Gå til innhold

Kan jeg bruke skytebanen selv om den er steng ? (Co2 pistol)


Anbefalte innlegg

Jeg bor i et nabolag, ikke mange steder og trene pistolskyting for min del. Jeg kjøpte en Co2 pistol for og trene hjemme

 

Men jeg gidder ikke bruke den på skytebanen når det er andre folk der, for jeg må gå og sette opp blinker osv manuelt.

Trur dere det er noe problem og gå til skytebanen og bruke den når den egentlig er stengt ? 

 

Kveldstid osv.. Jeg tenkte og høre med de som styrer der oppe men det er ikke folk der på noen uker nå

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Ville uansett hørt med de som eier/styrer skytebanen før du gjør noe som helst. Hvis det ikke er folk der på noen uker ville jeg ventet til det er mulig å få tak i noen som kan gi deg tillatelse. Kan fort bli et helvette hvis du tar det i bruk uten tillatelse.

Lenke til kommentar

Hvis banen er offentlig (noe som vel ikke er vanlig), så er det vel bare å kjøre på i den lovlige skyte-tiden (etter å ha snakket med en eller annen "bestyrer")

 

Er den privat (eiet av et idrettslag eller noe sånt), så har man jo ingenting der å gjøre uten å ha fått tillatelse. Kanskje du bare trenger å melde deg inn i det lokale idrettslaget?

Lenke til kommentar

 

Jeg skrev ikke offentlig skytebane, slikt finnes vel ikke noensteds i Norge?

 

Jeg påsto ikke at du hadde skrevet at den var offentlig!

Jeg listet opp hva du evt. kan gjøre hvis den er enten offentlig eller privat.

 

Finnes ingen offentlige skytebaner i Norge. Det mest organiserte er baner drevet av DFS, men det er en privat organisasjon.

Lenke til kommentar

Svaret jeg fikk var slik:

 

Jeg kan ikke tillate deg og stå på vår skytebane og bruke co2 pistol. Vi er ansvarlig for alle som bruker vår skytebane og alle som skal skyte der utenom åpningstidene må ha standplasslederkurs eller være sammen med noen som har standplasslederkurs. Men om det ikke er noen der så er det ingen som kan stoppe deg i og ta i bruk plassen. Er det noen som klager eller vil ha deg vekk fra plassen om du står der uten tillatelse så er verste som kan skje at noen ber deg gå og holde på en annen plass.. 

 

Så jeg fikk på en måte lov :p

 

Det er en del av skytebanen som ikke lenger er i bruk som tidligere ble brukt til salongrifle og hagle som ligger litt vekk fra den andre delen av skytebanen, det er den delen jeg tenkte og bruke til Co2 pistol, Så det er ikke slik at jeg står og der noen andre evt kommer til og stå med hagle/rifle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...