Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Nå når releasedatoen begynner å nærme seg og de x antall trådene begynner å bli uoversiktlige og omhandle samme informasjon tenkte jeg at det var på tide å starte en samletråd for all informasjon og spørsmål som har med HTC Hero og gjøre

 

On to the ranting then

 

 

large5.jpg

HTC Hero

Specs


  • Processor
  • Qualcomm® MSM7200A™, 528 MHz

  • Operativsystem
  • Android™

  • Minne
  • ROM: 512 MB RAM: 288 MB

  • Fysiske mål (LxBxH)
  • 112 x 56.2 x 14.35 mm

  • Vekt
  • 135 gram med batteri

  • Skjerm
  • 3,2-tommers TFT-LCD trykkfølsom skjerm med 320x480 HVGA-oppløsning

  • Nettverk
  • HSPA/WCDMA:
  • 900/2100 MHz
  • Opptil 2 Mbps opplastingshastighet og 7,2 Mbps nedlastingshastighet
  • Quad-band GSM/GPRS/EDGE:
  • 850/900/1800/1900 MHz
  • (Båndfrekvensen og datahastigheter er avhengige av operatør)

  • Enhetskontroll
  • Styrekule med Enter-knapp

  • GPS
  • Intern GPS-antenne

  • Tilkoplinger
  • Bluetooth® 2,0 med Enhanced Data Rate og A2DP for trådløse hodesett med stereo
  • Wi-Fi® IEEE 802.11 b/g
  • HTC ExtUSB™ (11-pinners mini-USB 2.0 og lydplugg i ett)
  • 3,5 mm lydplugg

  • Kamera
  • 5,0 megapikslers fargekamera med autofokus

  • Lydformater som støttes
  • MP3, AAC(AAC, AAC+, AAC-LC), AMR-NB, WAV, MIDI og Windows Media® Audio 9

  • Videoformater som støttes
  • MPEG-4, H.263, H.264 og Windows Media® Video 9

  • Batteri
  • Oppladbart litium-ion-batteri
  • Kapasitet: 1350 mAh
  • Taletid:
  • Opptil 420 minutter for WCDMA
  • Opptil 470 minutter for GSM
  • Standbytid:
  • Opptil 750 timer for WCDMA
  • Opptil 440 timer for GSM
  • (Det som står ovenfor er underlagt nettverks- og telefonbruk)

  • Utvidelsesspor
  • microSD™ minnekort (SD 2.0-kompatibel)

  • Spesialfunksjoner
  • G-sensor
  • Digitalt kompass

Skrevne reviews

Phonedog.com

Gizmondo.com

Slashgear.com

Engadet.com

Phandroid.com

PhoneDog.com Ny review fra PhoneDog.com

 

Video reviews

CoolsmartPhone

PhoneDog

HTC Hero Launch Event Video Ikke direkte en review men video fra launch eventet

Mobileburn Takk til -Guardian- for tipset

 

Tilgjengelighet

Slutten av juli, begynnelsen av august. Det foreligger ingen bekreftete datoer pdd. Datoene variere fra 27.07 til 08.08

 

Priser

Se detaljert prisoversikt i prisguiden her

Prisene varierer fra 4789kr til 5495kr

Chess har visstnok telefonen til 4000kr men dette er med et abn. om prisen stemmer eller ikke er faktisk usikkert. Klikk her for detaljer om chess sin pris

 

Anbefalte informasjonstråder

Anbefalte programmer til Android (f. eks. ADP1 / G1 / HTC Dream)

Den store Adroid trådenNB! Obligatorisk lesing

AndroidCommunity.com

 

Bilder av min "unboxing"

Endelig er helten kommet i hus

3776974945_28b961b01d.jpg

Den ser så liten ut..

3776995197_337f00e06c.jpg

Telefonen og papirmøljen

3777782680_627d343078.jpg

Telefonen og ekstrautstyret (lader, USB kabel, minnekort, hodetelefoner(propper) og klips+puter til proppene

3776980579_35453e2963.jpg

Telefonen med plastbeskyttelsen på. Nå nærmer det seg ;)

3776982143_a90e73c3da.jpg

Telefonen i all sin prakt

3776983539_319dab0174.jpg

 

Alle disse bildene er tatt med min C905. alle bildene har blitt uploada til Flickr med min Hero. Opplastingen gikk smertefritt og kjapt.

 

Jeg kommer tilbake med en liten review ila neste uke etter at jeg har fått brukt telefonen litt mer.

Endret av Surreality
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror jeg har fått med meg det meste i posten over.

Ser dere noe jeg har glemt eller vil legge til en review som er bra så send meg en PM så legger jeg den til i første post, mer ryddig slik

 

 

Personlig så har jeg bestilt telefonen fra amentio og der har den en ubekreftet dato på 06.08 og prisen er 4798kr.

 

Gleder meg til selv å få lekt litt med den og gjøre opp min egen mening om den.

Lenke til kommentar

Jeg har ganske lyst på denne telefonen. Det er kun to ting som gjør meg litt usikker, og det er "the chin", altså utstikkern nederst på telefonen, ser ikke ut til å være så behagelig å ha i lomma. Har lest at flere mener det ikke merkes, men jeg har nesten litt lyst å lese litt mer erfaringer først.

 

Har også hørt litt om "interface lag", noe som kanskje kommer til å bli fikset med firmware oppdateringer seinere, men det er jo kjipt å måtte redusere antall widgets for at telefonen fortsatt skal føles rask og responsiv.

Lenke til kommentar

I denne tråden kom samme diskusjon opp.

Se sitat nedenfor for detaljene om kan løse noe av lag problemene

 

 

Bare for å klarifisere litt angående minnekort og I/O.

 

Minst en review har testet å flytte swap/cache filen over på et raskt MicroSDHC minnekort noe som medfører at telefonen tydeligvis vil være mer responsiv. Det er sikkert noen med god teknisk innsikt som vil kunne forklare hvorfor dette er tilfellet. Selv kjenner jeg lite til det som foregår på innsiden ;)

 

Uansett så er dette for min del strålende nyheter da jeg hadde planlagt å kjøpe inn et 8gb eller 16gb MicroSDHC kort med god ytelse.

 

Dette med at minnekortet skal være utslagsgivende for responsiviteten stemmer visst. I pakken følger det med et 2GB Class 4 microSD-kort. Ved å oppgradere til et Class 6-kort får man en økt lese- og skrivehastighet som reduserer den omtalte laggingen betraktelig.

 

Man får Class 6-kort i opptil 16GB, selv skal jeg kjøpe dette på 8GB: http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:2202858;c:103402

For et på 16GB er det godt over en dobling i pris, noe jeg ikke mener det er verdt.

 

 

Når det gjelder "the chin" så ser den ikke så gal ut på videoene faktisk.. hvis dere søker etter brukeren phonedogjohn på youtube så har han en 3 delt video hvor han er i en briefing med Horace Luke (chief innovation officer eller noe fancy i den duren i HTC) han har faktisk til tider 2 (TO) i lomma :p en i hver lomme men.. ser ikke ut til at han er brydd med "the chin"

Lenke til kommentar

Kommer garantert til å kjøpe denne telefonen. Digger at man kan legge til hva man vil og at den har så og si alt man trenger.

 

Noen som vet om det er lett å oppgradere til Android 2.0 når det kommer?

Regner med det bare er å installere Sense på nytt etter man har oppdatert til v2.0?

Endret av mahcmoud
Lenke til kommentar
Kjempebra tiltak! Jeg gleder meg som en unge selv til denne telefonen. Min hentes forhåpentligvis på ekspert 07.08!

 

Noen som vet om noen android must have apps? Og hvor man evt finner det?

 

 

Kjenner desverre ikke til noen "must-have apps", det vet garantert noen av gutta som har kjøpt seg G1 eller Magic. Men finner du et app du vil ha så finner du det nok på Android market :D

Lenke til kommentar
Kjempebra tiltak! Jeg gleder meg som en unge selv til denne telefonen. Min hentes forhåpentligvis på ekspert 07.08!

 

Noen som vet om noen android must have apps? Og hvor man evt finner det?

 

 

Kjenner desverre ikke til noen "must-have apps", det vet garantert noen av gutta som har kjøpt seg G1 eller Magic. Men finner du et app du vil ha så finner du det nok på Android market :D

Her er en tråd med mer eller mindre anbefalte android programmer:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1098973

 

Ellers er vel "Den store Android tråden" obligatorisk lesing:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1081676

 

Ser med sorg at stadig flere flytter dato til rundt 7. Aug. Det var jo flere som var 100% sikre på at den kom 27 - 29/7 også :( Vel vel, vi får bare vente og se.

Lenke til kommentar
Kjempebra tiltak! Jeg gleder meg som en unge selv til denne telefonen. Min hentes forhåpentligvis på ekspert 07.08!

 

Noen som vet om noen android must have apps? Og hvor man evt finner det?

 

 

Kjenner desverre ikke til noen "must-have apps", det vet garantert noen av gutta som har kjøpt seg G1 eller Magic. Men finner du et app du vil ha så finner du det nok på Android market :D

Her er en tråd med mer eller mindre anbefalte android programmer:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1098973

 

Ellers er vel "Den store Android tråden" obligatorisk lesing:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1081676

 

Ser med sorg at stadig flere flytter dato til rundt 7. Aug. Det var jo flere som var 100% sikre på at den kom 27 - 29/7 også :( Vel vel, vi får bare vente og se.

 

Flott flott.

Jeg har lagt til de to trådene i første post til glede for nye lesere

Lenke til kommentar

En annen ressurs som kan være verdt å stikke innom er Android Community. Der kan man lese om alt fra nyheter og guider til programmer og spill. På forumet der er det også noen som allerede har telefonen og som svarer på spm angånde f.eks dette med "chin" og treghet.

Jeg merket meg at en sa at denne "chinnen" ser mye større ut på bilder enn i virkeligheten og at det ikke er noen som helst problemer med å ha telefonen i lomma.

 

Edit: Var akkurat på tråden med Netcoms nettbutikk (Moobi) de forventer visst fortsatt å få inn telefonen i morgen så jeg krysser fingrer og tær :yes:

Endret av -Guardian-
Lenke til kommentar
Angående Class 6 kort så bestilte jeg nettopp 4GB Class 6 kort på dealextreme.com til 70 kroner , ferdig levert i postkassa :-)

 

4GB Class 6

 

Så da er det bare å vente på at Heroen dukker opp på postkontoret :-) Jeg bestilte brun versjon og samboeren hvit.

 

Dealextreme.com kan forsåvidt trygt anbefales som forhandler. Jeg har selv handlet "ymse" ting der, alt fra rj45tang og plugger, minnekort og generelle duppeditter. De svarer kjapt på e-post henvendelser og har kort leveringstid. Det eneste er at handler man for under 15$ får man ikke med sporingsnummer. man kan kjøpe dette for 1.70$ hvis ønskelig.

Endret av Surreality
Lenke til kommentar
Angående Class 6 kort så bestilte jeg nettopp 4GB Class 6 kort på dealextreme.com til 70 kroner , ferdig levert i postkassa :-)

 

4GB Class 6

 

Så da er det bare å vente på at Heroen dukker opp på postkontoret :-) Jeg bestilte brun versjon og samboeren hvit.

 

Nice! :D

Hmm, virker ikke som det ligger 16gb-kort i kl. 6 der inne, eller er det jeg som er dårlig til å lete?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...