Gå til innhold

Trenger tips på en god laptop


VI74

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte forleden dag denne maskinen hos Elkjøp: https://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/MSIGL626F1418/msi-gl62-6qf-1418ne-15-6-barbar-gaming-pc

 

Til min stor skuffelse så er det utrolig dårlig lyd på den, ikke bare på høyttaleren, men også lyden som man får i hodetelefonene lyder som papirhøyttalere. Kan virkelig et lydkort påvirke lyden så mye?

Jeg kjøpte som sist en MSI-maskin da jeg anser disse til å være av grei kvalitet siden de retter seg inn mot de som spiller mye.

 

Jeg kommer uansett til å benytte meg av åpent kjøp da jeg bruker maskinen mye til musikkarbeide. 

Jeg hadde en MSI-maskin tidligere, og denne hadde en vesentlig bedre lyd (de samme har alle de andre 3 HP-maskinene jeg har eid).   

 

Er det noen som har tips på en maskinen som har følgende: to disker med minst 128 GB SSD-disk + 1 TB HDD-disk, 15" eller større, og som har god lyd(både på høyttaler og i hodetelefonutgangen)? Pris 8000 - 13000,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fint om du sier litt mere dårlig lyd?

For ja det kan både være defekt\elendig dårlig chip.

 

Eller det kan være programvaren som er feil brukt EQ som lydkortet ikke takler, eller man tvinger kortet å booste lyden høyere en den klarer å gi.

 

Du kan jo kjøpe dac hvis du ikke er fornøyd med lyden.Sound Blaster E5 Ekstern Lydkort

Fint om du sier litt mere dårlig lyd? 

 

Lyden er som nevnt dårlig både på de integrerte høyttalerne og på utgangsporten til hodetelefoner. Lyden høres rett og slett tragisk ut - jeg vil anta at de billigste usb-høyttalerne gir bedre lyd enn dette :( I og med at laptopen er splitter ny så forventer man jo at lydkort og andre komponenter fungerer som de skal. Man betaler ikke 8300,- for en laptop for å få med elendig lyd. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har du prøvd å av-installere Nahimic Audio Enchanger? Jeg har en MSI laptop au, og det derre Nahimic greiene er den største dritten jeg har vært borti på lenge. Skal liksom forbedre lyden, men det gjør programmet ikke i det hele tatt etetr min mening. Så jeg fjernet Nahimic, og installere siste Realtek driver fra Realtek.

 

Lyden på min MSI er ikke dårlig etter det.

Lenke til kommentar

Har du prøvd å av-installere Nahimic Audio Enchanger? Jeg har en MSI laptop au, og det derre Nahimic greiene er den største dritten jeg har vært borti på lenge. Skal liksom forbedre lyden, men det gjør programmet ikke i det hele tatt etetr min mening. Så jeg fjernet Nahimic, og installere siste Realtek driver fra Realtek.

 

Lyden på min MSI er ikke dårlig etter det.

Jeg forsøkte dette, men lyden er forsatt elendig (mildt sagt). Blir nok til at jeg benytter med av åpent kjøp og heller går for en annen modell/merke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...