Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser en del nevner KilKenny her, og har også hørt flere nevne den blant sine favoritter, men jeg har aldri kommet så langt at jeg har smakt den. Er den virkelig så god? Og hva slags øl er det? Mørk, lys, grønn, lilla?

7402669[/snapback]

 

Kilkenny er en irsk Stout. Det vil si den er fyldig og mørk..men litt lysere en Guiness.

Ganske god men prøv mye annet også det er ikke bare irsk som er godt!

7402836[/snapback]

 

Kilkenny er absolutt ingen stout!

Kilkenny er en ale, og brygges nå av Guinness. Kilkenny er en eksportvare, og jeg har så langt ikke sett Kilkenny på en eneste av de irske pubene (i Irland) jeg har vært innom.

Kan sammenlignes med Smithwicks (som er lysår bedre) og til en viss grad Newcastle Brown Ale, selv om denne er en underlig bastard med bla mais som ingrediens. Støtter forresten ersa når det gjelder Murphy's Red.

Lenke til kommentar
Ser en del nevner KilKenny her, og har også hørt flere nevne den blant sine favoritter, men jeg har aldri kommet så langt at jeg har smakt den. Er den virkelig så god? Og hva slags øl er det? Mørk, lys, grønn, lilla?

7402669[/snapback]

 

Kilkenny er en irsk Stout. Det vil si den er fyldig og mørk..men litt lysere en Guiness.

Ganske god men prøv mye annet også det er ikke bare irsk som er godt!

7402836[/snapback]

 

Kilkenny er absolutt ingen stout!

Kilkenny er en ale, og brygges nå av Guinness. Kilkenny er en eksportvare, og jeg har så langt ikke sett Kilkenny på en eneste av de irske pubene (i Irland) jeg har vært innom.

Kan sammenlignes med Smithwicks (som er lysår bedre) og til en viss grad Newcastle Brown Ale, selv om denne er en underlig bastard med bla mais som ingrediens. Støtter forresten ersa når det gjelder Murphy's Red.

7410815[/snapback]

 

Ja du har sikkert rett der! Bøyer meg i støvet... :p

Lenke til kommentar

Tuborg og Dahls er fint og billig "festeøl".

 

Ellers liker jeg:

Corona Extra - Mesikansk øl. Veldig lyst, smaker litt "skarpt". Hører at det er enkelte som ikke liker den dog :dontgetit: Jeg har aldri prøvd den med lime dog, selv om jeg har blitt anbefalt det ørten ganger.

Newcastle Brown Ale - Engelsk. Søtlig, nesten litt karamellaktig.

Groelsch - Belgisk. Lys, men også fyldig i smaken.

Leffe Blond - Også belgisk. Lyst øl, veldig "myk" smak.

 

Jeg ser nå dog at jeg foretrekker mye lyst øl. Litt pysete av meg i smaken kanskje? :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...