Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[Løst] Trykk i øret noen som har forslag?


LMH1

Anbefalte innlegg

Hei, jeg får ofte over\undertrykk i øret som kan være plagsomt i perioder, usikker på om det hjelper å gå til spesialist eller om det ikke er mulig å gjøre noe med?

 

Det blir slikt man må holde seg for nesa og blåse slik trykket i øret reduseres. Men kun middeligtidig og det kan være plagsomt noen ganger.

Vet det ikke er ørevoks så må være noe annet.

 

Så jeg lurer på om det finnes noen løsning eller må bare leve med det.

For fastlegen har ingen råd. Og det er slik man må til fastlegen for å få bli henvist videre.

Ganske idiotisk, men usikker på hva spesiallistene gjør, om  de må lage hull på trommehinnen for så å redusere trykket i så fall? Eller det finnes andre måter medisiner?

 

For vet ikke hva det kommer av høy musikk eller noe annet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, ikke mere vanlig, er kun på ferie.

 

Er lei fastleger egentlig de skal kun tjene mest mulig, når man tar problemer med de må man være tydlig.

Men jeg vil vite løsningen for hvis det slik man må ta hull på trummehinnen for så det gjør nok vondt også må det gro igjen for å løse problemet om det er løsningen så får jeg heller la det være. For jeg var hos fastlegen før jul, er tullete å være fast pasient der. Kunne gått direkte til spesiallist selv og høre. Men ofte må man betale for timen.

 

Spar deg for tullete komentarer syns jeg. Ellers blir diskusjon.no tulleforumet liksom.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Min ukvalifiserte synsing basert på egen erfaring: Som en ØNH-lege sa til meg, er øretrompeten hos mange mennesker rett og slett ikke veldig effektiv, og man vil ofte få dette problemet. Det er ikke så mye man kan gjøre med det. For henvisning til spesialist må du nok via fastlegen, i hvert fall i det offentlige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja men vet ikke om jeg skal gidde å bruke tid på det hvis det ender med å bruke 1000 kr på ingen ting, legene vil anbefale å leve med det. For legetime koster,en time hos fastlege koster fort 200  kr, så spesialist ca 500 kr  hvis jeg skal ha medisin koster det 200 kr etc det er 900 kr for en slik sak.

 

Hater at ikke apotekene kunne hjelpet mere de vil kun tjene penger de også på varer som er reseptfrie som koster mere en de er verdt.

Det blir dyrere og mindre effektiv. Har aldri forstått ordningen der heller. Kun for legene vil tjene penger.

 

For jeg gidder ikke å gå til spesialist hvis det ikke er noe grunn for det. Få leger vil få sms\epost med henvisning som tar de 5 minutter og ta en 50 kr for det.

Lenke til kommentar

Ja men vet ikke om jeg skal gidde å bruke tid på det hvis det ender med å bruke 1000 kr på ingen ting, legene vil anbefale å leve med det. For legetime koster,en time hos fastlege koster fort 200  kr, så spesialist ca 500 kr  hvis jeg skal ha medisin koster det 200 kr etc det er 900 kr for en slik sak.

 

Hater at ikke apotekene kunne hjelpet mere de vil kun tjene penger de også på varer som er reseptfrie som koster mere en de er verdt.

Det blir dyrere og mindre effektiv. Har aldri forstått ordningen der heller. Kun for legene vil tjene penger.

 

For jeg gidder ikke å gå til spesialist hvis det ikke er noe grunn for det. Få leger vil få sms\epost med henvisning som tar de 5 minutter og ta en 50 kr for det.

 

Hvor gammel er du egentlig? Dette er en vanlig del av livet, å sjekke ting som "Ikke betyr noe". Norge substituerer både legen din, medisiner og alt annet. Det du betaler der er kun en liten egenandel - og da får du mye kvalitet tilbake.

 

Det er en grunn til at leger og spesialister har år med utdannelse, slik at de kan hjelpe deg best mulig. Det kan være symptomer på noe mer alvorlig og derfor skal man aldri selvmedisinere seg for mye. 

 

Men, dersom plagene ikke er så veldig store. Kan du forsøke med øreskylling - dette får du reseptfritt på apoteket. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvor gammel er du egentlig? Dette er en vanlig del av livet, å sjekke ting som "Ikke betyr noe". Norge substituerer både legen din, medisiner og alt annet. Det du betaler der er kun en liten egenandel - og da får du mye kvalitet tilbake.

Herregud, spør i forum for  slippe idotiske utgifter. Kvalitet tilbake, ja norge er bedre en USA og polen fordi vi har penger.

Men velferd ordningene er kanskje ikke så gode, vi bygger landet på alle skal være i arbeid, derfor skal ting være så dyrt som mulig. Er dyrt å være dum ja fleste trenger ikke leger for å løse problemene sine.

 

Herregud ville aldri selvmedisinere meg for mye.

Hater virkelig vi skal tenke folk ruser seg bare fordi det er gøy.

Det er heller manglene kunnskap i så fall og høre på apotekene som sier ting de ikke vet noe om istedenfor å anbefale ekspert hjelp.

øreskylling har jeg gjort og det løste problemet litt men ikke helt. Tydlig leser dere ikke det jeg skriver og vil kun iritere meg derfor må jeg svare tilbake. Syns dere bør være for gode til å gjøre narr av særlig folk i helse sektoren i forumet? Folk gidder ikke å be om hjelp.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Nå overdriver du stort. Kan jo tilby deg pakkepris fikse alle dine problemer for 100 000 kr som ikke har med økonomi å gjøre.

 

Problemet er at leger ikke er å stole på. Enten mangler de kompentanse eller bryr de seg ikke.

Men penger vil dem ha. Slik er det i psykologi også.

Folk velger den lettvinste løsningen. Er ikke problemet stort nok drit i det.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Nå overdriver du stort. Kan jo tilby deg pakkepris fikse alle dine problemer for 100 000 kr som ikke har med økonomi å gjøre.

 

Problemet er at leger ikke er å stole på. Enten mangler de kompentanse eller bryr de seg ikke.

Men penger vil dem ha. Slik er det i psykologi også.

Folk velger den lettvinste løsningen. Er ikke problemet stort nok drit i det.

 

Jeg tror du trenger et lite legebesøk.  ;)

 

Viste du at fastlegen din får betalt uavhengig om du går til han/hun eller ikke. At den lille egenandelen du betaler på 152 kroner så vidt dekker den administrative delen, at staten betaler det meste utenom det. Er det en yrkesgruppe her i landet som ikke mangler kompetanse, er det legene våre. Tror heller ikke de hadde valgt å blitt lege dersom de ikke hadde brydd seg. Men det kan jo ha litt med den arrogante holdningen din å gjøre. Du er jo litt morsom også da.  :grin2:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg driter i det, greit hvis du mener jeg har arrogante holdningener.

 

tydligvis ikke verdt å bruke tiden sin å forum i denne delen vertfall.

Da får jeg heller droppe å bruke mere tid. Men hvis noen vil bruke tiden sin på i oslo\bærum og si hva slags erfaringer de har med leger\øreleger så greit, ellers lar vi diskusjonen ligge død.

 

For jeg syns tannbleiking er mere fornuftig bruk av pengene koster fort 4000 kr men da gjør de noe.

Jeg tror på øreleger at de vil vente litt lengere eller må de som jeg frykter ta hull på trommehinen også vente til det blir bra.

 

Til en annen gang:

Lufttrykkskade i øret, barotraume

http://www.lommelegen.no/legesvar/trykk-i-%C3%B8rene

http://www.lommelegen.no/legesvar/trykk-i-mellom%C3%B8ret

 

De 2 nederse er kanskje ikke så relevant for meg. Da jeg ikke har det så ille. Men vi er vertfall inne på riktig tema.

Hadde dere gitt disse er dere like seriøse som meg, men virker ut som jeg er flinkere å finne svar en dere.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...