Gå til innhold

Viste Moorestown for første gang


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel ett svar på nvidia sin apx 2500. Beregnet for mobilemedie dingser, men langt fra noen fullverdig x86. Nvidia sin har finnes i over ett år og er vel beregnet på markedet engang neste år, og skal være ca 10x rasker en atom cpu, men med en tiendedel av strømforbruk,. Så får vi se hvem som kommer først og om disse dingsene er noe vi trenger, men alt fremskritt er bra fremskritt. De vil ikke funke i noen netbooks desverre, værtfall ikke som pc.

 

Vil funke djevelsk bra til spill som er optimalisert for dette. Vil intel sin klare kjøre dx? apx 2500 kjører vel opengl es (tror jeg) , finnes en del video på youtube. Men ser ikke helt poenget spille på 5-6" skjerm som egentlig har kraft til å kjøre 5 full hd filmer samtidig. Får håpe jeg tar feil og det finner et stort markedt :thumbup:

Endret av anordne
Lenke til kommentar

HD dekoding ,sorry men va vel snakk 10x ytelse pr watt.

 

Her er en video (skryte video fra nvidia regner jeg med):

name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>">
name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

Se filmen hos Youtube

Endret av anordne
Lenke til kommentar
Nvidia sin har finnes i over ett år og er vel beregnet på markedet engang neste år, og skal være ca 10x rasker en atom cpu, men med en tiendedel av strømforbruk,.

Altså 100 ganger raskere per watt

HD dekoding ,sorry men va vel snakk 10x ytelse pr watt.

100 fjær ble plutselig til 10 høns..

 

Ellers så sier ytelse til HD-avspilling relativt lite om CPUen siden det er hovedsaklig GPU-arbeid. Det er lite tvil om at Nvidia lager langt mer effektive GPU-er enn Intel.

Lenke til kommentar

Nja de lover værtfall 720p, hvilken komprimering og format er jeg slett ikke sikker på. Er jo en demo i videoen fra youtube. Nå sier de ikke hvilken type intel cpu de kjører på den andre, men er vel mest sannsynlig atom, eller en low voltage celeron cpu. 1/10 del av forbruk med bedre ytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...