Gå til innhold

Sniktitt: T-mobile G1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg var så heldig at jeg fikk teste denne telefonen for et par uker siden, og jeg likte den veldig godt. Spesielt tastaturet, joystick/kula, sms vises 'som IM' likte jeg meget godt. Når det er sagt, blir det nok ikke en slik telefon på meg, selv om jeg fikk lyst på den. Jeg venter til flere Android-mobiler kommer, eller til OpenMoko blir bra, og kommer på flere telefoner.

Lenke til kommentar
Android er en murstein. Den er stor, og den er tung.

Telefonen eller operativsystemet?

Hehe, den som har skrevet dette her burde vel kanskje ha gått over en ekstra gang for å luke ut diverse setninger som kan misforståes.

Som:

G1 har ikke noen egen GPS-mottaker, men som nevnt Googles egen karttjeneste installert.

Hva mener han her? Det er da virkelig GPS på denne mobilen? :hmm:

 

For å åpne hovedmenyen drar du tommelen raskt oppover skjermen.

Høres ut som bare en rask fingerbevegelse oppover hvorsomhelst på skjemen vil hente frem menyen. :no: Poenget er vel at man trykker og holder fingeren på meny-ikonet nederst på skjermen og drar oppover skjermen som om man drar frem en skuff...

 

Android har en egen meny for oppdateringer som for eksempel ny SMS, som du "trekker" ned over hvilemodusen med tommelen.

Er det noen som ikke har litt peil på Android-operativsystemet fra før av som skjønner hva han mener her? Trur ikke det...

Saken angår den øverste linjen på skjermen som viser ikoner for innkommende meldinger osv. Denne kan man bruke omtrent som jeg nevnte angående hovedmenyen, altså dra den ned som en skuff for å se mer info om meldingen o.l.

 

Mangelen på Exchange-støtte er forøvrig bare én av mange ulemper vi tidligere har påpekt ved Android-telefonen.Støtte for Exchange er imidlertid under utvikling hos en tredjepart, så dette hinderet vil snart være borte om man ønsker Exchange på G1.

Det er da virkelig ganske mange tredjeparts-utviklere som utvikler Exhange-støtte til denne mobile. Såvidt meg bekjent skal flere applikasjoner for Exchange allerede ligge ute og. Disse har enda kanskje ikke helt full støtte, men dekker det grunnleggende.

Lenke til kommentar

Fin anmeldelse. Men er som nevnt en liten feil i saken:

G1 har ikke noen egen GPS-mottake

Det stemmer ikke, telefon har egen GPS mottaker.

 

Er for øvrig min telefon som er anmeldt der, så oppsett av ikoner, facebook applikasjon og bakgrunn er ikke standart.

 

Når det gjelder "hikking" og at telefon henger seg av og til, så stemmer det til et vis grad - men slike "skifter" hadde tatt mye lengere tid på f.eks. Windows Mobile. Vi snakker ovegang fra nettleser til musikkavspiller.

Lenke til kommentar

Den greia (i mangel av bedre ord) er direkte stygg! Greit at de ikke sikter seg inn på samme marked som Apple, men det går vel an å lage noe som ikke gir deg lyst til å se hvor langt du kan kaste den for så å løpe din vei i motsatt retning? :roll: (no offence GCardinal)

 

Dog er OS-et spennende, gleder meg til andre begynner å bruke det så vi får sett det virkelige potensialet til Android. :)

Endret av hernil
Lenke til kommentar
Den greia (i mangel av bedre ord) er direkte stygg! Greit at de ikke sikter seg inn på samme marked som Apple, men det går vel an å lage noe som ikke gir deg lyst til å se hvor langt du kan kaste den for så å løpe din vei i motsatt retning? :roll: (no offence GCardinal)

 

hehe :) den er ganske okey i virkeligheten.

Det kan man egentlig gjøre noe med: ColorWarePC

 

Android baserte telefoner vil være definitivt killer gadgets. Slik Blackberry og Sidekick enn gang var. DRM fri musikk fra Amazone Store er ganske mye i seg selv.

 

Det å svare på SMS/mail og surfe går ekstremt fort. Man får varsler om nye meldinger fra Facebook, MSN Messenger, Google Talk, GMail, POP/IMAP, SMS og tapte anrop - alt på homescreen. Det er vel ikke så mange telefoner som har? :) Legger man til litt geek-stuff som overvåking av server og terminal med fullverdig tastatur er det enn killer.

 

Men blir dumt av meg å forsvare telefonen, kun tiden vil vise om det blir en hit.

Endret av GCardinal
Lenke til kommentar

Jeg var selv lenge skeptisk til Android. Helt til jeg selv fikk brukt G1 den dagen den kom i salg.

 

I mine øyne har Android et veldig stort potensiale, men det er nok viktig å vite hvilket markedssegment det er ment for. Noen fullgod businesstelefon er det ikke, og vil det nok heller aldri bli. Jeg tror derimot at veldig mange av de som nå velger high-end Serie 40 eller N-serien fra Nokia, det meste av SEs modeller eller iPhone i fremtiden vil kunne ha stor glede av en Android-telefon.

 

Leste forøvrig at HTC bekreftet at en modell ville komme til det nordiske markedet neste år. Tør vi gjette på at det er TeliaSonera som jobber med en modell?

Lenke til kommentar

Den er ikke blant de minste mobilene, trodde den var lit mindre. Men den virker fortsatt til og være veldig bra, og bugs og slikt blir nok forbedre etterhvert som oppdateringene kommer.

 

Har hvertfall veldig lyst på en slik mobil så håper vi snart får en dato, ikke langt inn i fremtiden. Om ikke akkurat denne, så kanskje fra en annen produsent. At "leppa" ikke gjør den kronglete og bruke er bra og lese. Trodde den ville være et stort minus når skjermen var skyvd opp.

Lenke til kommentar

Den er låst til T-mobile ja, men mange som selges på eBay er allerede unlocked, og hvis den ikke er det finnes det en haug med nettsteder som selger unlock-koder.

Så når den er unlocked er det bare å sette i ditt eget sim-kort, plotte inn APN-settings for mobiloperatøren din her hjemme, and off you go :grin:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...