Gå til innhold

Bindingstid fiber - heftig bruddgebyr - rettigheter?


Tullballj

Anbefalte innlegg

Ble kontaktet av en hyggelig selger som kunne gi meg et langt bedre tilbud på fiber enn eksisterende leverandør. Takket derfor ja til dette. Jeg hadde 14 dager angrerett og tok derfor kontakt med min gamle leverandør (telenor) for å høre om jeg kunne få tilsvarende eller bedre tilbud. Det kunne jeg ikke. Bestemte meg derfor for å fortsette bestillingen.

 

Sist uke så jeg på tv2 at Nextgentel som er den nye leverandøren er dårligst på kundetilfredshet, på samme tid fikk jeg se på velforeningen sin fb side at de fleste naboene som har fått NGT er svært misfornøyd med stabilitet og hastighet. De klarer ikke å levere lovet produkt. Jeg kontaktet derfor dem og ville ha svar. De sa at det koster meg 5000 kroner i "bruddgebyr" hvis jeg sier opp avtalen før det har gått 12 md, det selv om jeg ikke har formelt gått over til Nextgentel. Det har riktig nok gått mer enn 14 dager. Spørsmålet er om de har lov til å kreve dette. Hvilke rettigheter har eventuelt jeg hvis jeg får NGT og de ikke levere det jeg har betalt for? Da kan ikke de nekte meg å si opp avtalen uten gebyr?

 

Hører også til historien at de andre naboene har fått tilbud nå om samme pris for samme produkt hos Telenor..

Endret av Tullballj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som ekskunde av NGT og nåværende kunde av Telenor må jeg si at førstnevntes tilbud måtte vært mer enn bare litt bedre for å få meg til å vurdere retur. Når tilbudet i tillegg går på samme infrastruktur ville jeg vært skeptisk når den ene aktøren påstår at de kan levere mye bedre enn den andre.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Du har angrefrist på 14 dager. Om ikke angrerettskjema fulgte med ordrebekreftelsen, har du 1 års angrefrist.
Ellers så står det i vilkårene du mottok da du bestilte hva bruddgebyret er på, dette blir gjeldende med en gang angrefristen har gått ut. Rent juridisk har du ingenting du kan krangle på, du har inngått en bindende avtale som du vil ut av. Du kan enten betale eller krangle og håpe på at de er grei og lar deg slippe unna uten bruddgebyr.

Lenke til kommentar

Jeg er klar over at jeg har signert på en 12 md. avtale, men en avtale skal gå to veier. Hvis jeg nå får NGT og det viser seg at jeg ikke får det jeg betaler for så kan ikke de belaste meg hvis jeg vil si opp avtalen da de ikke har holdt sin del?

 

Som ekskunde av NGT og nåværende kunde av Telenor må jeg si at førstnevntes tilbud måtte vært mer enn bare litt bedre for å få meg til å vurdere retur. Når tilbudet i tillegg går på samme infrastruktur ville jeg vært skeptisk når den ene aktøren påstår at de kan levere mye bedre enn den andre.

Tilbudet går ikke ut på at de er raskere men at de kan levere raskere linje enn et telenor kan til samme pris. Jeg fikk dobbel hastighet (som også telenor kan levere) men til samme prisen som jeg betaler i dag for halve hastigheten hos Telenor. Tingen er at naboer opplever at NGT ikke klarer å levere hastigheten men det gjør telenor. Alt stopper liksom opp, så de får ikke mer enn maks 1-2 mbps når man betaler for 30 eller 60. Slik har det ikke vært med telenor. Problemet er spesielt stort på tider hvor flest folk er hjemme.

 

Med telenor kan vi streame på alle tver mens vi surfere på nettbrett og mobil uten problemer. Gjerne laster ned litt spill på toppen.

Endret av Tullballj
Lenke til kommentar

Avtalen kan heves også ved antisipert mislighold, dvs. at man har god grunn til å tro at motparten ikke vil kunne oppfylle avtalen. Man trenger ikke vente til avtalen er misligholdt.

 

Ellers har du angrerett fra 14 dager etter at du har mottatt angreskjema, eller 12 måneder hvis du ikke har mottatt dette.

 

Ellers har du

 

Det følger for øvrig av leveringsvilkårene til NGT at hvis du avbetiller etter angrefristen men før levering er påbegynt skal du betale et avbestillingsgebyr, ikke et bruddgebyr. Avbestillingsgebyret er lavere.

Endret av krikkert
Lenke til kommentar

Har fiber fra telenor, og er godt fornøyd. Her om dagen fikk jeg også SMS om at mitt 100mbit blir oppgradert til 250mbit uten kostnad. Dette skjer i løpet av januar. Så mulig noe er på gang med hastighetene hos telenor fiber.

Gladmelding: Nå får du mer fart på bredbåndet.
I løpet av januar vil du automatisk få økt din hastighet fra 100 til 250 mbps helt uten ekstra kostnad.
Ha en god høst! Vennlig hilsen Telenor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...