Gå til innhold

Én bærbar, to skjermer!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke skjønne annet enn at det må være en nokså smal sak å putte inn en tredje skjerm også. Da begynner vi å snakke :-)

 

Uansett - en rå maskin, skulle veldig gjerne hatt en slik. Nå som jeg ikke lenger er student, er ikke vekt det store problemet, men det er greit å enkelt kunne flytte med seg maskinen...

Lenke til kommentar

KillYou:

Jeg tror dette blir den eneste realistiske løsningen på en ekstra skjerm som er festet til hovedskjermen. Noe bredere hadde vært upraktisk og sansyneligvis vanskeligere å produsere.

 

Skjermen er vel ment som en slags "notat-blokk" tror jeg, til å ha tall osv på, og etter mitt syn ser den helt genial ut til det formålet.

 

Første laptopen min var en ThinkPad, andre var en HP, tredje er en ThinkPad, og alle andre fremtidige laptoper blir fra Lenovo. Ingen tvil.

Lenke til kommentar

Hmm...artig.

Senest igår kom jeg til å tenke på hvor kult det ville vært om min Macbook Pro hadde hatt to "foldeskjermer" som var leddet til hver sin side på hovedskjermen...slik at jeg kunne brette ut og ha tilsammen 3 17" skjermer på laptoppen.

 

Vile blitt kraftige greier ja, men MBP 17" sikter ikke akkurat mot ultraportabel markedet uansett. Jeg bruker selv ekstra 24" skjerm hjemme , og man blir fort avhengig av dualscreen når man først har begynt og bruke det.

 

Men kjenner jeg Apple rett har de sikkert lekt med ideen og har noen patent-tegninger liggende et sted ;)

Lenke til kommentar

Dette var vel egentlig på tide. :roll:

 

USB-til-VGA-konvertere og skjermer med slik konverter innebygd har eksistert en stund, og jeg har gått rundt å lurt på når første bærbar ville komme med to skjermer. Nå vet jeg ikke om denne bruker en slik teknikk, eller om den bruker den ekstra skjermutgangen fra skjermkortet (jeg klarer ikke å finne et bilde av denne som viser ekstern skjerm-utgang), men jeg tror nok denne ekstra skjermen er USB. Mange i profesjonelle miljø som er avhengig av å koble PC'en til en prosjektor eller lignende, så Lenovo vil nok slite litt dersom maskinen ikke har ekstern skjerm-utgang... :p

 

Edit: Leif...

Endret av Mirandur
Lenke til kommentar

Helt enig, thephreak99 :D

Er utrolig fornøyd med min nye Thinkpad T500, som til tross for en Intel T9600 (2,8 GHz), ATI Radeon 3650 og 4 GB DDR3 RAM og Vista Ultimate, klarer batteriet å holde liv i PCen i opptil tre timer! (selvsagt avhengig av hva jeg gjør med den)

 

Sånn jeg ser det nå, kommer jeg aldri til å kjøpe noe annet enn Thinkpad resten av livet mitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...