Gå til innhold

Ny pansertelefon fra Sonim


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
XP3 er garantert å komme uskadd fra et fall på 2 meter.
Utover det antar jeg denne får samme garantitid som XP1 (3 år "uansett"-garanti), så man får ved de aller fleste tilfeller en ny enhet i bytte om man skulle klare det umulige og ødelegge den.

 

XP1 er ikke bare IP-54-sertifisert (støt, vannsprut, støv), men også MiL 810F-sertifisert (PDF-fil - 5.1MB) (salt, tåke, klima, trykk). Jeg antar XP3 har en høyere IP-sertifisering, og samme støtte for ekstern antenne som XP1.

 

Som en så å si pansert mobil og ekstern antenne som ekstrautstyr er XP3 perfekt for folk som jakter eller reiser rundt i verden. Og derfor er det synd at den ikke støtter GSM850.

 

 

edit: Det viser seg at XP3 er IP57-sertifisert (de to nest høyste verdiene på IP-skalaen), har et 2200 mAh batteri som skal gi 60 timer tale og ca 60 dager standby (!), innebygd lommelykt og nettleser fra Opera (trolig Opera Mini). (Kilde: mobil.se).

Fortsatt litt irritert over de to manglende jeg nevnte tidligere, men dette er den mobilen jeg savnet under rypejakta.

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar

Fant en annen artikkel som bekrefter batteriet, forklarer hva som skjedde med XP2, og beskriver den mer velutstyrte US-versjonen av XP3.

 

The US version will be a quad-band EDGE, GSM phone with GPS, Bluetooth, and a flashlight mode. It has a glare-resistant 128x160, 65k-color screen. It isn't a smart phone, but it runs Opera Mini for Web browsing out in the wilderness. It will have a 3-megapixel camera with geotagging for still photos, but no video capability. It doesn't play music, but the speakerphone goes really loud without distortion. It's protected by a 3-year, no-questions-asked guarantee. You break it, you get a new one.

 

...

 

And Sonim's concerns aren't what you'd call consumer mainstream. They're rough-and-tumble. The XP3 has an accelerometer, just like the iPhone's, for instance. But it won't be used for games; it'll be used to detect if the user (say, a lineman somewhere outside of Wichita) has suffered a fall and can't get up.

 

Similarly, the GPS isn't just for driving directions; it'll also potentially be used as part of a "safety beacon" service that can help folks lost in the wilderness.

(Kilde: GearLog)

 

@Mafo: Hva med å oppdatere artikkelen?

Lenke til kommentar
Fant en annen artikkel som bekrefter batteriet, forklarer hva som skjedde med XP2, og beskriver den mer velutstyrte US-versjonen av XP3.

 

The US version will be a quad-band EDGE, GSM phone with GPS, Bluetooth, and a flashlight mode. It has a glare-resistant 128x160, 65k-color screen. It isn't a smart phone, but it runs Opera Mini for Web browsing out in the wilderness. It will have a 3-megapixel camera with geotagging for still photos, but no video capability. It doesn't play music, but the speakerphone goes really loud without distortion. It's protected by a 3-year, no-questions-asked guarantee. You break it, you get a new one.

 

...

 

And Sonim's concerns aren't what you'd call consumer mainstream. They're rough-and-tumble. The XP3 has an accelerometer, just like the iPhone's, for instance. But it won't be used for games; it'll be used to detect if the user (say, a lineman somewhere outside of Wichita) has suffered a fall and can't get up.

 

Similarly, the GPS isn't just for driving directions; it'll also potentially be used as part of a "safety beacon" service that can help folks lost in the wilderness.

(Kilde: GearLog)

 

@Mafo: Hva med å oppdatere artikkelen?

 

Heisann! Og takk for tipset. :)

Jeg oppdaterer artikkelen med info om garantiordningen. Når det gjelder batteriet, så har jeg sett at flere skriver at det skal vare usannsynlig lenge, men denne informasjonen avviker fra Sonims eget spesifikasjonsark.

 

Telefonen skal for øvrig sendes oss til testing etter hvert, slik at vi får avkreftet (eller forhåpentligvis bekreftet), at den har dette vanvittige batteriet.

Lenke til kommentar

Gearlog har vel strengt talt bare gjengitt hva mobil.se samt en australsk avis har skrevet. Legg til litt gjetting og misforståelser, så har man en artikkel som blir brukt som kilde av mange andre nettsteder.

 

Artikkelforfatteren sier vel også at han har vært i kontakt med Sonim og har fått bekreftet derfra at alt i Gearlog sin artikkel ikke stemmer.

Lenke til kommentar

Står det som helst i artikkelen til Gearlog de ikke kunne hentet fra mobil.se eller Herald Sun da?

 

Stiller meg litt tvilende til at Sonim gir en "exclusive" til et enkelt amerikansk nettsted - og hadde de gjort det, hadde de vel valgt noen andre enn Gearlog?

 

Gizmodo, Engadget etc har kjørt saker på det samme, alle med Gearlog som kilde.

 

Edit: Etter kjapp research om gearlog og artikkelforfatteren ser jeg de fort kunne ha fått en "exclusive". Var nok i overkant skeptisk da nettstedet var ukjent for meg...

Endret av knutaj
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hm. Interessant. Eg har vurdert å kjøpe XP1 når min noverande telefon takkar for seg, men no lyt eg nok seriøst vurdere XP3 i staden...

 

om du sikter til den svenske artikkelen dem linker til så snakkes det bare om at sonim planlegger en modell med gps og kamera en gang i fremtiden.

...eller eventuelt vente til det kjem noko meir konkret om denne! :p Kamera kan det vere det same med for min del, men GPS innebygd i telefonen hadde vore hendig å ha! Så viss dette vert ein modell som toler like mykje som XP3 så skal du ikkje sjå bort frå at dei har kome fram til den ideelle telefonen til mitt bruk! :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...