Gå til innhold

Store skritt mot seier og fred i Syria


Anbefalte innlegg

"Jævlene" i denne tråden ser egentlig ut til å kun være de som er på de andre siden, den andre gruppen enn min. Selvsagt er det "jævlene" som ødelegger, dreper og skaper ufred. "Vi" derimot har kun siktet hvetemel i posen, hvitere enn... enn koka. Selvsagt. 

 

Polarisering har alltid vært en god fremgangsmåte for å vinne flere til sin side. Men litt oppbrukt kanskje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Optimisme? den syriske stat er bad-guysa... badguysa holder på å vinne.... ingen optimisme her. 

 

Holder IS på å vinne? Siden du sier "badguysa" holder på å vinne?

 

Heier på Assad og russerne jeg for min del, håper de slår ned opprørerne hurtigst slik at det blir fred der og slik at vi kan sende folkevandrerne tilbake dit de hører hjemme.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Heier på Assad og russerne jeg for min del, håper de slår ned opprørerne hurtigst slik at det blir fred der og slik at vi kan sende folkevandrerne tilbake dit de hører hjemme.

 

Hvis du tror konflikten handler om Assad & Russerne mot IS, så kan jeg forstå at du tenker som du gjør.

 

Men da konflikten i Syria startet i 2011, var verken russerne eller IS med, og allerede da startet folk å flykte fra Assad-regimet. Det er ingen grunn til å tro at dette vil endre seg dersom Assad får full kontroll med hele Syria.

Lenke til kommentar

 

Optimisme? den syriske stat er bad-guysa... badguysa holder på å vinne.... ingen optimisme her. 

 

Holder IS på å vinne? Siden du sier "badguysa" holder på å vinne?

 

Heier på Assad og russerne jeg for min del, håper de slår ned opprørerne hurtigst slik at det blir fred der og slik at vi kan sende folkevandrerne tilbake dit de hører hjemme.

 

Assad er bad, IS er bad, den syriske befolkning som vil velte assadregimet er goodguysa... hittil har assad selv påført sivilbefolkningen i syria langt større og grusomme skader enn hva IS har. 

Lenke til kommentar

Joseph Goebbels hadde vært stolt. Russiske nyheter på sitt beste. Jaja, vi finner vel tilsvarende på "den andre siden også".

 

Mens fredsnasjonen Norge på Amerikanske ordre støtter ruineringen av Syria og baserer sin "fredelige" posisjon om at Assad må bort fordi vi skal diktere hva som skal skje i Syria.

 

Fy faen sier bare jeg.

 

Hvem er det som har lært av Joseph Goebbels metoder? Det var faktisk USA som importerte folk fra NAZI Tyskland etter andre verdenskrig, ikke Russland.

 

Men... Jeg tror ikke du evner eller virkelig gidder å se på virkeligheten uansett.

Endret av zeebra
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Deler ikke helt optimismen her.

 

En god prosentvis andel av flyktningene nå er fra Afghanistan og andre land, og det er tydeligvis vanskelig å returnere selv disse.

 

Blir neppe enklere å returnere de fra Syria, da det ikke bare må være fred men også trygt å vende tilbake.  Akkurat nå er flyktningestrømmen økende grunnet militær offensiv fra bl.a. Russland og det kan neppe tolkes som positivt.  Den vinnende part vil naturlig ha et hevnmotiv som gjør at det selv årevis etter en borgerkrig kan være utrygt for tapende part å vende tilbake.   Men russerne slipper jo å ta imot noen da de har langt mer effektive grensesperringer mot uønskede flyktninger/migranter.

 

Ja, de kommer fra områder som USA har ødelagt. Afghanistan er selvsagt også et resultat av Soviet sin ødeleggelse. Men dagens situasjon i Afghanistan har bare blitt enda verre. En stor del andre flykter fra Iraq, hvor USA drev en ulovlig krig.

 

Egentlig er det slik at de fleste som kommer til Europa som flyktkninger kommer fra områder hvor USA har vært involvert.

 

Synd vi er alliert med et slikt land.

 

Flyktningstrømmen er økende lokalt i Aleppo ja, fordi Syria forsøker å ta tilbake den regionen fra terrorister. Men når den regionene er sikret, da er det mye enklere å implementere fred i Syria. Jeg vet det er helt forferdelig for nordmenn flest, for nordmenn flest støtter jo ikke fred, de støtter videre konflikt. Akkurat som vi støttet Kiev i Ukraina og deres bombing av eget land i øst.

 

Slike ting må vi ta standpunkt imot. Vi må alltid være for fred, og vi må ikke støtte uroligheter i andre land. Slikt fører bare til død og fordervelse, slik som i Syria. Hvor mange har ikke dødd så langt fordi "Assad må gå" og fordi USA og andre ønsker å diktere over Syria?

 

 

PS. Russland har ikke effektive grensesperringer og har også tatt imot flyktninger... (ps. på ps. mange av disse kommer videre til Norge i Finmark)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Optimisme? den syriske stat er bad-guysa... badguysa holder på å vinne.... ingen optimisme her. 

 

Ok, da regner jeg med at du er på ISIL sin side, altså det du vil omtale som good-guysa. Jeg regner med du støtter IS da, akkurat som resten av vesten.

 

dummeste svaret jeg noen gang har lest. 

 

 

Javel? Hvorfor det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Jævlene" i denne tråden ser egentlig ut til å kun være de som er på de andre siden, den andre gruppen enn min. Selvsagt er det "jævlene" som ødelegger, dreper og skaper ufred. "Vi" derimot har kun siktet hvetemel i posen, hvitere enn... enn koka. Selvsagt. 

 

Polarisering har alltid vært en god fremgangsmåte for å vinne flere til sin side. Men litt oppbrukt kanskje?

 

Hva i huleste er det du snakker om?

 

For min del finnes det ikke noe vi i denne sammenhengen, utover at Norge støtter USA som har støttet skapelsen av borgerkrigen som har lagt Syria i grus og ødelagt livene til millioner av mennesker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Heier på Assad og russerne jeg for min del, håper de slår ned opprørerne hurtigst slik at det blir fred der og slik at vi kan sende folkevandrerne tilbake dit de hører hjemme.

 

Hvis du tror konflikten handler om Assad & Russerne mot IS, så kan jeg forstå at du tenker som du gjør.

 

Men da konflikten i Syria startet i 2011, var verken russerne eller IS med, og allerede da startet folk å flykte fra Assad-regimet. Det er ingen grunn til å tro at dette vil endre seg dersom Assad får full kontroll med hele Syria.

 

 

Nei, på den tiden var det bare et lite opprør, som så ble støttet av vesten og som ledet til situasjonen vi har idag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Optimisme? den syriske stat er bad-guysa... badguysa holder på å vinne.... ingen optimisme her. 

 

Holder IS på å vinne? Siden du sier "badguysa" holder på å vinne?

 

Heier på Assad og russerne jeg for min del, håper de slår ned opprørerne hurtigst slik at det blir fred der og slik at vi kan sende folkevandrerne tilbake dit de hører hjemme.

 

Assad er bad, IS er bad, den syriske befolkning som vil velte assadregimet er goodguysa... hittil har assad selv påført sivilbefolkningen i syria langt større og grusomme skader enn hva IS har. 

 

 

Noen beviser på den påstanden?

Ikke kom med en artikkel. Da må jeg ha bevis på at de har bevis på at deres påstander er riktige.

 

Når jeg spør etter beviser på den påstanden du kommer med, mener jeg faktiske og sikre beviser som uten tvil beviser påstanden du har kommet med.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Assad er bad, IS er bad, den syriske befolkning som vil velte assadregimet er goodguysa... hittil har assad selv påført sivilbefolkningen i syria langt større og grusomme skader enn hva IS har. 

 

Noen beviser på den påstanden?

Ikke kom med en artikkel. Da må jeg ha bevis på at de har bevis på at deres påstander er riktige.

 

Når jeg spør etter beviser på den påstanden du kommer med, mener jeg faktiske og sikre beviser som uten tvil beviser påstanden du har kommet med.

 

Tror du virkelig slike bevis finnes noe annet sted enn i vitenskapens verden?

Endret av Belphegor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er du har røyka?

Aldri hørt om Free Syrian Army?

 

USA støttet milits i Syria som var med på å skape situasjonen vi idag ser? Jeg vil anse de som Syriske landsforrædere..

 

Hadde USA "leid inn" eller støttet eller liknende i Norge, en gruppe mennesker som ville ta ned myndighetene i Norge med vold og hvis resultat hadde blitt at Norge hadde blitt lagt i grus og endt i borgerkrig, da ville selvsagt tilsvarende mennesker i Norge blitt klassifisert som landsforrædere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

Optimisme? den syriske stat er bad-guysa... badguysa holder på å vinne.... ingen optimisme her. 

 

Holder IS på å vinne? Siden du sier "badguysa" holder på å vinne?

 

Heier på Assad og russerne jeg for min del, håper de slår ned opprørerne hurtigst slik at det blir fred der og slik at vi kan sende folkevandrerne tilbake dit de hører hjemme.

 

Assad er bad, IS er bad, den syriske befolkning som vil velte assadregimet er goodguysa... hittil har assad selv påført sivilbefolkningen i syria langt større og grusomme skader enn hva IS har. 

 

 

Noen beviser på den påstanden?

Ikke kom med en artikkel. Da må jeg ha bevis på at de har bevis på at deres påstander er riktige.

 

Når jeg spør etter beviser på den påstanden du kommer med, mener jeg faktiske og sikre beviser som uten tvil beviser påstanden du har kommet med.

 

Vi kan begynne med United Nations?

http://www.un.org/disarmament/content/slideshow/Secretary_General_Report_of_CW_Investigation.pdf

 

god nok kilde?

 

la meg gjette, for mye å lese? ..... thought so

Endret av Henrik2k
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...