Gå til innhold

Kommer Lumia 950 XL Dual SIM til Norge?


Anbefalte innlegg

Jeg har pr. i dag en Lumia 640 XL Dual sim. Det er en grei telefon,

men litt i svakeste laget.

1 GB ram gir noen utslag på hastighet osv.

 

Det gjør at jeg gjerne vil oppgradere til en Lumia 950 XL Dual sim,

men jeg er ikke i stand til å finne noen som selger slikt.

Har prøvd de fleste nettbutikker uten hell.

 

Noen som vet?

Endret av Chutikran
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Ikke meningen å kapre tråden, men siden datakvotene på telefonabonnementene i Norge er så elendige (det beste du får tak i er 25 GB fra Telenor), så lurer jeg på hvordan dual-SIM fungerer i praksis.

Kan du sette inn et SIM-kort med bare ringing og SMS for telefon-delen, og et  data-abonnement (f.eks. Netcom 200GB) for mobildata?

Vil da telefonen bruke SIM1 for ringing og SMS, og SIM2 for mobildata?

 

I Norge får du ikke skikkelig datakvote i samme SIM-kort som du ringer med. Må ha eget data-abonnement som du ikke kan ringe med, som bare egner seg i router og nettbrett. Men det er så dumt å ta med seg lommerouter overalt hvor jeg går.

 

 

Evt. om jeg bytter til Windows-telefon, kan jeg da porte mitt mobilnummer til skype, og bruke kun mobildata til å ringe med?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Hei

Ikke meningen å kapre tråden, men siden datakvotene på telefonabonnementene i Norge er så elendige (det beste du får tak i er 25 GB fra Telenor), så lurer jeg på hvordan dual-SIM fungerer i praksis.

Kan du sette inn et SIM-kort med bare ringing og SMS for telefon-delen, og et  data-abonnement (f.eks. Netcom 200GB) for mobildata?

Vil da telefonen bruke SIM1 for ringing og SMS, og SIM2 for mobildata?

 

I Norge får du ikke skikkelig datakvote i samme SIM-kort som du ringer med. Må ha eget data-abonnement som du ikke kan ringe med, som bare egner seg i router og nettbrett. Men det er så dumt å ta med seg lommerouter overalt hvor jeg går.

 

 

Evt. om jeg bytter til Windows-telefon, kan jeg da porte mitt mobilnummer til skype, og bruke kun mobildata til å ringe med?

Du kan ringe med begge SIM-kortene, men bare bruke data fra ett av dem. Akkurat det er valgfritt. Du kan sette alt opp på forhånd, eller velge underveis hvilket SIM-kort du vil bruke der og da, enten det gjelder ringing eller sms. Veldig enkelt og oversiktlig. Du er ikke bundet til noenting. Det er litt sånn: Jatakk, begge deler. Selv oppholder jeg meg mye utenlands og har data og ringing på utlandskortet, og kun ringing på det norske kortet. Når jeg da returnerer til fedrelandet, så bytter jeg i innstillingene, slik at datakvoten går på det norske kortet. Det er to-tre trykk, så er det fikset.

 

Du kan ha en såkalt oppringer-ID på Skype, dvs. at du legger inn mobilnummeret ditt på Skype-profilen, slik at mottaker ser at det er du som ringer.

Endret av Chutikran
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for et godt svar :-)

 

 

(...)

 

Du kan ha en såkalt oppringer-ID på Skype, dvs. at du legger inn mobilnummeret ditt på Skype-profilen, slik at mottaker ser at det er du som ringer.

 

Men jeg kan ikke la folk ringe til meg på det nummeret?

Da er jeg jo bare halvveis i mål.

De kan jo ringe deg på det nummeret. Det er jo mobilnummeret ditt. Det originale.

Lenke til kommentar

Problemet er at norske mobiloperatører ikke selger mobilabonnement med skikkelig datakvote.

 

De har SIM-kort med stor datakvote tiltenkt iPad og router, men disse "mobilt bredbånd"-abonnementene har ikke telefonnummer, og kan ikke ringe.

 

Jeg må altså ha begge deler. To abonnement. To SIM-kort.

Jeg forsøker å finne en utvei, som lar meg bruke et SIM-kort uten ringemuligheter normalt i mobiltelefonen.

Lenke til kommentar

Problemet er at norske mobiloperatører ikke selger mobilabonnement med skikkelig datakvote.

 

De har SIM-kort med stor datakvote tiltenkt iPad og router, men disse "mobilt bredbånd"-abonnementene har ikke telefonnummer, og kan ikke ringe.

 

Jeg må altså ha begge deler. To abonnement. To SIM-kort.

Jeg forsøker å finne en utvei, som lar meg bruke et SIM-kort uten ringemuligheter normalt i mobiltelefonen.

 

Det tror jeg går greit. Du legger inn at data skal belastes SIM2.

Selv om du ikke kan ringe fra SIM2, tror jeg det går.

 

Men jeg må innrømme at akkurat denne problemstillingen har jeg ikke erfaring med.

 

Jeg ville gått til en forhandler og spurt om akkurat din greie.

Er du heldig, så treffer du en som vet hva han/hun snakker om og ikke tror.

Min erfaring er at det ikke alltid er slik.

Endret av Chutikran
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...