Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Laptop wifi dårligere enn mobil?


Anbefalte innlegg

Jeg ville gått for TP-linken som du nevner. Har samme router selv og er kjempefornøyd med hva du får for pengene.

Den yter bedre enn ASUS'en på papiret også :)

 

Husk å benytte deg av 5ghz nettet når du konfigurerer den :wee:

Takk! Godt å høre. Da blir det nok den :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Husker at DIR-655 fungerte dårlig med standardinnstillinger. Prøv å endre "channel width" fra "auto 20/40" til bare 20MHz.

 

2.4GHz channel width

Channel width controls how large of a "pipe" 'is available to transfer data. However, larger channels are more subject to interference and more likely to interfere with other devices. 

 

Set to: 20MHz

 

Use 20MHz channels in the 2.4GHz band. Using 40MHz channels in the 2.4GHz band can cause performance and reliability issues with your network, especially in the presence of other Wi-Fi networks and other 2.4GHz devices. A 40MHz channel might also cause interference and issues with other devices that use this band, such as Bluetooth devices, cordless phones, and neighboring Wi-Fi networks.

 


Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Oppdatering: Etter kjøpet av TP-linken går alt mye mer stabilt og jeg får maks hastighet på wifi. En ting jeg har lagt merke til er at koblingen til 5Ghz båndet skifter ofte automatisk over til 2.4Ghz. Jeg må bytte manuelt over til 5Ghz før den etter en tid bytter automatisk tilbake igjen. Ikke noe problem for min del da jeg ikke opplever noen forsinkelser. Noen som vet hvorfor dette skjer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...