Gå til innhold

Hva er din favorittfilm fra 2010 og nyere?


PgUp

Anbefalte innlegg

Ja. Black Swann kunne vært bra, men for meg ble det noe veldig galt med slutten og filmen feiler.

 

Slik jeg ser det var 80, 90 og begynnelsen av 2000-tallet en gullalder i Hollywood, med utrolig mange gode filmer. Nå har kvaliteten gått ned. Men jeg tror kvaliteten alltid har gått opp og ned i Hollywood. F. eks. synes jeg filmene fra 40- og 50-tallet er bedre enn dem på 60 og begynnelsen av 70-tallet. Store selskaper går konkurs, så kommer det opp nye. Kanskje det har noe med det å gjøre? Eller kanskje det har noe med økonomi i USA eller Californa å gjøre?

Du er helt motsatt av meg. Jeg mener '60-tallet var Hollywoods ubestridte gullalder. Spesielt siste halvdel, og litt inn på '70-tallet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Ja. Black Swann kunne vært bra, men for meg ble det noe veldig galt med slutten og filmen feiler.

Slik jeg ser det var 80, 90 og begynnelsen av 2000-tallet en gullalder i Hollywood, med utrolig mange gode filmer. Nå har kvaliteten gått ned. Men jeg tror kvaliteten alltid har gått opp og ned i Hollywood. F. eks. synes jeg filmene fra 40- og 50-talletes er bedre enn dem på 60 og begynnelsen av 70-tallet. Store selskaper går konkurs, så kommer det opp nye. Kanskje det har noe med det å gjøre? Eller kanskje det har noe med økonomi i USA eller Californa å gjøre?

Du er helt motsatt av meg. Jeg mener '60-tallet var Hollywoods ubestridte gullalder. Spesielt siste halvdel, og litt inn på '70-tallet.

Hvis det er westernfilmer du tenker på, så var en del av disse italienske. Ellers finnes det en og annen god film fra denne perioden, men ikke mange. Men selvfølgelig har folk ulik smak når det gjelder film. Så det blir litt øynene som ser. Det jeg legger i en god film er: god historie, spennende karakterer, bra miljøskildring, god bilde og lydkvalitet, bra regissert/godt teknisk håndverk og god musikk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...