Gå til innhold

WD HD TV Erfaringer ?


Anbefalte innlegg

Ja, da er den i hus!

 

Førsteintrykket ble dessverre "bob bob". Jeg kjøpte idag WD HD TV og en WD Mybook 1TB til den. Nå sitter jeg å ser 1080p mkv uten problemer. Full DTS og det er ingenting å klage på i bildekvalitet. Men, og dette er et stort MEN. Etter at WD HD TV har vært påskrudd i ca 2-3minutter "henger" den seg. Nå som vi ser film får jeg ikke pauset eller gått tilbake til menyvalg osv, men filmen fortsetter å spille uten feil.

 

Eneste løsning jeg ser på dette akkurat nå er å ta strømmen hver gang det skjer, men det er jo rimelig teit. Håper det vil komme firmvare update på dette asap. Er det noen andre som har skaffet seg denne enda og har noen erfaringer?

 

Jeg ble overrasket over hvor liten den var. Helt genial størrelse på den rett og slett. Brukergrensesnittet er helt greit og lett å finne frem i. Hadde det ikke vært for det ene problemet jeg har med min nå ville jeg glatt gitt den MYE kred. Til denne prisen er den rett og slett dritbra!

Endret av mylife
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I dag fikk jeg min fra komplett!

 

overasket over hvor liten den egentlig var, veldig +!

 

jeg dro igang test med forskjellige formater og opplevde ikke noen problemer, har ikke rukket å fått sett igjennom en film enda, men så 5 min av en 1080p mkv film uten problemer, spolte, zoomet osv osv uten at den hang seg!

 

sier ifra om det smeller her en dag!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg må virkelig si meg fornøyd med kjøpet. Utrolig fet liten boks.

Eneste minus hittil:

- Vill konfettifest på noen av de største 1080p bluray-rips i MKV-format (typisk de som er 11gig++)

- Fikk den ikke til å funke med DTS (trådstarter: hvordan fikk du det til?) dette er pga. manglende støtte hos receiveren virker det som (receiveren i mitt tilfelle er TVen)

- Noen problemer med full-HD WMV-videoer virker det som

Endret av Loomy
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ooooh, v1.01 av firmwaren er ute. Iflg. release notes (pdf) er det en hel shitload med forbedringer. Bla. mulighet til å hoppe 10 min fremover mens man spoler, støtte for innebygde mkv-subtitles og subtitles i alle relevante formater (.sub, .ssa, etc)

 

Mer info @ http://westerndigital.com/en/products/wdtv/

 

Noen som har prøvd den nye firmwaren? Er på vei ut døren så jeg får ikke prøvd det på denne siden av jul :\

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Blir en ørliten bump dette her... fikk min i hus i dag og er foreløpig veldig fornøyd.

Eneste jeg skulle ønsket er muligheten for å få DTS HD(MA)-lyden ut til anlegget. Jeg har en surroundforsterker som takler alt av formater, så vet noen om det er mulig å sende den lyden ut via optisk?

Endret av datating
Lenke til kommentar

Skulle hatt muligheten for å streame over nettverket. Da hadde det vært definite-buy for min del. :)

 

Blir litt for mye mas med eksterne disker til at jeg kjøper den nå. Kommer sikkert mange konkurrenter etterhvert så jeg sitter på gjerde en stund til.

 

@datating: Hvordan har du koblet lyden nå?

Lenke til kommentar

Den støtter følgende:

File Formats Supported

Music - MP3, WMA, OGG, WAV/PCM/LPCM, AAC, FLAC, Dolby Digital, AIF/AIFF, MKA

Photo - JPEG, GIF, TIF/TIFF, BMP, PNG

Video - MPEG1/2/4, WMV9, AVI (MPEG4, Xvid, AVC), H.264, MKV, MOV (MPEG4, H.264), MTS, TP, TS

Playlist - PLS, M3U, WPL

Subtitle - SRT (UTF-8), SMI, SUB, ASS, SSA

Min har ikke hengt seg opp enda hvertfall, men 100% stabil er jo ikke en HTPC heller. ;)

Lenke til kommentar
Den støtter følgende:
File Formats Supported

Music - MP3, WMA, OGG, WAV/PCM/LPCM, AAC, FLAC, Dolby Digital, AIF/AIFF, MKA

Photo - JPEG, GIF, TIF/TIFF, BMP, PNG

Video - MPEG1/2/4, WMV9, AVI (MPEG4, Xvid, AVC), H.264, MKV, MOV (MPEG4, H.264), MTS, TP, TS

Playlist - PLS, M3U, WPL

Subtitle - SRT (UTF-8), SMI, SUB, ASS, SSA

Min har ikke hengt seg opp enda hvertfall, men 100% stabil er jo ikke en HTPC heller. ;)

Det virket jo greit. Nei en HTPC er jo ikke helt stabil den heller.

Noe dere savner? Kommer det på det samme hvilken ekstern harddisk jeg bruker?

Endret av akle
Lenke til kommentar

Gikk til innkjøp av denne igår.

Testet den i 4 timer. Diverse formater osv.

Ingen problemer. ANG hvilken harddisk og om det gjør noe: jeg er usikker.

Jeg Brukte en WD Ekstern HDD. Kan teste med en annen HDD senere idag for å se om det er noe forskjell. :)

 

Jeg var positivt overrasket over at alt det positive med denne boksen faktisk stemte. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...