Gå til innhold

TES: Din favorittby i Tamriel!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-xZFMnIz6

Tdlig i min "karriere" som mage, bodde jeg lenge i Skingrad, i Mages Guildet der. Gjorde mange quests og forelska meg i byen! :love:

Med vinfarmene og hestestallen utenfor byen ble det ekstra koslig. :)

Endret av Slettet-xZFMnIz6
Lenke til kommentar

Bor i Skingard nå, har et hus i Cheydinhal, Bruma, Imperial City, Anvil, men jeg har tenkt til å flytte alle mine ting(og det er mye), til den finere byen, Anvil. Skal ta en stor House cleaning snart =) Huset i Skingard er fett, men er så lei av den nå, er så stor :p

 

Hvorfor er Anvil favoritt byen?

Fordi, den har en vakker strand, koselig miljø, Rohan aktige omgivelser(Westfall).

Lenke til kommentar

Hmm. *tasegentittpåkartetpåveggen*

 

Min ni på topp, begynner nederst:

 

9. Kvatch. En stinkende, glødende, røykende haug med skrap. Nuff said.

 

8. Skingrad. Byen har aldri helt tiltalt meg, jeg vet egentlig ikke hvorfor. Den er ikke mye dekorativ, det er stort sett bare hus på hus på hus, med smale gater som snor seg blant dem som smålige bekker. Det eneste stilige er den store gaten som går midt i byen og deler den i to.

 

7. Chorrol. Pen, men egentlig ikke så interessant. Det er pent akkurat der med inngangen, der er det åpent og romslig. Men ellers? Ikke så mye å ta seg til eller se på.

 

6. Imperial City. Jeg føler at jeg kunne likt denne byen mye bedre dersom jeg ikke hadde startet der. Hvorfor skal man starte i den aller største byen, midt i kjernen for det hele? Jeg tenker nå med meg selv at det hadde blitt en storslagen følelse dersom du hadde startet i Anvil, og så jobbet deg oppover (se bort i fra at Kvatch brenner), gjennom Skingrad og videre langs stien til du plutselig runder en sving og går opp på en bakketopp for så å skue på White Gold Tower med en liten tåre i øyekroken som forteller deg at nå har du endelig kommet til midtpunktet. Og da skal du så klart ha gått hele veien, ikke brukt fast travel. Det skal kjennes som om du virkelig har jobbet deg opp og fram gjennom hele den lange turen. Men alas, slik er det dessverre ikke - Bethesda la dette fra seg da de konsollifiserte og dummifiserte spillet for å øke selgergruppen nedover aldersstigen.

 

5. Cheydinhal. Har ikke mye å si om denne byen, jeg tilbringer lite tid her.

 

4. Bravil. Ligger pent til ved Niben Bay, og skuet utover her er ganske pent visse tider på dagen. Arkitekturen egner seg utrolig godt til luftig akrobatikk,

sier vel det meste. Eller
.

 

3. Leiyawiin. Utsikt over Topal Bay gjør seg. Luftige gater gir rom for å nyte omgivelsene.

 

2. Anvil. Solnedgang over Abecean Sea er noe av det peneste jeg har sett, se dette hjemmeknipsede bildet:

post-34461-1177526464_thumb.jpg

Pluss at gode, gamle Morvayn bor her - den gamle mannen med de gode prisene.

 

1. Bruma. Jeg identifiserer meg ned Nords, og liker å spille som Nord. Dessuten er området rundt grisepent.

 

Jeg må over alt innrømme at jeg liker villmarken mye bedre enn byer. Når jeg trer inn i rollen som Hafgrim Vigsterk, Aylessa, Lorrch gro-Bash, Inderel eller Mithrindiel blir jeg en villmarkens sønn eller datter, og å traske rundt i County Kvatch eller The Nibenay Basin får noe magisk over seg. Jeg liker dog best strekket Bruma-Cheydinhal, den ukartlagte vel å merke (den mest direkte). Å gå der vinterstid (alltid? :hmm: ) når snøen laver ned er en av de mest magiske spillopplevelsene jeg har hatt.

Lenke til kommentar
Kjøpte add-on'en "Wizard's Tower" for ei stund sida, det er lekkert hus for en mage, det!  :dribble:

8750072[/snapback]

 

To i klassen har prata masse om den og skryter den opp i himmelen :p

 

MiSP, du trenger ikke å gå inn til imperial city, det første main quest-oppdraget er jo å dra til den byen nord-vest (husker ikke hva den het)

 

Selv liker jeg Anvil best, den er pen og har fint miljø.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6

Må si med enig med MiSP, der.

Men så syns jeg og at Imperial City er en litt kjedelig og "urealistisk" by. Det er liksom veldig systematisert, f.eks. null boliger i Market District, bare butikker, og ingenting annet i Arena, bare Arenaen.

Lenke til kommentar
Må si med enig med MiSP, der.

Men så syns jeg og at Imperial City er en litt kjedelig og "urealistisk" by. Det er liksom veldig systematisert, f.eks. null boliger i Market District, bare butikker, og ingenting annet i Arena, bare Arenaen.

8752851[/snapback]

 

Forsåvidt enig, men så er det jo ganske oversiktlig slik. Hadde blitt litt slitsomt å hele tiden måtte leite etter den aktuelle kjøpmannen man skulle til.

Lenke til kommentar
Og da skal du så klart ha gått hele veien, ikke brukt fast travel. Det skal kjennes som om du virkelig har jobbet deg opp og fram gjennom hele den lange turen. Men alas, slik er det dessverre ikke - Bethesda la dette fra seg da de konsollifiserte og dummifiserte spillet for å øke selgergruppen nedover aldersstigen.

 

8751055[/snapback]

 

Det er valgfritt å benytte seg av fast travel for svingende! Skjønner meg ikke på folk som klager på dette. Håpløst

 

For meg må det nesten bli Cheydinhal eller Anvil :love:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6
Må si med enig med MiSP, der.

Men så syns jeg og at Imperial City er en litt kjedelig og "urealistisk" by. Det er liksom veldig systematisert, f.eks. null boliger i Market District, bare butikker, og ingenting annet i Arena, bare Arenaen.

8752851[/snapback]

 

Forsåvidt enig, men så er det jo ganske oversiktlig slik. Hadde blitt litt slitsomt å hele tiden måtte leite etter den aktuelle kjøpmannen man skulle til.

8754630[/snapback]

 

Ja, jeg skjønner jo det, men jeg syntes det kunne være noen NPC'er som bodde i f.eks. Market District, i tillegg til alle butikkene.

Endret av Slettet-xZFMnIz6
Lenke til kommentar
Hadde blitt litt slitsomt å hele tiden måtte leite etter den aktuelle kjøpmannen man skulle til.

8754630[/snapback]

Etter hvert lærer man seg jo hvor ting er. :)

 

Det er valgfritt å benytte seg av fast travel for svingende! Skjønner meg ikke på folk som klager på dette. Håpløst

8755075[/snapback]

La meg sitere Sotobrastos, skaperen av Oscuro's Oblivion Overhaul (diskusjonen dreide seg om hvorvidt fast travel for de store byene skulle deaktiveres til du hadde besøkt dem, på lik linje med andre kartmerker):

 

(...) After all, fast travel is not a required action, you DO NOT have to click that icon!

I do not agree with it, in general. Granted, yeah, in some cases things should be left up to the player. But, in general, it should not be the case. A game of this type (not of others) is built as a consistent world, an existing world, with its own rules and cause-effect relations. This is not a lego-game where you are encouraged to do whatever you want. Freedom is not the absence of rules. Quite the contrary. Freedom ONLY makes sense when imbedded in a system of rules. Otherwise we are talking about god-like existence. But we are humans. Games are for humans, and as such they need to have rules that are beyond our immediate control. We may have (and SHOULD have!) different ways to get our way around the obstacles that those rules govern. That's what options mean, in a game. More options == good. But lets not confuse that with no rules == good. :)

 

In fact, no rules is bad. (...)

 

Sometimes the designer needs to take the lead and tell the player "NO, you can't do that--if you want that, you'll have to work for it" or "NO, doing that will only ruin your experience of the game." Yeah, I know it sounds patronizing but all games are. They need to be! The player is a part of the equation, just like the designer and just like the game. The player should not be the one to decide what the game is about just because they are the player. For some games, sure, hey, that works. But not for something like Oblivion, IMHO. So, the argument "It is optional! I can chose to use it or not!" does not work. Hell, I know it is bad for me to drive to the store to get some ice-cream rather than walk there to get veggies. But, I mean, c'mon! What are you, usually, going to do? Even if you know it is more healthy (immersive, in a game's case) the other way, you are going to drive. Another theoretical example: it is more comfortable to get "teleported" to a mountain peak than to walk there. But the feeling would never be the same. When you walk, when you spend time doing an action, then all sorts of new things may happen to you in the meantime. You feel the ground, you feel the air, you smell the scents, you taste the water, you KNOW the mountain to a greater degree than if you just pop on top, or than if you just happen to drive by, like a tourist in Yellowstone, and then claim you KNOW the park! No, only by "walking" it you learn what something is, what all it contains, the surprises that it hides from you otherwise.

Jeg synes dette en gang for alle forklarer, godt argumentert (for en gangs skyld), hvorfor man ikke bare kan si at "det er frivillig" og la det være med det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6

Ja, og noen ganger virker det som om spillet "oppmuntrer" til fast-travel, når du f.eks. gjør et quest som starter i Bruma, så må du helt ned til Leyawiin, og så opp igjen til Bruma. Det er et godt stykke å gå.

Lenke til kommentar

Kan ta ei liste jeg også da.

 

Min ni på topp, begynner nederst:

 

9. Bravil. Motbydelig by. Stygg, og mye folk jeg ikke liker.

 

8. Leiyawiin. Har ikke helt sansen for denne byen heller. Ligger langt sør, og alt for mye Argonians i den.

 

7. Kvatch.

 

6. Imperial City. Ok, men kjedelig.

 

5. Skingrad. Byen er kjedelig, stort sett bare murer. Blir veldig ensformig til tider. pluss for at det er veldig pent utenfor og rundt byen.

 

4. Chorrol. Ganske pen by egentlig, men litt kjedelig som MiSP sier.

 

3. Anvil. Ganske fin kystby. Liker godt havnen der båtene ligger, samt fyrtårnet. åpen og fin å være i.

 

2. Cheydinhal. Ganske pen by, liker arkitekturen veldig godt. Hadde vært min favorittby, hvis ikke Bruma hadde eksistert. Et lite trekk pga. Dunmers

 

1. Bruma. Enig med MiSP i mye her. Dette er en nydelig by, med en herlig stemning. Jeg, som MiSP, identifiserer meg også med Nords, noe som gjør at jeg føler meg litt hjemme her. Bra hus også, god plass.

Endret av Loerand
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...