Lakus Skrevet 1. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2007 1. Anvil - Nydelig liten by 2. Imperial City - Bare fordi den har ALT... Lenke til kommentar
Felix-Attchar Skrevet 1. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2007 Min favoritt by er nok Leyawiin, er fint der, er nær sjøen og så klart fordi det er nærmest Black marsh xD (er Argonian ned!) Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 1. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2007 But, I mean, c'mon! What are you, usually, going to do? Vel, det er jo opp til deg. Er det ikke? Ser ikke helt problemet Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 1. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2007 But, I mean, c'mon! What are you, usually, going to do? Vel, det er jo opp til deg. Er det ikke? Ser ikke helt problemet 8759087[/snapback] More options == good. But lets not confuse that with no rules == good. (...) Sometimes the designer needs to take the lead and tell the player "NO, you can't do that--if you want that, you'll have to work for it" Her har Besthesda feilet miserabelt med Oblivion. I rest my case. Ikke misforstå, jeg er definitivt for fast-travel. Men systemet med at du kan reise rundt hele Cyrodiil fra begynnelsen av virker som en litt "nå-skal-vi-tilpasse-spillet-de-unge-som-ikke-gidder"-holdning, noe jeg ikke liker. De kunne valgt en annen serie enn The Elder Scrolls å dummifisere. Bethesda presenterer deg fra begynnelsen av med verktøy som bare en gud skulle hatt, uten at du trenger å jobbe for det. I dette tilfellet hadde det holdt, for min del, at jeg faktisk måtte ha besøkt byene først for å kunne bruke fast-travel til dem. Jeg er bare litt lei av folk som hele tiden sier "det er frivillig, du trenger ikke", for så enkelt er det ikke. Du kan velge å ikke bruke det, men bare muligheten til det ødelegger immersjonen. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 1. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2007 Bethesda innbilte seg at det var de som sa "Ask not what we can do for this game, ask what you can do for this game" "save it by modding".... Men nok om meg og mine meninger om spillet Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 1. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2007 Det beste jeg kan tenke meg er at Fast Travel var et slags spell, som du kunne få i Main Quest kanskje, og at du bare kunne fast-travel til de plassene du har besøkt fra før av. Et eksempel: Et hemmelig kraftig spell som Jauffre gir deg etter at du har sett emperoren dø, fordi han tror det kan hjelpe deg, og han stoler på deg p.g.a. drømmene Uriel hadde om deg, som "den utvalgte". Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 1. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2007 Det jeg virkelig vil ha, er et system slik som det var i Morrowind - man tar tradisjonelle ("") transportmidler fram og tilbake, og er nødt til å gå manuelt til disse for å kunne reise. Pluss at det koster penger. Jeg skjønner overhodet ikke hvorfor man gikk bort ifra dette. Det finnes riktignok modifikasjoner som fikser på det. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 1. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2007 (endret) Nok en gang enig med MiSP her, systemet for travel i Morrowind var noe av det beste jeg har sett i noe spill, og det føltes "ekte". Man kunne dra store strekninger på null "real" time, men man måtte finne riktig "rute" for å komme til riktig sted, man kunne også få høyere og lavere priser, alt ettersom hvor langt du skulle dra, hvor du var og hvor god du var til og prute. De skulle fulgt Bungie og slengt seg på utrykket "if it ain't broke, don't fix it", for nå har de mye og fikse på. Forresten så var Balmora totalt elsk i Morrowind, og det å lage sin egen lille koloni i Bloodmon? Løøv! Hvorfor er det ingen slike muligheter i Oblivion? Endret 1. juni 2007 av Lakus Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 1. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2007 Ja, Balmora... Åh, som nostalgien knekker meg når jeg hører det navnet! Fra det første synet som møtte meg etter at jeg hadde trasket meg gjennom Foyada Mamaea fra Pelagiad, til Sword of White Woe i Eastern Guard Tower, den endeløse handlingen med Ra'Virr, innmeldingen i Fighters' Guild, og de mange coc "Balmora, Guild of Fighters" hver gang jeg var litt for lei av å traske gjennom hele Ashlands til nærmeste transportmulighet... Balmora var, og er, alt en gamer kan drømme om. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 1. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2007 Hva er egentlig Balmora? Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 1. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2007 Den byen du bruker mesteparten av tiden din på i Morrowind. Lenke til kommentar
Rot Skrevet 2. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2007 Må nok si at jeg liker Skingrad og Anvil best på grunn av de fine husene der. Lenke til kommentar
Arang Skrevet 3. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2007 ... og de mange coc "Balmora, Guild of Fighters" hver gang jeg var litt for lei av å traske gjennom hele Ashlands til nærmeste transportmulighet... Hypokrit much? Er det virkelig bare jeg som synes at når man ikke klarer å holde seg unna å bruke fast travel har man et alvorlig selvkontrollproblem? Jeg har spilt gjennom spillet med og uten fast travel, og med det som tydeligvis må ha vært en fantastisk utøvelse av viljestyrke trengte jeg ikke å fjerne muligheten noen av gangene. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 3. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) Jeg tilbragte mye tid langt fra allfarvei, og enkelte ganger var jeg for lei av trasking at jeg ikke orket tanken på trasking i ett kvarter (IRL) for å komme meg til nærmeste transportmulighet, bare for å slenge fra meg stæsj og gå hele veien tilbake igjen. Det er en halvtimes trasking hvor nesten ingenting skjer, med unntak av en cliffracer her og der (enda en grunn til å ikke gå). Normalt gikk jeg, men det hendte at tålmodigheten min ble for knapp etter at jeg hadde tilbragt litt for mye tid ute i ødemarken. Dette går ikke bare på selvkontroll, det går på spillopplevelse. Jeg hadde blitt lei spillet vesentlig raskere dersom jeg måtte ha brukt mye tid på å gå fra ett sted til et annet. Første gang gjorde jeg det alltid, og en del av de neste også, men etter hvert blir man lei av den manglende detaljrikdommen i Ashlands ødemarker. Endret 3. juni 2007 av MiSP Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 3. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2007 Og i Morrowind føles det som at du faktisk betaler noen for og transportere deg ett sted, noe som i en Taxi. I Oblivion dukker du bare magisk opp hvor du vil (hvor du vil er en meget viktig forskjell), noe som dreper immersjonen helt! I Morrowind likte jeg og utforske, siden man fant små morsomme ting, store monstre man måtte løpe fra, og større saker som utviklerne hadde plassert der for hånd, noe som skapte sin egen "magi". I Oblivion er det kjedelig og utforske, man finner nesten ingen små morsomme ting og andre saker som utviklerne har plassert der for hånd, og hvis du finner det er det bare fordi det har noe med ett Quest og gjøre. Store monstre man faktisk må passe seg for finner man heller ikke takket være level scalingen. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 3. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2007 Jeg må si meg enig med Lakus. Hvis noen nå mener jeg motsier meg selv, så har jeg formulert meg dårlig tidligere. (Hvis noen mener det, så si på hvilke punkter jeg motsier meg selv, så skal jeg omformulere.) Lenke til kommentar
Arang Skrevet 3. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2007 Jeg mente at du motsa deg selv da du sa at du flyttet deg selv med console rett som det var når du er imot fast travel. Men for all del, jeg skjønner poenget med at fast travel ødelegger immersjonen. Men når var sist gang du så noen vise hvert eneste skritt i en lang reise i en bok eller film? Er det virkelig så vanskelig å tenke seg at man bare gikk, og så slapp man alt det tullet med cliffracere? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 3. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2007 I en bok eller en film så blir man fortalt en historie, om noe som har skjedd. I ett spill som dette lager man historien. Capish? Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 3. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2007 Jeg mente at du motsa deg selv da du sa at du flyttet deg selv med console rett som det var når du er imot fast travel. Men for all del, jeg skjønner poenget med at fast travel ødelegger immersjonen. 8773167[/snapback] Jeg siterer meg selv fra et innlegg litt lenger oppe. Ikke misforstå, jeg er definitivt for fast-travel. Men systemet med at du kan reise rundt hele Cyrodiil fra begynnelsen av virker som en litt "nå-skal-vi-tilpasse-spillet-de-unge-som-ikke-gidder"-holdning, noe jeg ikke liker. (...) I dette tilfellet hadde det holdt, for min del, at jeg faktisk måtte ha besøkt byene først for å kunne bruke fast-travel til dem. 8759387[/snapback] Jeg er ikke imot fast travel, jeg er imot at det er gratis og tilgjengelig helt uten videre, fra hvor som helst til (etter hvert) hvor som helst. I Morrowind var det som nevnt ganske ålreit, men balansen ble etter hvert litt skjev i og med at jeg var for ofte for langt ute i ødemarken til å orke å gå fram og tilbake de samme rutene gang på gang. Men når var sist gang du så noen vise hvert eneste skritt i en lang reise i en bok eller film? Er det virkelig så vanskelig å tenke seg at man bare gikk, og så slapp man alt det tullet med cliffracere? 8773167[/snapback] Mulig jeg er surrete i hodet nå, men hva er det du vil med dette? Jeg ser ikke helt meningen med setningen. Det virker som om du forsvarer fast travel i Oblivion nå, men du nevner Cliffracers, så jeg regner med at du fremdeles er i Morrowind. I det tilfellet virker det som om du forsvarer at jeg brukte konsollen som fast travel, men din plutselige omvending i synspunkt roter fælt i hodet mitt. Lenke til kommentar
Arang Skrevet 3. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2007 Delen med cliffracere var siste rest av en setning jeg trodde jeg hadde fjernet. Beklager. Likevel synes jeg at det er en helt grei løsning at man bruker fast travel, så får man spilt mer og gått mindre. Det er mulig jeg er håpløst barnslig, men jeg går ganske langt hver dag, og når jeg skal spille er ikke gåing mitt øverste mål. Da er det greit med en "fast forward"-funksjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå