Gå til innhold

Greenpeace kritiserer Nintendo (DS)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva greenpeace mener om de ulike konsollene er for meg - en som liker videospill, og ikke en miljøaktivist - utrolig lite spennende. Znork.

Det går no an å både vere spelinteressert, og bry seg om miljøet. Faktisk synest eg vi alle burde bry oss. Det er ikkje snakk om å vere "miljøaktivist", men å vere ein bevisst, ansvarsfull forbrukar.

 

Eg synast det er bra at Greenpeace sett fokus på miljøprofilen til elektronikkprodusentane, det må vel vere ein av dei meir fornuftige tinga dei gjer. Det å knytte PR-verdi til miljøprofil er sannsynlegvis eit av dei mest effektive verkemidla du kan bruke for å få desse store korporasjonane til å satse på miljø.

 

So, i dette tilfellet: bravo til Sony og fy til Nintendo.

 

Eg er forøvrig einig i at det lave straumforbruket burde gi nokre poeng til Nintendo. Eg veit ikkje om det er teke hensyn til her. Forøvrig, dersom du varmar opp boliga di elektrisk, har ikkje dette noko å seie. Eg lar PS3-en stå på med Folding døgnet rundt på denne tida av året.

 

Kay

Lenke til kommentar

Dere kan hakke så mye dere vil på Greenpeaces andre aktiviteter men de skal få skryt av meg for denne kampanjen. Den blir tatt opp i media, og produsentene skjerper seg. Bare bra.

 

Forøvrig, dersom du varmar opp boliga di elektrisk, har ikkje dette noko å seie. Eg lar PS3-en stå på med Folding døgnet rundt på denne tida av året.

Med mindre du har varmepumpe.

Lenke til kommentar
Den blir tatt opp i media, og produsentene skjerper seg.

 

Dersom jeg skal gjette vil jeg tro at følgende hendelsesforløp er mer sannsynlig: Kampanjen blir tatt opp i media (mest fordi Greenpeace alltid er finfin comedy relief i ellers traurige finanstider), mens produsenter og forbrukere fortsetter å ignorere Greenpeace - akkurat som vanlig.

Lenke til kommentar
Med mindre du har varmepumpe.

:) Vel, ja...men energien konsollen pumpar ut av stikkontakta er vel uansett ikkje heilt vekkasta. Eg veit ikkje heilt kor mange watt du ville ha spart ved å la varmepumpa jobbe åleine.

 

Med mine elektriske, termostatregulerte oljeomnar spelar det i alle fall ikkje noko rolle.

 

Kay

Lenke til kommentar

Andzel: Ja, jeg kan bevise at global oppvarming finnes. Se rundt deg - vi lever. Uten global oppvarming hadde vi hatt en svært lav gjennomsnittstemperatur. Greenpeace tar opp mange miljøproblemer i denne testen.For eksempel bly i kretskortet.

 

Dersom jeg skal gjette vil jeg tro at følgende hendelsesforløp er mer sannsynlig: Kampanjen blir tatt opp i media (mest fordi Greenpeace alltid er finfin comedy relief i ellers traurige finanstider), mens produsenter og forbrukere fortsetter å ignorere Greenpeace - akkurat som vanlig.

Virkelig? Jeg ser at flere større produsenter har fjernet miljøfarlige stoffer. Flere har rensket opp produksjonsprosessen sin, og gjort andre tiltak for å få bedre score i denne testen.

 

Vel, ja...men energien konsollen pumpar ut av stikkontakta er vel uansett ikkje heilt vekkasta. Eg veit ikkje heilt kor mange watt du ville ha spart ved å la varmepumpa jobbe åleine.

 

Med mine elektriske, termostatregulerte oljeomnar spelar det i alle fall ikkje noko rolle.

Mja, ikke helt bortkastet. Men siden mestparten av strømforbruket i huset til oppvarming, og folk flest varmer opp med strøm kan du spare ganske mye strøm siden en varmepumpe er 3-4 ganger mer effektiv i varme enn alt annet. Nå fant jeg ikke en enkel graf på hvor mye strøm som går til oppvarming i Ola Nordmanns hus, men de er som oftest det samme.

Lenke til kommentar
Er det bare meg? Jeg tror ikke på global oppvarming så dette her er likegyldig for meg. Uansett vis Nintendo tar det så useriøs må det jo bety at de ikke bryr deg heller.

 

Sto på Nintendo og bevis at global oppvarming er bare bullshit. Kan noen her bevise at det egentlig finnes?!

 

ikke det at jeg har følt så mye med i naturåmiljø timene, men ifølge det jeg har fådt med meg er det di giftige stoffene som brukes idag, bland anne de for å lage konsoller som ødeleger osonlaget når man brenner det.

når osonlaget blir tynnere, blir det varmere på jorden og isen smelter på nord og sørpolen. å da tror jeg d blir rimelig mye vann her i verden:P så global oppvarming er nokk et faktum:)

Lenke til kommentar
Er det bare meg? Jeg tror ikke på global oppvarming så dette her er likegyldig for meg. Uansett vis Nintendo tar det så useriøs må det jo bety at de ikke bryr deg heller.

 

Sto på Nintendo og bevis at global oppvarming er bare bullshit. Kan noen her bevise at det egentlig finnes?!

 

ikke det at jeg har følt så mye med i naturåmiljø timene, men ifølge det jeg har fådt med meg er det di giftige stoffene som brukes idag, bland anne de for å lage konsoller som ødeleger osonlaget når man brenner det.

når osonlaget blir tynnere, blir det varmere på jorden og isen smelter på nord og sørpolen. å da tror jeg d blir rimelig mye vann her i verden:P så global oppvarming er nokk et faktum:)

 

men for å gå tilbake på tråden så er jo det et svar som er rett å slett tåpelig fra wii.

kan umulig være god reklame, nå kan bare wii fan rope så my de vill til meg, men et sånt svar kan jo kunn komme fra en som ikke er helt rett i hode:P

Lenke til kommentar
Er det bare meg? Jeg tror ikke på global oppvarming så dette her er likegyldig for meg. Uansett vis Nintendo tar det så useriøs må det jo bety at de ikke bryr deg heller.

 

Sto på Nintendo og bevis at global oppvarming er bare bullshit. Kan noen her bevise at det egentlig finnes?!

 

Tviler på at nintendo beviser at "global oppvarming er bullshit" ved å ikke ha god avfallshåndtering gitt....

 

AtW

Lenke til kommentar
Er det bare meg? Jeg tror ikke på global oppvarming så dette her er likegyldig for meg. Uansett vis Nintendo tar det så useriøs må det jo bety at de ikke bryr deg heller.

 

Sto på Nintendo og bevis at global oppvarming er bare bullshit. Kan noen her bevise at det egentlig finnes?!

Eg er ingen ekspert på klima og miljø, so når det gjeld global oppvarming, baserar eg meg mindre på tru, og meir på FN sitt klimapanel. Klimapanelet er nedsatt av FN og WMO (World Meteorological Organization), og har sidan 1988 jobba med å analysere tilgjengeleg forskning på klimaspørsmål.

 

Jaja, som Francis Bacon ein gong sa, folk har ein tendens til å tru det dei vil skal vere sant. Heller enn det som utifrå tilgjengeleg informasjon er mest sannsynleg.

 

Kay

Endret av KayAU
Lenke til kommentar

Veit ikke hva jeg skal tro jeg når vi beviser at isen ikke smelter pga global oppvarming, giftige gasser også videre.

 

BERGEN (VG) Den dramatiske reduksjonen av sjøis i Polhavet i fjor og i år skyldes ikke noe plutselig klimasjokk i nord: Årsaken er at enorme arealer med is har drevet sørover og bort fra Nordpolen.

 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/klimatru...hp?artid=529667

 

Du veit vel at polene har vært på vest og sør før vis du har fulgt med? Dette her kommer til å skje igjen pluss at jorden har gått noen mer grader på siden så nordpolen før mer sol på seg. Er det menneskeskapt plutselig nå a?

 

Uansett er jo bra at de før vekk giftige gasser også videre men er ikke noe greenpeace kan gjøre noe med det

Lenke til kommentar
Veit ikke hva jeg skal tro jeg når vi beviser at isen ikke smelter pga global oppvarming, giftige gasser også videre.

 

BERGEN (VG) Den dramatiske reduksjonen av sjøis i Polhavet i fjor og i år skyldes ikke noe plutselig klimasjokk i nord: Årsaken er at enorme arealer med is har drevet sørover og bort fra Nordpolen.

 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/klimatru...hp?artid=529667

 

Du veit vel at polene har vært på vest og sør før vis du har fulgt med? Dette her kommer til å skje igjen pluss at jorden har gått noen mer grader på siden så nordpolen før mer sol på seg. Er det menneskeskapt plutselig nå a?

 

Uansett er jo bra at de før vekk giftige gasser også videre men er ikke noe greenpeace kan gjøre noe med det

 

Hovedgrunnen til kritikken er vel at de ikke håndterer avfall bra nk, det virker lite relevant å dra inn noen dsikusjon om global oppvarming her, selv om det rikitgnko er en av de mange kriteriene.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...