Gå til innhold

Sniktitt: Resistance 2 (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spesialstyrke-klassen er ikke fullt så spennende, da denne primært involverer standardriflen fra forrige spill og en sekundærfunksjon som består av å dele ammunisjon med lagkamerater

Sekundærfunksjonen er faktisk ikke å dele ammo. På den ene rifla er sekundæramunisjonen en flyvende 'dings' som sender ut små elektrosjokk mot fienden. På det mer futuristiske geværet man får på lvl2 så er sekundærfunksjonen å 'merke' målet så alle kuler treffer uansett hvor du sikter.

 

Ammodeling er egen knapp, uavhening av hvilket våpen man har valgt.

 

 

Videoen som er i artikkelen ljuger egentlig litt. Der ser det ut som at fienden dør hvis man skyter litt på dem, men man må stort sett skyte helt sinnsykt mye på alt som er for at det skal dø. Altfor mye også, det burde vært litt mer futt i våpnene. Ellers er det første gang jeg har spilt sånt type skytespill på konsoll og kost meg. All honnør til dere som blir gode på konsoll, hvor man ikke har mus og tastatur.

Lenke til kommentar
Skjoldet man kan mane frem fra et av maskingeværene er besynderlig likt Bubble Shield-konseptet fra Halo 3

Jada, og dette er igjen mistenkelig likt Shield Charger fra Ratchet and Clank 2 og Holoshield Glove fra Ratchet and Clank 3. Og det er vel egentlig ingen som har patent på det.

 

Joa, og er det noen som har patent på det, så er det sikkert insomniac games. Som lager Ratchet and Clank. Og som lager resistance...

Lenke til kommentar

Angåande den bubble greia så var vell det også en granat i resistance 1 som ga deg ett skjold. Dette var etter du hadde klart spillet 1 gang. Så dette var nokk før Halo 3 sine tider ja. Gleder meg til hele annmeldelsen av spillet. Som forresten har release 07.november i følge dei eg har bestillt spelet hos.

Lenke til kommentar

Skjold er ikke kopiert fra Halo 3, de har hatt skjold mange ganger før.

F.eks hadde Auger'en i Resistance FoM, secondary fire (L1) som lager ett skjold som hindrer kuler å gå igjennom skjoldet, men granater o.l. kunne gå igjennom. :)

 

Hoved-skudd modusen til Augeren var relativt svak, men den skjøt sakte men sikkert gjennom vegger o.l, og dess mere cover det gikk igjennom, jo mere skade gjorde du.

 

Men Fareye & Hailstorm'en var favorittvåpenene mine. :-/

 

Resistance og The Darkness er forøvrig de eneste FPS'ene jeg vil anbefale til folk som ikke spiller online, fordi det er de eneste FPS med litt lengde på.

Lenke til kommentar

Vel, FPS er i utgangspunktet ikkje min favorittsjanger, og eg plar hoppe over det meste, uavhengig av kor bra det blir påstått å vere. Men innimellom gjer eg unntak. I forrige generasjon var det unntaket Timesplitters 2, som imponerte med artig design, solid lokal fleirspelar, og uvanleg gjennomtenkte kontrollar. Eg vart overraska når eg såg at R2 fekk 9.5 i IGN sin omtale. Med tanke på at dette kjem frå ein utviklar som frå før er mest kjent for plattformspel med morosame våpen, og det eg les om at fleirspelaren skal vere so bra, byrjer eg å lure på om dette kan vere denne generasjonen sitt "Timesplitters 2".

 

Nokon som veit kva som finst av lokal fleirspelar? Går det an å spele både med og mot kvarandre? Går det an å spele saman online?

 

Kay

Lenke til kommentar
Har ikke ps3 selv, så dette skal jeg kjøpe i julegave til kompisen min, og så skal vi game resistance 2 + cod 5 hele jula :D

 

Haha gleder meg til dette kommer! :p

Du mener vel CoD: WaW? :p

Gleder meg til R2 ^^^. Enern er et av favorittspilene mine ^^

 

 

Cod spillet som kom etter 4'ern ;) Liker å kalle det for 5'ern, selv om det kanskje ikke er helt riktig :p

Lenke til kommentar
Nokon som veit kva som finst av lokal fleirspelar? Går det an å spele både med og mot kvarandre? Går det an å spele saman online?

 

Kay

 

Man kan spille lokal coop, og online sammen på samme maskin.

Om man har mulighet for kun du og kompisen mot hverandre lokalt vet jeg ikke.

 

Det er ikkje splitscreen coop av singleplayer-kampanjen denne gang, tror jeg, selv om dette var i Resistance 1.. :-/

De snakket om dette på podcasten deres, men det er en stund siden.

 

Det jeg vet er at:

Resistance 2 inneholder en single-player kampanje (er helt sikker på at denne ikke kan spilles med splitscreen), en egen coop-kampanje (er usikker på om det er splitscreen muligheter her), og til slutt vanlige multiplayer-matcher (er også ikke sikker på det splitscreen her heller).

Lenke til kommentar
Det er ikkje splitscreen coop av singleplayer-kampanjen denne gang, tror jeg, selv om dette var i Resistance 1.. :-/

De snakket om dette på podcasten deres, men det er en stund siden.

 

Det jeg vet er at:

Resistance 2 inneholder en single-player kampanje (er helt sikker på at denne ikke kan spilles med splitscreen), en egen coop-kampanje (er usikker på om det er splitscreen muligheter her), og til slutt vanlige multiplayer-matcher (er også ikke sikker på det splitscreen her heller).

 

COOP-kampanjen kan spilles i split-screen (både offline og online). Det går ann på BETAen. :]

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...