Gå til innhold

Hvilket takfeste til stereoanlegg?


Anbefalte innlegg

Hmm, etter et marathon med undersøkelse, fikk jeg endelig svar fra BW. En kan enten bruke den buen som en knagg, slik at en kan henge direkte på en skrue på veggen. Eller for å rotere, kan en da også feste en skrue med mutter på baksiden av det hullet, og bruke et ball-joint feste som skruen kobles på. Ikke så innviklet, men hvor får man tak i slike da.

 

 

Moderatormelding

Denne tråden er splittet ut fra High Fidelity - Kaféen for lydentusiaster

Endret av Øystein
Splitteinfo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke peiling på takfester, er en jungel.

 

Her er et raskt Atmos søk.

 

Noen har kule feste..

 

 

https://www.google.com/search?safe=active&client=ms-android-huawei&ei=59lKXfaxNc-Bk74P7K6g8Ak&q=Atmos+speaker+wall+bracket&oq=Atmos+speaker+wall+bracket&gs_l=mobile-gws-wiz-serp.3..0i22i30j33i22i29i30.10967.26291..26880...1.0..0.346.2996.0j15j1j1......0....1.........0i71j35i39j0i203j33i160j33i21.c4y0iulXxbI

 

Jeg tror hifiklubben får tak i disse, synes de ser ordentlige ut, iforhold till andre.

 

https://www.vogels.com/en/c/vlb-500-speaker-wall-mount-2x?product=3725

 

Men tror de ligger på ca 500 paret..

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Olala, de så meget bra ut! Ironisk at Kina-varer ser ut til å kraftig utkonkurrere vesten her.  :tease:

 

Jeg har også sett litt på disse fra Vogel:

 

https://www.elkjop.no/product/lyd-hi-fi/veggfeste-stativ-for-hoyttalere/VLB200/vogels-vlb-200-hoyttalerbrakett-sort

 

Litt større og dyrere, men får kanskje litt bedre pris siden jeg har jobbet der før. Spørsmålet er hvor sikkert det egentlig er med bare klemmer for 20 grader vinkel, hehe. 

 

Fristet egentlig å bestille de der fra Aliexpress, men frakten tar jo opptil en måned.  :rofl:

 

Edit: DHL shippet innen 8-10 dager. Det må være innafor. Så jeg bestilte meg like greit en sånn fra Alibaba til 250 kr. Meget fin pris det, med frakt og alt. :) Får trolig ikke subwoofer og TV på plass før den tid uansett, så like greit. Gleder meg helt sykt nå til å få anlegget ferdig og testet første Dolby Atmos 4K HDR film. :D 

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Jeg så litt på de, men tilbakemeldingene fra en del brukere er at de egentlig ikke er laget for 5 kg, fordi plasten bøyer av. Jeg bør helst ha noe som tåler litt buffer, siden mine veier 4,96 kg eller noe.  :confused:

 

Du vil antakelig ha mulighet til å dekke alle vinkler, så kuleledd er et must. Noe slikt kanskje... https://www.amazon.com/VideoSecu-Security-Adjustable-Universal-Mounting/dp/B000IDCDZY

Lenke til kommentar

 Gleder meg helt sykt nå til å få anlegget ferdig og testet første Dolby Atmos 4K HDR film. :D

 

Blir spennende å høre dine inntrykk etterhvert, veldig moro med nytt stæsj  :)

 

Er en del på Netflix som både ser bra ut og låter bra.

 

For egen del er kombien 3D og Atmos det ultimate!

Lenke til kommentar

Hvorfor skal en det, forresten? Bare nysgjerrig. :)

 

Og hva er best. Opp ned eller eventuelt sidelengs. 

 

Det var rådet jeg fikk da jeg var i lignende situasjon for en liten stund siden. Holdt på å kjøpe veggmonterte erstatninger til mine gulvstående stereo-htt . Fikk da som råd at dersom jeg skulle montere de tett opp mot tak var det best med diskaten ned og bass-elementet opp. Dette var felles for alle høytalerene jeg så på i forskjellige butikker (OHFC og hifiklubben). Regner med at det er pga refleksjoner.

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar

Får kanskje prøve det da. Har lest litt, og poenget virker til dels å være at tweeter bør være mest i hodehøyde mot lytteren. Det gir imidlertid ikke så mye mening, så lenge en kan vinkle tweeteren sånn en vil. Men kanskje har det litt å si for at bassen ikke skal treffe sofaen, men folkene oppi. ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...