

42,5kg x 8 reps

42,5kg x 8 reps

42,5kg x 8 reps

 

Nedtrekk

50kg x 10 reps

50kg x 10 reps

 

Markløft

60kg x 5 reps

60kg x 5 reps

60kg x 5 reps

60kg x 5 reps

60kg x 5 reps

 

Rygghev

10x2

Lenke til kommentar

Takk for svar :)

 

I dag har jeg trent med 60 kg i markløft ja. Ikke spesielt tungt. Jeg har heller ikke noe stort behov for en egen dag med armer, men jeg har bare plukket ut programmet, og syntes det så greit ut.

 

Ønsker hovedsakelig å bli større og få mer muskler på kroppen. Derfor ga jeg dette programmet et forsøk. Så må jeg spørre ettersom jeg ble litt i tvil her. Er det bare tøys av meg å trene på den måten jeg gjør i dag? :)

Lenke til kommentar

Bilde er tatt 14.8.08

30k3sjq.jpg

 

Bilde er tatt 18.10.08

54vtz7.jpg

 

Får komme med fler bilder senere, når jeg skal ha min neste bildetakning. Da blir det mest sannsynelig mer av kroppen også, som bein osv :) Spiste ikke særlig de 2 månedene jeg trente på bilde, bare så det er sagt. Det øverste bildet er tatt før jeg begynteå trene.

Endret av Jompa.
Lenke til kommentar
Veldig motiverende å høre det :)

 

Angående programmet, så er det nesten det samme som ATi-radeon sitt. Jeg har bare gjort noen få endringer. Tenkte å gi det en sjanse, siden han fikk god framgang.

 

Ellers har jeg brukt et 5x5 program fra sommerferien og frem til like før jul.

For å si det slik: Grunnen til at jeg ikke kjører Arnold sitt program er at jeg er ikke Arnold, og programmet hans kommer ikke til å gi meg hans fysikk heller. Skal du kjøre det en stund til så ta i det misnte markløften før alt annet på rygg dagen. Det er bare tull å kjøre tunge femmere etter å ha tatt de andre ryggøvelsene, og kanskje slitt ut korsryggen litt. Stronglifts 5x5 anbefales som nybegynnerprogram. Bill Starrs som Ingar linket til er også bra, men det er mer rettet mot viderekomne, og på dette tidspunktet tror jeg ikke du behøver periodisering.

Lenke til kommentar

Tirsdag 6. januar 2009

 

Benkpress

47,5kg x 5 reps

47,5kg x 5 reps

47,5kg x 5 reps

47,5kg x 5 reps

47,5kg x 5 reps

 

Pullovers

18kg x 10 reps

18kg x 10 reps

18kg x 10 reps

 

Incline

14kg x 10 reps

14kg x 6 reps

14kg x 6 reps

 

Flyes

14kg x 8 reps

14kg x 8 reps

14kg x 8 reps

14kg x 8 reps

 

awkward: Takk for svar. Får se hva jeg gjør, men blir nok litt på dette programmet :)

Endret av Jompa.
Lenke til kommentar

Torsdag 8. januar 2009

 

Knebøy

57,5kg x 5 reps

57,5kg x 5 reps

57,5kg x 5 reps

57,5kg x 5 reps

57,5kg x 5 reps

 

Strake mark

57,5kg x 8 reps

57,5kg x 8 reps

57,5kg x 8 reps

 

Utfall

45kg x 8 reps

45kg x 8 reps

45kg x 8 reps

45kg x 8 reps

 

Tåhev

130kg x 15 reps

130kg x 15 reps

130kg x 15 reps

Lenke til kommentar

Fredag 9. januar 2009

 

Militærpress

32,5kg x 5 reps

32,5kg x 5 reps

32,5kg x 5 reps

32,5kg x 5 reps

32,5kg x 5 reps

 

Fronthev

5kg x 8 reps

5kg x 8 reps

5kg x 8 reps

 

Sidehev

8kg x 8 reps

8kg x 8 reps

 

Skulderpress

10kg x 8 reps

10kg x 8 reps

10kg x 8 reps

10kg x 8 reps

 

Shrugs

14kg x 10 reps

14kg x 10 reps

14kg x 10 reps

Lenke til kommentar

På tide å starte med et skikkelig treningsprogram? Det du gjør idag er, som sagt, ikke konstruktivt. Du trenger å bli sterk i baseøvelsene, og beste måten å gjøre det på er å trene dem linært flere ganger i uka (5x5 feks). Kroppen forandres ikke dramatisk ved å "utsettes" for tåhev og bicepscurl. ;)

Lenke til kommentar

Lørdag 10.januar 2009

 

Curls i EZ-stang

15kg x 10 reps

15kg x 5 reps

15kg x 5 reps

15kg x 10 reps

 

Skråbenk curls

8kg x 10 reps

8kg x 10 reps

8kg x 10 reps

 

Arnoldpress

8kg x 8 reps

8kg x 8 reps

8kg x 8 reps

 

Dips

8x4

 

Kickbacks

12kg x 10 reps

12kg x 10 reps

12kg x 10 reps

 

Enarms

8kg x 8 reps

8kg x 8 reps

8kg x 8 reps

 

Dette blir nok siste gang med dette programmet. Skal lese litt mer, og bestemme meg for et nytt nå. Blir mest sannsynelig Stronglifts 5x5. Kommer med mer info senere i dag :)

Lenke til kommentar

Etter en anbefaling av å bytte program, har jeg nå bestemt meg for hvilket. Det var Stronglifts 5x5 jeg fant som mest interessant. Så har jeg et par spørsmål jeg håper noen kan svare på.

 

- Dette programmet skal trenes 3 ganger i uken med 48 timers hvile mellom hver av øktene. Er det mulig å trene mer enn bare 3 ganger i uka? Da tenker jeg på andre øvelser som ikke er med i Stronglifts. Eks: Tåhev, curls osv

 

- Hvilken vekt skal jeg starte på i øvelsene jeg har tatt tidligere? Eks: Knebøy, benkpress og markløft. Skal jeg starte lavt, eller fortsette der jeg slapp?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...