Gå til innhold

Oppgradere RAM og SSD


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en Samsung New Series 9 som fryser til stadighet. Jeg kan bevege musa, skjermbildet er på, men alt annet fryser totalt og jeg må kutte strømmen. Dette skjer både med Windows og Linux. Jeg antar at det må være enten RAM eller SSD som forårsaker dette? Eller hva tror dere? Kan prosessor- eller hovedkortsvikt gi slike symptomer?

 

Jeg har lyst til oppgradere fra 4 til 8 GB RAM, og fra 128 til 512 GB SSD, og lurte på dere kan bekrefte at disse komponentene jeg har funnet er kompatible med min maskin (np900x4d-a02se):

 

På forhånd takk :)

Endret av KOM5GOSQ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det at det fryser brått tviler jeg på er SSD som er årsak til, da vil du heller få BSD eller noen feilmeldinger først. RAM vil trolig være årsaken, men det er ikke utelukkende det som kan være feilen. Jeg ville ha lasted ned Hirens og bootet fra USB og kjørt diverse tester for å eliminere eller bekrefte RAM, Hardisk og CPU... Og ta det derifra...

Lenke til kommentar

Hadde tenkt å kjøre en Memtest86 i natt. Hirens ser ut til å ha mottatt sin site oppdatering i 2011? Er det noen spesielle verktøy du anbefaler for å teste CPU- og hovedkorthelse?

Bruker selv Memtest86 som Hirens har liggende på platen sin når jeg kjører tester... Men ser nå at kanskje UBCD har litt mer oppdaterte programvare liggende (Lenge siden jeg har oppdater Multiboot USB disken min :p)

 

Ellers har jeg brukt CPU Video Performance test, og Prime95, oftes begge testene på Hirens platen for å være helt sikker på at det ikke er formye varmegang i noen tilfeller...

 

Men mange gode alternativer her ser jeg:

http://www.ultimatebootcd.com/history.html

Endret av Krozmar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...