Gå til innhold

Sun gir ut 64-bit Java


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
007CD: Vet du dette sikkert? At vi utnytter 1MB minne mer på 64-bit enn 32-bit.

 

32 bits OS kan adressere ca 4GB med ram. Dersom du har mer enn ca 3 gig (3.2?) så drar en vel nytte av 64bits OS. Men jeg er ikke sikker på hvor mye mer enn 3 gig en må ha før det "lønner seg" --

 

Slik jeg har forstått det så er også grafikkminnet med i denne adresseringen,slik at dersom en har f-eks 1GB ram .. så får en utnyttet enda mindre av systemminnet, men her er jeg på litt vaklende grunn...

Endret av idos
Lenke til kommentar
Slik jeg har forstått det så er også grafikkminnet med i denne adresseringen,slik at dersom en har f-eks 1GB ram .. så får en utnyttet enda mindre av systemminnet, men her er jeg på litt vaklende grunn...

Jeg har 4gb ram og 32bit på pcen nå, og jeg får brukt 3581mb, og da har jeg et 512mb skjermkort...

Lenke til kommentar

Vell, med 100% sikkerhet vet jeg ikke men jeg antar at WoW64 (Vår 32 bits emulator i 64 bit Windows) bruker 64 bits minnepakker på minnet.

Men inneholdet i pakkene er fortsatt 32 bit, ergo er det kun data i 32 av de 64 delene av en pakke som ligger på minnet, mens på ett 64 biters program så får du jo brukt alle plassene i pakken på data.

Minneforbruket blir da mindre fordi mer plass per pakke brukes til data istedet for en haug med 0'er.

 

For jeg tviler på at WoW64 styrer så forferdelig mye med management av minnepakker for å være mer ressurseffektiv, mener det var en diskusjon over at 32 bits programmer på 64 bit var ikke særlig effektive.

Lenke til kommentar
Å herre, det var jo rimelig på tide da...

 

Mangler bare flash for 64bits browsere nå.

Har du ikkje fulgt med i timen dei siste vekene, 64 bits flash finnes! http://linux.slashdot.org/article.pl?sid=0...212&tid=215

 

Nå er 64 bits linux ganske modent til vanleg bruk! Nå håper eg på at små irriterendes feil blir fikset, det som plager meg mest er xserver og to skjermer som klikker heilt når det blir for stor skjermopplausning. Å kjøre to xserver sesjoner er for tungvindt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...