Gå til innhold

K-Soft – Falske beskyldninger og sjikane.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Blant våre kunder kan nevnes: Tine, Statoil, NSB, Raufoss Våpenfabrikk, Nycomed, Helikopterservice, en mengde butikker fra kjedene Rema 1000, Rimi og Coop, Ford, Electrolux, 7-Eleven, Toyota, ISS, Shell, Kiwi, Esso, Saab Norge, ABB, Hennig Olsen IS, Radisson SAS, Rica, Rieber & Sønn og sist men ikke minst tusenvis av små og mellomstore bedrifter.

 

Sakset fra K-Softs hjemmeside.

 

Det står ingenting om at det er én Statoilstasjon (osv) det er snakk om.

Lenke til kommentar
Vel bruker en

 

Statoil stasjon

Tine butikkutsalg

Toyota forhandler

osv

 

så er det faktisk ikke "svart" løgn.

Kan ikke huske at det stod nevnt "En Statoil Stasjon", "En Toyota Forhandler" eller et "Tine butikkutsalg" i listen over referanser. Ellr husker jeg kanskje feil? Du husker tydeligvis noe annet? Såvidt jeg husker stod det:

Statoil, Toyota og Tine.

Eller er dat kanskje også slik at dersom jeg feks. selger deg et gammelt Microsoft produkt og så kjøper noe fra "K-Soft" så kan jeg brukes som referanse på at Microsoft bruker programmet deres? :lol:

"Blant våre kunder kan nevnes: Tine, Statoil, NSB, Raufoss Våpenfabrikk, Nycomed, Helikopterservice, en mengde butikker fra kjedene Rema 1000, Rimi og Coop, Ford, Electrolux, 7-Eleven, Toyota, ISS, Shell, Kiwi, Esso, Saab Norge, ABB, Hennig Olsen IS, Radisson SAS, Rica, Rieber & Sønn og sist men ikke minst tusenvis av små og mellomstore bedrifter."

 

:!:

 

Jeg ler like mye hver gang jeg leser den listen. Men det er jo egentlig tragisk at de involverte bedriftene ikke får fjernet referansene, selv etter forespørsler. Jaja, men programmet tillater jo fri tekst, så da så!

Lenke til kommentar
vel du skal bare vist hvor dårlig mange av de dyre fakturaprogrammen er med fri tekst, ofte låst til en linje. Dette

...

bla bla bla

...

 

Micro 80 er totalt ubrukelig for de som ikke har faste varenr, mammoz var nesten bra nok, men brukerne synes det var vanskelig, så jeg får se hva uforstående syns om k-soft sitt program.

Hvorfor trekker du dette inn i tråden? Er det vanskelig for deg å skjønne at denne tråden ikke handler om bruken av diverse regnskapsprogrammer?

Lenke til kommentar
Det står ingenting om at det er én Statoilstasjon (osv) det er snakk om.

Det faktum at man kaller en bensinstasjon for "statoilstasjon" betyr ikke at den er eid av Statoil. De fleste Statoilstasjoner er selvstendige firmaer med eget navn, og således kan man ikke hevde at Statoil er kunde om en stasjon har kjøpt programmet. Det vil være direkte feil.

Lenke til kommentar

gozzer

Skrevet: 22/09/2005 : 15:07

 

QUOTE (Osse @ 22/09/2005 : 15:05)

Nei, med det sto heller ikke, Statoil konsernet, Tine konsernet, Toyota Norge.

 

Men det er slik teksten blir oppfattet. Det kan du umulig ha problemer med å se?

 

Sorry "flirer"

 

Sier jeg at jeg skal på statoil, så er det for nattmat, bensin, og ikke til hovedkontoret jeg tenker.

 

Men dersom småe bedrifter hadde tatt at statoil, tine var målgruppen for programmet , ja da hadde de blitt skremt, Fakturaprogram For så store bedrifter høres komplisert ut, ikke enkle.

 

Så "svart" løgn er det ikke, men dårlig markedsføring, dersom kundegruppen er små og mellomstore bedrifter, for jeg tror at enhver oppegående bedriftsleder ville skjønt det, heller latt være å kjøpe det.

 

Skal en ha småe firma som sin kundegruppe, bør det komme klart frem at det er det som er målgruppen, så det er ikke svindel, det er dårlig markedsføring.

 

Edit:

Qoutinga ble bare svindel her :mad:

Endret av Osse
Lenke til kommentar
Sorry "flirer"

 

Sier jeg at jeg skal på statoil, så er det for nattmat, bensin, og ikke til hovedkontoret jeg tenker.

 

Men dersom småe bedrifter hadde tatt at statoil, tine var målgruppen for programmet , ja da hadde de blitt skremt, Fakturaprogram For så store bedrifter høres komplisert ut, ikke enkle.

 

Så "svart" løgn er det ikke, men dårlig markedsføring, dersom kundegruppen er små og mellomstore bedrifter, for jeg tror at enhver oppegående bedriftsleder ville skjønt det, heller latt være å kjøpe det.

 

Skal en ha småe firma som sin kundegruppe, bør det komme klart frem at det er det som er målgruppen, så det er ikke svindel, det er dårlig markedsføring.

Riiiiight... :roll:

 

Fullstendig villedende markedsføring er vel mer korrekt. Men så er det heller ikke akkurat dette som gjør at folk har beskyldt virksomheten for å drive med svindel.

Lenke til kommentar

Muffinmann, det er en forsvinnede lien del av bensinstasjoner som er privateid. Nå kjenner jeg ikke forholdene i Statoil, men i Shell kjenner jeg dem rimelig bra, der har de fleste privateide gådd over i Best kjeden, som er en kjede bestående av kun selvstendige bensinstasjoner, vet at mange tidliger selveide statoil stasjoner er med der, og at statoil er leverandør av bensin.

Lenke til kommentar
Spammer de på fax, er de slett ikke seriøse. k-soft virker som en stor hoax. Påstår daglig leder i tillegg at de kun sender ut tilbud til folk som har godkjent mottak av faxer og eposter, så er det svært snodig at flere hevder de aldri har meldt seg på, men allikevel mottar "tilbud".

Jeg har motatt FAX-spam fra K-soft 4 ganger de siste 8mnd på jobben. Synd de har gått rett i arkivet.. ehh jeg mener søppla, ellers kunne jeg ha scannet inn siden og lagt den ut på forumet her som bevis :hrm:

Lenke til kommentar
Ærede forumlesere.

Alle har selvfølgelig lov til å ha sine meninger, men tenk selv når

du leser.

Vi sender slett ikke ut spam.

Men vi sender email til de som har valgt å være en del av vå

mailigliste, på linje med de fleste større bedrifter.

Med Vennlig Hilsen

Emanuel Karlsson

K-Soft Norge AS

Med hånden på hjertet, og med all tyngde av moral jeg har, sier jeg nå til deg at jeg har motatt e-post fra deg/dere o K-Soft så sent som i morges. Jeg har ALDRI hatt noe med ditt/deres firma å gjøre, heller ikke fylt noe skjema med e-post adressen reklamemailen deres ble sendt til. Om ikke noen andre, deg uvitende, sender ut SPAM i navn av DITT/DERES firma, erklærer jeg dermed at du lyver der du sier "Vi sender slett ikke ut spam."

 

Her følger detaljene av SPAM meldingen:

 

X-Gmail-Received: 22355478e1450a9f7aa40de6413c5fcee845646b

Delivered-To: [email protected]

Received: by 10.70.45.5 with SMTP id s5cs26390wxs;

        Thu, 22 Sep 2005 03:52:17 -0700 (PDT)

Received: by 10.70.31.20 with SMTP id e20mr144768wxe;

        Thu, 22 Sep 2005 03:52:17 -0700 (PDT)

Return-Path: <[email protected]>

Received: from swip.net (mailfe12.tele2.se [212.247.155.97])

        by mx.gmail.com with ESMTP id i35si463856wxd.2005.09.22.03.52.17;

        Thu, 22 Sep 2005 03:52:17 -0700 (PDT)

Received-SPF: neutral (gmail.com: 212.247.155.97 is neither permitted nor denied by best guess record for domain of [email protected])

X-T2-Posting-ID: 6pwv+TSEMXA8vQrJMIpx6g==

Received: from [213.101.79.212] (HELO k-software.net)

  by mailfe12.swip.net (CommuniGate Pro SMTP 4.3.4)

  with ESMTP id 23117379 for [email protected]; Thu, 22 Sep 2005 12:52:15 +0200

Message-ID: <[email protected]>

X-EM-Version: 5, 0, 0, 21

X-EM-Registration: #01B0530810E603002D00

X-Priority: 3

Reply-To: [email protected]

X-MSMail-Priority: Normal

From: "K-Software" <[email protected]>

To: [email protected]

Subject: =?windows-1252?Q?Spar_tid_med_Fakt_2000,_Norges_Letteste-=E5-Bruke_Faktureringsprogram?=

Date: Thu, 22 Sep 2005 12:52:18 +0200

MIME-Version: 1.0

Content-Type: multipart/alternative;

boundary="----=_NextPart_84815C5ABAF209EF376268C8"

 

------=_NextPart_84815C5ABAF209EF376268C8

Content-type: text/plain; charset="windows-1252"

 

Forklar dette er du snill ?

Lenke til kommentar
Sier jeg at jeg skal på statoil, så er det for nattmat, bensin, og ikke til hovedkontoret jeg tenker.

Så det er altså ikke Toyota konsernet som blir brukt som refereranse av "K-Soft". Nei det er selvfølgelig Toyota bilen....ahhh :roll:

 

Men dersom småe bedrifter hadde tatt at statoil, tine var målgruppen for programmet , ja da hadde de blitt skremt, Fakturaprogram For så store bedrifter høres komplisert ut, ikke enkle.

Så hvorfor er disse da oppgitt som referanser?

 

Så "svart" løgn er det ikke, men dårlig markedsføring, dersom kundegruppen er små og mellomstore bedrifter, for jeg tror at enhver oppegående bedriftsleder ville skjønt det, heller latt være å kjøpe det.

La oss se:

quote fra annen tråd: ( http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=464043&st=90 )

 

Fra et oljeselskap:

  > Vi er imidlertid ikke i stand til å hjelpe deg med en referanseperson

  > fordi K-Soft er ukjent for våre regnskapsavdelinger. Vi har forsøkt å

  > kontakte K-Soft på tlf. for å finne ut hvem i [xx] som ev. kjenner

  > programmet, men det er ikke mulig å treffe annet enn en

  > telefonsvarer.

 

Nei, K-soft sine referanser er ikke "dårlig markedsføring", det er svart løgn!

Lenke til kommentar

Ok så er det ikke :

 

Markedsføringa - Som er heller dårlig, siden programmet tydlig henvender seg til småe bedrifer. Villende kanskje, er det bevist at en Statoil eid stasjon ikke benytter det , osv.

 

Hotelladressen i USA - tror jeg begrunna det godt nok i andre tråden

 

Funksjonene i programmet - Så vidt jeg kan se skriver det ut fakturaer som vil være godkjent i et hvert regnskap, og ser rimelig enkelt ut (tar forbehold her, siden jeg ikke har testet det godt nok)

 

ska vi sjå hva var det mer,

 

 

Servicen - Er tydligvis på et lavmål, men er det svindel.

 

Jeg er kanskje dårlig til å lete men, har vi sett fra motpart at det faktisk var en Demo som ble bestilt. Har aldrig hørt om at en må betale for en demo, så det må jo være her Svindelen er.

 

Dårlig webside, at bedriften ikke kan lage websider, er det svindel , er ikke webdesign han selger?

 

Er en flott og korrekt webside mer sikker ? , han kunne jo enkelt ha benyttet en av de mange gode standard og korrekte malene.

 

Er fyren god til å ordlegge seg, NEI, men er det svindel ?

 

Ja også var det noe ang laget i excel, visual basic , osv. Her kan jeg informere at mange av de litt større regnskapspakker er laget i noe så simpelt som Microsoft Acess, blant annet Uni-Micro.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Når man refererer til Statoil og ikke noe mer, vil det i økonomisammenheng peke på Statoil ASA (som utvinner, foredler og selger gass og råolje).

Statoil Norge er et selvstendig AS som selger fyringsolje, smøremidler o.l.

Både Statoil ASA og Statoil Norge bruker SAP R/3 for regnskap og fakturering.

 

Bensinstasjonene ligger under Statoil Detaljhandel AS (tidl. Norol, og frem til ca 01.01.05 50%deleid av ICA Haakon gruppen). De fleste servicestasjonene er franchise drevne, dvs. selvstendige næringsdrivende med avtale som knytter dem til Statoil Detaljhandel AS.

 

Dersom en tilfeldig franchise bensinstasjon tilknyttet Statoil Detaljhandel hadde anskaffet et produkt fra K-Soft, burde K-Soft (om de hadde snev av seriøsitet) lagt til dette som Statoil bensinstasjon/butikk på samme måte som man i referanselisten viser til butikker fra COOP, Rema osv.

 

Slik referanselisten er nå, indikerer man Statoil ASA (morkonsernet) - noe som vil være en blank løgn for å si det mildt.....

Lenke til kommentar

Jammen Jungel da, hvorfor alt det andre tullet , hvorfor handler ikke tråden hovedsakentlig om det, det er noe jeg aldrig ville finne på å kverulere om.

 

Edit:

 

Spam er noe dritt - helt ening der

 

Betale for en Demo, den som hadde prøvd å få meg til å betale for noe jeg ikke har bestilt, ja han får vennligst møte i forliksrådet, og det er dit den saken bør tas. (beeeen there done that, og de trakk seg)

 

Men masse av det andre skiten som er servert om firmaet , har vel sagt kanske mye om de fleste punkter.

Endret av Osse
Lenke til kommentar
Jammen Jungel da, hvorfor alt det andre tullet , hvorfor handler ikke tråden hovedsakentlig om det, det er noe jeg aldrig ville finne på å kverulere om.

Fordi "alt det andre tullet", som du kaller det, er en fryktelig sterk indikasjon på at dette er et foretak som ikke akkurat har helt rent mel i posen, for å si det sånn. Ja, jeg vet at du bestrider dette, ettersom programmet synes å fungere rent teknisk, men ærlig talt... De fleste forstår at å levere et produkt som faktisk fungerer rent teknisk ikke er det eneste som skal til.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...