Gå til innhold

Lanserer skjermkort for PCIe x1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette fungerer såklart vedsiden av et kraftigere skjermkort bare for å gi muligheten til å bruke flere skjermer?

Ja, såklart. Dette går litt i surr for mange så jeg skal prøve å oppklare litt:

SLI og Crossfire er teknologier for å kombinere kraften fra to eller flere skjermkort ut på en skjermutgang. Det krever spesielle kombinasjoner av kort. Dersom hensikten ikke er å kombinere ytelse til en skjerm, men å gi signal til mange skjermer så trenger man ikke SLI eller Crossfire. Man trenger bare flere skjermkort.

 

Hvordan vil ytelsen på et slikt være i en HTPC løsning?

Sikkert glimrende til DVD og 720p HD, men muligens labert til 1080i/p HD.

Lenke til kommentar
Nvidia karakteriserer den slik:

 

post-3851-1224160811_thumb.png

 

Jeg regner med det betyr at den ikke er særlig god i de høyeste HD-oppløsningene.

 

Da leser du mye inn i to grønne prikker. :p

 

Neida, den sliter muligens med å dekode H264 i 1080p, men jeg vil tro den fint klarer å vise det dersom prosessoren gjør jobben.

Endret av khare
Lenke til kommentar
Nvidia karakteriserer den slik:

 

post-3851-1224160811_thumb.png

 

Jeg regner med det betyr at den ikke er særlig god i de høyeste HD-oppløsningene.

 

Da leser du mye inn i to grønne prikker. :p

 

Neida, den sliter muligens med å dekode H264 i 1080p, men jeg vil tro den fint klarer å vise det dersom prosessoren gjør jobben.

 

Joa, men det klarer jo alle skjermkort som selges i dag(?). Uansett bra de kjører ut noen 1x-kort, det burde kanskje ikek vært nødvendig, men desverre har det blitt slik pga måten de har lagt opp PCIe-systemet.

 

AtW

Lenke til kommentar
Og det fungerer å ha et Ati kort og et Nvidia kort samtidig i samme pc uten at ytelsen til det kraftigste kortet påvirkes? Hvordan blir det med drivere etc.? Hadde vært konge med noe litt mer enn det minste.. :)

 

Jeg trodde det var plent umulig å få til et slikt oppsett ettersom mange hovedkort ikke støtter et slikt oppsett ved blanding av f.eks. 2 x PCIe x16 kort av forskjellig merke (nvidia og ati) på et og samme hovedkort. Driverne skal visst kræsje med hverandre og det blir visst spetakkel. Har hørt det er mulig å komme rundt det på en eller annen måte. Jeg har personlig gitt opp det der, jeg prøvde noe liknende på en eldre PC jeg hadde. Men å kjøre PCIe x16 og en annen PCIe utgang skal gå greit.

 

Edit: Rett meg hvis jeg tar helt feil

Endret av nadezico
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...