Gå til innhold

Forumets andre offisielle avatarsamling for frembringelse av juleglede og håp 2008! (Advarsel: Enormt bilde!)


fargoth

Anbefalte innlegg

God morgen godtfolk!

I år som i fjor ønsker jeg å presentere den andre i sitt slag, den største begivenheten siden opprettelsen av den forrige tråden: forumets andre offisielle avatarsamling for frembringelse av juleglede og håp!

 

Dette er altså en kollektiv julehilsen til dere alle! Bildet under er et mosaikkbilde som utelukkende består av avatarene som er i bruk, her og nå, på diskusjon.no! Motivet er det samme som i fjor, men mosaikken er laget helt på nytt og består utelukkende av årets avatarer! Er du riktig så heldig finner du kanskje din egen avatar i bildet? God Jul! :xmas:

 

 

Mosaikk_hw.no_2008_miniatyr.png

[Klikk på bildet for å vise fullversjonen, 5178x8400 piksler]

 

 

 

Spørsmål og informasjon:

 

 

 

Hvor kan jeg laste ned AndreaMosaic og hvor finner jeg avatarene som har blitt brukt?

 

 

AndreaMosaic:

AndreaMosaic kan du laste ned direkte fra denne linken.

 

Avatarer:

Alle avatarene for 2008 finnes i et zippet arkiv her. (79,1 MB) Merk at alle avatarer som ikke var iJPG-formatet har blitt konvertert til dette og blitt kopiert til en egen mappe for å kunne brukes med AndreaMosaic. Se filen "les meg" som følger med arkivet for mer informasjon rundt dette.

 

 

Hvordan bruker jeg AndreaMosaic?

 

Her finner du noen tuorials som forklarer hvordan du bruker AndreaMosaic. Et eget forum for AndreaMosaic hvor du kan stille spørsmål og lese poster relatert til programmet finner du Her. Du kan også spørre om hjelp i denne tråden eller sende meg en PM.

 

 

Teknisk informasjon:

 

Avatarer som er lagret på forumets servere 3. desember 2008 beløper seg til 11822 avatarer, det er 3087 flere enn på det tilsvarende tidspunktet i fjor. 6825 av disse utgjør mosaikken. Ingen avatarer er brukt mer enn en gang. Ser man en avatar mer enn en gang skyldes dette at mer enn en bruker har tatt i bruk den samme avataren. Når bildet skues i forholdet 1:1 utgjør hver avatare 80x80pixler. Originalavatarer som har en lavere oppløsning enn dette er skalert opp bikubisk til 80x80 piksler. Ingen avatarer ble ekskludert på grunn av oppløsning eller filformat: hvis din egen ikke er til stede i bildet er det fordi den ikke var like egnet som de andre, eller at din avatar ikke er lagret på forumets server. Bildene ble til som resultatet av en automatisert prosess med programmet AndreaMosaic. Jeg har ikke påvirket hvilke avatarer som ble brukt i mosaikken.

 

 

Endret av fargoth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
:hmm: lurer på om min er der :p

 

Blærk! ende så mange 10/10 jeg får for avataren min, så er en ikke der :(

Har du sett gjennom alle? Forstår ikke hvordan du orket. ^^

 

Så igjennom så mange som jeg fikk tid til, men kan ikke si at jeg så den da :p

 

Kansje jeg bør se om igjen :hmm:

 

Ey fant den!

post-85663-1228314602_thumb.jpg

Endret av MaSo
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...