Gå til innhold

Urban Legend: Polybius


OleNord

Anbefalte innlegg

Året er 1981, stedet; det nord vestlige USA. Arkadespill har tatt verden med storm og unge flokker til forretninger som tilbyr dem. Det er en mengde av spill, donkeykong og pacman heter noen av dem. Lysene er dempet for å gi en best mulig opplevelse for spillerne.

 

I mellom alle de andre arkademaskinene står det et eksemplar som vil forsvinne like fort som det dukket opp. Det heter Polybius og ble produsert i et begrenset antall. Kabinettet er enkelt og uten dekorasjon, annerledes enn de fleste andre maskiner. Spillets innhold blir beskrevet som rart og abstrakt, et skytespill med rask action og problemløsning. Det blir hevdet å være svært avhengighetsskapende, på tross av sitt enkle design. 

 

Sykdom, hukommelsestap, mareritt og adferdsendringer forfulgte de som hadde spilt spillet. Det var ingen tilfeldighet heller, om du tror ryktene. Det blir sagt at det var et eksperiment utført av en amerikansk etat, kanskje millitæret eller CIA. Ikke lenge etter Polybius kom ut, ble de brått hentet og fraktet bort. Ingen har sett maskinene siden.

 

Produsenten ble sagt å være Sinneslöschen inc. På tysk kan denne samlingen av ord oversettes til sinnet fjerne eller å fjerne sinnet. Polybius er en gresk historiker, men kan bli oversatt om du deler opp navnet, til "mange liv". Å fjerne sinnet fra mange liv.

Endret av OleNord
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

(...)

Hvorfor er alle slike konspirasjonsvideoer så lange? Jeg orker ikke se over én time med dramatisk voice-over og dyster bakgrunnmusikk.

 

 

Det er ikke en konspirasjonsvideo,

det er en faktasjekkingsvideo der han leter etter bevis for å se om det er noe sannhet i det hele,

han går også i dybden for å finne vedkommende som står bak hele rykte,

var verdt å se for min del ihvertfall, gikk ikke lei selv etter 1 time og 8 min,

er veldig mye god journalistikk og etterforskning inne i bildet.

Endret av Malmern
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...