Gå til innhold

Kulturo: Uwe Boll - geni eller idiot?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uwe Boll er idiot, ikke geni. Postal var ... grei underholdning, men han klarte egentlig å ødelegge den filmen også ved å tone ned volden og perversitetene. En skikkelig Postal-film ville blitt stemplet ulovlig i veldig mange land. Han klarte definitivt ikke å fange essensen fra spillet og det var litt kjipt. Hvorfor i huleste løp ikke hovedpersonen i Postal rundt og tisset på søte jenter før han kappet hodet av dem med en spade? Hallo?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk
Uwe Boll er idiot, ikke geni. Postal var ... grei underholdning, men han klarte egentlig å ødelegge den filmen også ved å tone ned volden og perversitetene. En skikkelig Postal-film ville blitt stemplet ulovlig i veldig mange land. Han klarte definitivt ikke å fange essensen fra spillet og det var litt kjipt. Hvorfor i huleste løp ikke hovedpersonen i Postal rundt og tisset på søte jenter før han kappet hodet av dem med en spade? Hallo?

 

 

NEI SI DET DU!

Lenke til kommentar

Det krever vel ikke akkurat noe kulinarisk geni for å drive en kebab-bod heller, men man kan da gjøre et godt levebrød ut av det. Og hvis man synes kebab er fantastisk og har lyst til å la folk få smake dette så starter du med kebab, du setter deg ikke ned og vurderer å åpne en 5-stjernes fransk resturant.

Lenke til kommentar
Uwe Boll er idiot, ikke geni. Postal var ... grei underholdning, men han klarte egentlig å ødelegge den filmen også ved å tone ned volden og perversitetene. En skikkelig Postal-film ville blitt stemplet ulovlig i veldig mange land. Han klarte definitivt ikke å fange essensen fra spillet og det var litt kjipt. Hvorfor i huleste løp ikke hovedpersonen i Postal rundt og tisset på søte jenter før han kappet hodet av dem med en spade? Hallo?

 

 

NEI SI DET DU!

 

Ja, det er ikke godt å si om du er ironisk eller ikke, men hadde det ikke vært fett om han faktisk løp rundt og tisset på jenter og kappet hodet av dem med en spade? :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk
Uwe Boll er idiot, ikke geni. Postal var ... grei underholdning, men han klarte egentlig å ødelegge den filmen også ved å tone ned volden og perversitetene. En skikkelig Postal-film ville blitt stemplet ulovlig i veldig mange land. Han klarte definitivt ikke å fange essensen fra spillet og det var litt kjipt. Hvorfor i huleste løp ikke hovedpersonen i Postal rundt og tisset på søte jenter før han kappet hodet av dem med en spade? Hallo?

 

 

NEI SI DET DU!

 

Ja, det er ikke godt å si om du er ironisk eller ikke, men hadde det ikke vært fett om han faktisk løp rundt og tisset på jenter og kappet hodet av dem med en spade? :)

 

Det er iallefall noe jeg vil se før jeg dør.

Lenke til kommentar

Mitt inntrykk av Uwe Boll er at han vet at han egentlig ikke er særlig flink til å lage film.

Men siden det er det han har lyst til å gjøre, så ordner han ting (Skaffer kapital) slik at han kan leve av det.

 

Får også inntrykket av at han er mer opptatt av å få lage film om noe som er populært,

enn han er av å lage gode filmer. Virker som "hype" er det viktigste.

 

Demed blir filmene hans sett av mange og får masse omtale fordi vi ønsker at filmene han lager skal være bra,

siden vi liker de figurene/spillene filmene omhandler.

 

Problemet er at de ikke er særlig bra, så da blir det masse diskusjoner om det.

 

Resultat: Uwe Boll får leve av å gjøre noe han egentlig ikke er flink nok til å gjøre.

 

Og så lenge du tjener mer på en film enn det kostet å lage den,

så vil du alltid få lov til å lage en til.

Lenke til kommentar

Det virker for meg som Boll vet hva han gjør, når det gjelder image og markedsføring. Jeg aner ikke hvordan filmene hans er, aldri sett noen av hans verk. Men sett utenfra, uten forhold til hans filmer, så er jeg imponert over mannen. Kritikerne i media virker nesten å bli avkledd som overseriøse og nedlatende. Han er som en velfungerende musefelle. :)

 

Boll kjører et spill, men det virker ikke som en del av deltagerne helt vet at de er med på det...

Lenke til kommentar

Kulturo skriver i artikkelen at det er 300 000 underskrifter for å få Boll til å slutte å lage filmer. Etter å ha tittet raskt på alle filmene Uwe har skrevet, produsert og regissert, teller antallet stemmer en drøy tredjedel av 300k. Hvis du i tillegg legger til at flere av stemmene på forskjellige filmer kommer fra samme person, tør jeg anslå at det er maaange som ikke har sett filmene, men stemt likevel.

Hvis vi da antar 90 000 forskjellige mennesker som har stemt på hans filmer, tror jeg ikke det er 210 000 mennesker som har skrevet under, men som ikke har stemt på IMDB.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...