Gå til innhold

Feature: Pappaen til Heroes of Might & Magic (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Her er historien om King's Bounty, den ukjente forfaren til Heroes of Might & Magic-serien.

 

 

 

Les mer

 

Tusen takk for en fantastisk featureartikkel. Jeg har vært stor fan av serien veldig lenge nå, og det er utrolig morsomt å se at dere kan presentere slike artikler fra tid til annen. Keep it up. Kanskje vi får en gjennomgang av Baldur's Gate neste gang. :yes:

Lenke til kommentar

Jeg har aldri prøvd det orginale Kings Bounty spillet, men jeg har elsket HoMM 1-5(De første var egentlig best).

 

Nå har jeg spilt King's Bounty The Legend i et overdrevent mange antall timer siden det kom ut på Gamersgate på tirsdag, og må bare si at jeg er totalt forelsket i spillet :love:

 

Ble spesielt fan av Book of Evil(summon spell) som man kan mate med enten egne eller motstanders tropper for at den skal kunne fyre av kraftige random spells :w00t:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

HoMM V kom ut i 2006, og ble utviklet av Nival Interactive. Ubisoft holder nå på å utvikle HoMM Kingdoms som egentlig skulle blitt lansert nå i sommer, men ble utsatt. Vet ikke når den nye datoen er.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Fin artikkel. Har selv alle HOMM spillene, men både HOMM IV og V var skuffelser. Heroes V hadde masse bugs, ytelsesmessig et katastrofe og en map/campaign editor som satte merkelige begrensninger for flerspiller kart. Patcher kom men man måtte lete etter riktig patch til sin språkversjon, og det kom i tillegg egne patcer for collectors edition for de forskjellige språkene. I tillegg leveres det med SecuROM så det spillet ble liggende å støve ned. Synd. Spiller fremdeles Heroes 3 med venner over nettet av og til :)

 

Kings Bounty demoen var morsom :)

Lenke til kommentar
Fin artikkel. Har selv alle HOMM spillene, men både HOMM IV og V var skuffelser. Heroes V hadde masse bugs, ytelsesmessig et katastrofe og en map/campaign editor som satte merkelige begrensninger for flerspiller kart. Patcher kom men man måtte lete etter riktig patch til sin språkversjon, og det kom i tillegg egne patcer for collectors edition for de forskjellige språkene. I tillegg leveres det med SecuROM så det spillet ble liggende å støve ned. Synd. Spiller fremdeles Heroes 3 med venner over nettet av og til :)

 

Kings Bounty demoen var morsom :)

synes ikke heroes 4 var noen skuffelse. er det bare jeg som synes det?

Lenke til kommentar

Word!

 

Ja, etter å ha lest denne artikkelen hører jeg fortsatt "Meny-musikken" fra HOMM2 I bakhodet. =D Så mange gamle minner...

 

Ironisk nok var ejg egentlig ute å så etter Warcraft når jeg kjøpte HOMM1&2 i en samleboks, (med KB i og, som andre her tydlig vis også har =D) og etter det var jeg frelst. JEg har og fulgt med igjennom III og IV helt til V nå, men jeg er lit uenig i alle de som sier at 4 var skuffende.

 

Selvfølgelig kan en si historien var så-som-så, men jeg regner med at det var et stunt for å kunne starte med blanke ark, men samtidig blidgjøre folk som holdt ved de gode gamle heltene (noen av hvilke vi har sett igjenom fler av versonene, dog selvfølgelig med forskjellige "bilder" og historier.) Men det jeg virkelig likte med HOMM4 var at heltene dine nå faktisk gjorde noe mer fornftig enn å bare stå der og slenge ut et "spell" nå og da. OG også de faktum at on vi først skulel late som on de tok på seg "artefacts" vi fant rundt i verden, så er det mer fornuftig å bruke dem til noe og?

 

Igjen, så kan du argumentere att det kan du i HOMM5 også. Men jeg må si jeg ikke akkurat får den samme følelesen av HOMM5 som i de tidligere spillene. En del av sjarmen -i allefall for meg- var att en liksom ble kjent med heltene, i gjennom serien, og at fordet om historien ble noe hullete (da det alltid var rom for at hvem som hels hadde spillt forige spill med en annen endelse enn det neste versjon gikk ut ifra) gikk det fortsatt en rød tråd igjennom spillene, hvor du hørte om kjente steder eller karakterer.

 

 

Så nå når Nival har laget HOMM5, så har de ikke gjort noen dårlig jobb. Det ser absolutt ut som ett HOMM spill, på tross av 3D. OG de har funnet mange lure kreative løsninger. Men det blir ikke et HOMM spill på samme måte.

Akkurat som om huse ditt blir bombet, og familien din dør, så blir du plasert i ett nytt hus med en haug folk du ikke kjenner, og så skal de være familien din og hjemmet ditt plutselig.

 

Ja. En kan si, "det er nyskapning og nye ideer. Ikke syt og klag". Men jeg syntes nå det ikke egentlig er HOMM*5*. Fordi det fortsetter ikke der 4 slapp. Det starter noe nytt ett eller annet annet sted I fantasiverden til geniale spilldesignere. Så indirekte burde det fått ett annet navn, så det fik den respekt og individuallitet det fortjener. for som sagt. Det er ikke noe dårlig spill. Langt der ifra. Men det er ikke nummer 5 i den serien jeg har fulgt. Det er noe annet nytt.

 

 

Derimot blir det spennede å prøve Kings Bounty: The Legend. Om det virkelig følger KB skal jeg ikke utalle meg om hverken nå elelr etterpå, men sett at KB kun var ett spill, og ikke 4, er det vel mer frihet, og større sjanse ti lå leve opp til navnet de har tatt. =)

 

OG om det kommer ett ordntlih Might & Magic spill, så hadde det vært topp. Om HOMM serien har fått hjernetransplantasjon og hukommelsestap, kanskje M&M kalrer å holde storyen på plass? (eller alternativt synkroniserer M&M med HOMM5? I såfall så bør jeg vel bare ta farvel med de gamle minnene av HOMM1-4, og se hva dette nye universet til HOMM5 blir til?)

 

Det ble visst en lang post dette. Men så er det jo Heroes Of Might & Magic og... =)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...