Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mystic River

 

 

Sean Penn, Tim Robbins og Kevin Bacon storspiller sammen i denne filmen, regissert av Clint Eastwood. Et aldri så lite mesterverk, som føyer seg inn i rekken av gode filmer hvor politi jakter på en morder som blir avslørt de siste 20min. Sean Penn er virkelig fantastisk som faren på jakt etter hevn. Han er rett og slett beinhard. Desperasjonen han viser rundt åstedet fikk meg nesten til å grine. Summa sumarium, en god film. Hvordan kan jeg si det nesten uten videre? Fordi jeg satt på kanten av sofaen hele den siste halvtimen. Da ER den bra.

 

 

Monologen på slutten om kjærlighet og småkonger irriterte meg riktignok grenseløst.

 

9/10

Endret av Nemo}
Lenke til kommentar

11:14

 

14 minutter over 11 en sen kveld i en amerikansk småby oppstår det to bilulykker. Denne filmen følger hendelsene som førte til disse kræsjene fra forskjellige perspektiver. Sakte men sikkert kobles de ulike involverte personene og ulykkene opp til hverandre og til slutt får man et helt spindelvev av forbindelser mellom alle karakterene og hendelsene.

 

Det er alltid morsomt med slike ukjente filmer man ikke aner noenting om på forhånd. Og spesielt når de overbeviser med en forholdsvis smart historie. Greit, noen forbindelser er litt løse og for tilfeldige, men dette veies opp av kreativt manus som overrasker med noen orginale scener. Skuespillet er jevnt over greit og vi får dessuten servert en god dose svart humor. Skal også nevnes at denne "ukjente" filmen hadde med to nokså godt kjente skuespillere, nemlig Patrick Swayze og Hilary Swank, som begge gjør en fin jobb.

 

7/10 :)

Lenke til kommentar

Sharpe's Eagle

dette er andre film i serien, og denne gang sikert Sharpe etter å bli forfremet til Kaptein, problemet ligger i en ufyslig offiser som ikke bare er ond med også feig.

i denne filmen dukker det opp en noe yngre Daniel Craig.

Brian Cox som også spilte i den første filmen har en litt mer "screen time" han spiller en "ingeniør" Major, selv om han egentlig er en form for James Bond, med hemlige møter og spioner over alt, han tar både å passer på den unge Sharpe, men samtidig er han som sender han på disse farlige oppdragene. Denne filmen var enda bedre en den første og hvis trenden fortsetter må jeg ut med 9ere og kanskje 10ere senere i serien. Denne får 8.5

Lenke til kommentar

Casablanca

 

Fantastisk, rett og slett fantastisk. Dialogen, handlingen, innlevelsen, humoren, denne filmen har alt. Det finnes ingen andre film med flere gullkorn og historiske sitater. Å se en jovial nazist komme vandrende med det fittegliset mens han sier "Heil Hitler" er en morsom kontrast til dagens stereotypiske Hollwood nazist. Denne filmen ødelegger for alt annet som prøver å kjøre samme stil. Den er rett og slett unik.

10/10 - Legendarisk

Lenke til kommentar

Poseidon:

 

Filmens handling:

Om bord på luksuscruiseskipet "Poseidon" i Nord-Atlanteren er festen i gang på nyttårskvelden. Like etter at passasjerene har skålt for et godt nytt år, er katastrofen over dem i form av en monsterbølge. Kampen for livet, og mot klokka, er i gang.

 

Min Meining:

Dette er ein spennende film som begynner praktfult og rolig, men det er ikkje lenge til helvetet bryter ut og da er det action og spenning fra A til Å.

8/10

Lenke til kommentar
Ingenting galt med litt trixing. Anmeldelsen støttes.

6406067[/snapback]

 

Eg trudde eg skylle le meg ihjel,og kom med eit høgt "FY FAEN" ut i kinosalen under ein viss snowboard scene :D

 

Off,sett den ein gang. 1 gang til kan neppe skade,og film er som alt annet subjektivt. :wee:

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Mystic River

 

 

Sean Penn, Tim Robbins og Kevin Bacon storspiller sammen i denne filmen, regissert av Clint Eastwood. Et aldri så lite mesterverk, som føyer seg inn i rekken av gode filmer hvor politi jakter på en morder som blir avslørt de siste 20min. Sean Penn er virkelig fantastisk som faren på jakt etter hevn. Han er rett og slett beinhard. Desperasjonen han viser rundt åstedet fikk meg nesten til å grine. Summa sumarium, en god film. Hvordan kan jeg si det nesten uten videre? Fordi jeg satt på kanten av sofaen hele den siste halvtimen. Da ER den bra.

 

 

Monoogen på slutten om kjærlighet og småkonger irriterte meg riktignok grenseløst.

 

9/10

6398349[/snapback]

Må si meg enig med Nemo her,dette er en meget bra film.Sean Penn er fantastisk,Tim Robbins spiller en litt"tilbakeståene"person som har blitt seksuelt misbrukt i sin barndom.

Edit:Desperasjonen på åstedet som du sier Nemo,er til å få"Gåsehud"av.Att det går ann å vise sine følelser sånn på film,er helt utrolig.

Endret av TAS
Lenke til kommentar

romerne025pe.gif

 

B00003CXXP.01.LZZZZZZZ.jpg

 

Oh yes, nok en film hvor en deilig liten gutt har hovedrollen. I tillegg forestiller han en android. Enda bedre: Androidene er tjenere, sexytere og arenakjøtt. Dette er jo det utopia romerne alltid må ha drømt om: Et samfunn fylt med slaver som ikke tenker selv og ikke blir lei av for mye mishandling.

 

Romerne baserte samfunnet sitt på slaveri, som vi alle veit. Her har de jo alt. La oss si at konsul Gracchus står opp om morgenen og vil ha frokost. "NÅ BITCH!" Så kommer den alltid like oppegående slavekokkersken og serverer ham et deilig måltid med lammekjøtt og vin. Konsulen går på jobb, eller hva romerne likte å kalle jobb; å sitte og late som de er interessert i politikk. Han blir lei av disse kjedelige greiene og vil gå på gladiatorkamp! Hva er vel ikke bedre å se slike kunstige livsformer bli torturert og avlivet på de mest bestialske måter? Får håpe de har inkorporert dem med jukseblod.

 

Gracchus blir kåt og vil ha seg. Da kommer de små gutteandroidene inn i bildet. Alle veit at oldtidens menn foretrakk smågutter. Haley Joel Osment har gitt skapromerne håp.

 

VI

Lenke til kommentar

Saw:

 

Filmens handling:

Fra første sekund kastes publikum ut i det ukjente: Fastbundet med kjetting, i hver sin ende av et nedslitt offentlig toalett, våkner to menn sakte opp fra sin bevisstløse tilstand. Mellom dem ligger en mann som har skutt seg selv i hodet. Blodet flyter rundt ham, pistolen har han enda i hånden. Mennene er Dr. Lawrence Gordon og den unge fotografen Adam. Sjokkerte og desperate innser de at de er blitt ofre for ”Puslespill-morderen”, en psykopat kjent for å konstruere intrikate situasjoner som skal få ofrene til å ta livet av seg selv – eller hverandre. Morderen velger sine ofre ut i fra hvilket liv de har levd. Har man levd et moralsk forkastelig liv og i tillegg ikke satt stor nok pris på livet, kan det være grunn god nok til å bli Puslespill-morderens neste offer. For å beholde livet må hvert av ofrene i SAW ta et grusomt valg.

 

Min meining:

Denne filmen overrasket meg ganske positivt med tanke på at mine forventninger ikkje var så veldig store! Filmen var bra, men eg fortsto ingenting av slutten.

7/10

Lenke til kommentar
Saw:

 

Filmens handling:

Fra første sekund kastes publikum ut i det ukjente: Fastbundet med kjetting, i hver sin ende av et nedslitt offentlig toalett, våkner to menn sakte opp fra sin bevisstløse tilstand. Mellom dem ligger en mann som har skutt seg selv i hodet. Blodet flyter rundt ham, pistolen har han enda i hånden. Mennene er Dr. Lawrence Gordon og den unge fotografen Adam. Sjokkerte og desperate innser de at de er blitt ofre for ”Puslespill-morderen”, en psykopat kjent for å konstruere intrikate situasjoner som skal få ofrene til å ta livet av seg selv – eller hverandre. Morderen velger sine ofre ut i fra hvilket liv de har levd. Har man levd et moralsk forkastelig liv og i tillegg ikke satt stor nok pris på livet, kan det være grunn god nok til å bli Puslespill-morderens neste offer. For å beholde livet må hvert av ofrene i SAW ta et grusomt valg.

 

Min meining:

Denne filmen overrasket meg ganske positivt med tanke på at mine forventninger ikkje var så veldig store! Filmen var bra, men eg fortsto ingenting av slutten.

7/10

6412399[/snapback]

 

 

du burde sgrive andmelleser får avis og blader og sånt tull du kunne blitt bra :)

Lenke til kommentar
Saw:

 

Filmens handling:

Fra første sekund kastes publikum ut i det ukjente: Fastbundet med kjetting, i hver sin ende av et nedslitt offentlig toalett, våkner to menn sakte opp fra sin bevisstløse tilstand. Mellom dem ligger en mann som har skutt seg selv i hodet. Blodet flyter rundt ham, pistolen har han enda i hånden. Mennene er Dr. Lawrence Gordon og den unge fotografen Adam. Sjokkerte og desperate innser de at de er blitt ofre for ”Puslespill-morderen”, en psykopat kjent for å konstruere intrikate situasjoner som skal få ofrene til å ta livet av seg selv – eller hverandre. Morderen velger sine ofre ut i fra hvilket liv de har levd. Har man levd et moralsk forkastelig liv og i tillegg ikke satt stor nok pris på livet, kan det være grunn god nok til å bli Puslespill-morderens neste offer. For å beholde livet må hvert av ofrene i SAW ta et grusomt valg.

 

Min meining:

Denne filmen overrasket meg ganske positivt med tanke på at mine forventninger ikkje var så veldig store! Filmen var bra, men eg fortsto ingenting av slutten.

7/10

6412399[/snapback]

 

 

du burde sgrive andmelleser får avis og blader og sånt tull du kunne blitt bra :)

6412431[/snapback]

 

Og du bør slutte å skrive i kodeform og slikt ;)

Lenke til kommentar

Firewall:

 

Jack Stanfield (Harrison Ford) jobber som en sikkerhets spesialist for en bank. Familien hans blir holdt som gissler mens han må hjelpe gisseltakerne å rane banken som han jobber i og det utvikler seg fra der.

 

Er faktisk en av de bedre rollene jeg har sett Harrison Ford i på mange år. Paul Bettany, Virginia Madsen og Alan Arkin gjør alle bra roller i filmen.

 

6/10

Lenke til kommentar

The Hills Have Eyes

 

En familie roter seg inn i et radioaktivt område i en amerikansk ørken. Mutanter spretter ut av skulestedene sine for å drepe, spise og voldta barn, unge og voksne. Ingen handling. Ingen karakteroppbygging. Høy splatterfaktor. :thumbdown:

 

Vurdering: RETT i søppelbøtta!! :mad:

 

0/10

Endret av pwd3679
Lenke til kommentar

Ultraviolet

 

Mutanten Violet sabler seg inn den ene supersikkerhetsbygningen etter den andre. I en koffert hun skal skaffe en mutantoppdragsgiver finner hun en klonet guttunge som hun får masser av mammafølelser for. Og så sabler hun og blyfyller enda flere for å unngå at noen andre får has på denne gutteklonen.

 

Dårlig handling. Intetsigende skuespillere. Billige effekter.

 

Vurdering: Bortkastet tid :mad:

 

3/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...