Gå til innhold

Den evige betatesteren?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan jo tenkes at de holder produktene i betastadiet for at de skal være gratis. Og når de er fornøyd med produktet og antallet bruker går de plutselig ut av beta og begynner å koste penger. Men de har de allerede millioner som benytter tjenestene deres og er "fastlåst" i de. SMS comes to mind.

Lenke til kommentar

Gmail er helt gratis. Men det er noen som spekulerer i at de kan komme til å finne på å koste penger en dag.

 

Ellers er det at Gmail er i evig beta, en av grunnene til at jeg ikke velger å bruke denne tjenesten. Jeg kan rett og slett ikke stole på at en "uferdig" tjeneste skal ta vare på mine mest følsomme mails.

Lenke til kommentar
Google tar til og med betalt for enkelte betaprodukter, eksempelvis Gmail og Google dokumenter via Google Apps.

 

Her er det vel en feil: Man får selvsagt tilgang til Gmail og Google dokumenter om man kjøper tjenestene i Google Apps, men Gmail og Google dokumenter er gratis tilgjengelig for alle som registrerer seg som brukere hos Google.

Lenke til kommentar
Ellers er det at Gmail er i evig beta, en av grunnene til at jeg ikke velger å bruke denne tjenesten. Jeg kan rett og slett ikke stole på at en "uferdig" tjeneste skal ta vare på mine mest følsomme mails.

 

Beta har jo ingen praktisk betydning. At en tjeneste ikke er i beta er ikke akkurat noen garanti for at den er problemfri. Det kan kanskje være juridiske argumenter for å ikke bruke beta-software, men å argumentere med at man ikke vil bruke software som er i beta fordi man venter på en feilfri ferdig versjon er urealistisk.

Lenke til kommentar
Gmail er helt gratis. Men det er noen som spekulerer i at de kan komme til å finne på å koste penger en dag.

 

GMail fåes som en betal-utgave via Google Apps. Da med 25GB lagring, telefonsupport og diverse oppetids-/sikkerhets-garantier. :)

 

Synes også det er litt rart at det holdes i beta-stadiet så lenge, er greit at Google bruker åpne betaer til å sørge for at ting er skikkelig stabilt, men beta-status kan i veldig stor grad virke som et forsøk på ansvarsfraskrivning. Og det er litt leit å gjøre når en tilbyr samme tjenesten som en enterprise-løsning med garantier for tjenestekvalitet. :)

Lenke til kommentar
Dette var da en syltynn artikkel selv til hw.no å være. Hva med å bruke en halv kalori til å utdype litt og forsøke å finne noen svar, ikke bare gjenta et spørsmål som er stilt i en blogg?

Enig. Jeg fant aldri noe svar i artikkelen. Jeg vil ha svar, ikke spørsmål. Vil jeg ha spørsmål går jeg på poesikurs eller til kirka. Ikke til hw.no.

Lenke til kommentar
Hva er grunnen til at nesten halvparten av Google-programmer fortsatt er på betastadiet?

Jeg lurer i grunnen på det samme som kjeklulf og todda...

 

Hva er grunnen til at dere ikke rett og slett spør Google, og så skriver artikkelen når de svarer. (Eller eventuelt, at de ikke svarte om det er tilfellet.) Det samme med å sitere ulike Fudzilla-teorier om Intel, hvorfor ikke spørre Intel selv?

 

Det går faktisk an, jeg har skrevet til blant andre AMD (blant annet om fordlingen av poster i deres regnskap) og nVidia (om betydningen av deres modellbetegnelser) tidligere for å få informasjon om slike ting før jeg har postet i tråder om emnet, og fått svar tilbake... :cool:

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Det er et godt spørsmål som mange har stilt seg, og jeg spør i likhet med en del andre. Hvorfor ikke spørre?

 

Litt dumt egentlig når giganter som google holder tjenester som brukes av millioner i beta. Mange vil nok ikke lenger se på beta som et testversjon eller produkt i (tidlig) utviklingstadie, og det kan gjøre at en del brenner seg på det.

Lenke til kommentar
Dette var da en syltynn artikkel selv til hw.no å være. Hva med å bruke en halv kalori til å utdype litt og forsøke å finne noen svar, ikke bare gjenta et spørsmål som er stilt i en blogg?

Enig. Jeg fant aldri noe svar i artikkelen. Jeg vil ha svar, ikke spørsmål. Vil jeg ha spørsmål går jeg på poesikurs eller til kirka. Ikke til hw.no.

Ja kunne jo være en ide å grave litt, kanskje spørre Google selv til og med?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...