Gå til innhold

hvilken bærbar av disse 2 bør jeg velge?


Anbefalte innlegg

Acer Aspire 3 fra Elkjøp til 3333.-

  • Intel® Core™ i3-8145U prosessor
  • 4 GB RAM,
  • 128 GB M.2 SSD

 

 

 

eller 

Acer Aspire 3 fra Power til 3499,- (dobbelt så mye ram/hd men gamlere prosessor)

Intel Core i3-7020U (2,3 GHz, 2 kjerner)

     Minne: 8 GB DDR4 RAM

     Lagring: 256 GB M.2 SSD

 

takker for svar på forhånd:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg skal bruke den til skolearbeid med office 365 pakken og kanskje litt poker/surfing. ikke noe spilling.

Syns bare den på power var litt lureri med tanke på at prosessoren kom ut i 2016, men den fra Elkjøp kom sent 2018.

plassen er mer enn nok for min del med 125gb men frister jo såklart med 8gb minne. men tenker dette går an å oppgradere senere hvis jeg går for den på elkjøp eller???

Lenke til kommentar

jeg skal bruke den til skolearbeid med office 365 pakken og kanskje litt poker/surfing. ikke noe spilling.

Syns bare den på power var litt lureri med tanke på at prosessoren kom ut i 2016, men den fra Elkjøp kom sent 2018.

plassen er mer enn nok for min del med 125gb men frister jo såklart med 8gb minne. men tenker dette går an å oppgradere senere hvis jeg går for den på elkjøp eller???

https://ark.intel.com/content/www/us/en/ark/compare.html?productIds=149090,122590

 

i3-8145U er noe raskere, primært grunnet ekstra klokkefrekvens på turbo, men for tekstbehandling og nettsurfing vil du legge bedre merke til 8GB RAM kontra 4GB. En 256GB SSD vil også stort sett være raskere enn en 128GB.

 

Det er forøvrig en åpen hemmelighet at prosessorene fra Intel har brukt samme mikroarkitektur siden slutten av 2015, det betyr at en tokjerner fra 2016 på 3.0 GHz vil være like rask som en tokjerner fra 2019 på 3.0 GHz så lenge den er i 6-, 7-, 8-, eller 9-serien fra Intel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...