Gå til innhold

Det beste passive resovaret?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vannet vil varme opp tanken etter en viss tid uansett, så finner som går innover er vel litt unødvendig ? :hmm:

 

Storebroren :phttp://www.presence-pc.com/images/zalman_Reserator1.jpg

5032256[/snapback]

 

 

Jepp fin den, men den koster jo endel penger, det jeg kunne tenke meg med en slik liten resovar er å sette den på en shuttle box, akurat passe størrelse til å sette den på toppen, og du har fremdeles et system du kan ta med deg....Bare en tanke seff.

 

Frankie

Lenke til kommentar

Her var det jeg tenkte litt på, selv om vannet varmer opp resovaret så er det vel ingenting som er bedre enn med mere kontakt flakte, både innvendig og utvendig.

http://www.streetrodstuff.com/Products/100/

 

PS: Er det noen som vet om noen som eventuelt selger lignende produkter i Norge, enten om det er butikker/fabrikker alla Sylinder Service etc etc.

 

Frankie

Endret av frank_jarle
Lenke til kommentar
Gamel bil radiator som du fester hengede opp under pulten eller lignede fungere meget bra sies det.

5033410[/snapback]

Har du litt mer dokumentasjon å vise til? Jeg mener å ha lest her på forumet at bilradiatorer er bygget sånn at de ikke kan kjøres passivt? (Jeg er klar over at jeg er ute på tynn is, da jeg verken har dokumentasjon, eller personlig erfaring å vise til. De som bruker dette: skrik ut!)

Lenke til kommentar
Ikke kjørevind nei, men man må i stedet basere det på at oppvarmet luft stiger.

Dermed vil man få en viss "trekk" gjennom radiatoren.

5047242[/snapback]

Mhmm.....men, hva hvis du har luft i systemet....den vil etter min mening legg seg i radiatoren (du ser ikk det) og ødelegge kjøleevnen! :cry:

Lenke til kommentar

Det vil i denne sammenheng (bilradiator) bety fint lite. En forutsetning er selvsagt at man på forhånd sørger for å lufte systemet, eller lager seg en utluftingsmulighet ("T"-stykke) ved radiatoren. Verre er det ikke!

Om man evnt senere skulle få litt luft i radiatoren, så er arealet i en bilradiator stort nok til at det ikke vil spille noen rolle.

Lenke til kommentar

Ok, men er det ingen her som faktisk kjører dette, og kan bekrefte at det funker?

 

Altså:

 

-En bilradiator kan kjøres passiv, så lenge den monteres horisontalt. Dette kan ikke et varmeregister(?)

- Hvilke dimensjoner snakker vi om? (XP2000+, GF4Ti4400,NB,HDD)

- Hva vil prisen på en (brukt) radiator bli?

Lenke til kommentar

Joda, et varmeregister kan selvsagt fungere det også, montert på samme måten. Men ikke like godt, ganske enkelt fordi det har et mye mindre areale!

Hele ideen og prinsippet bak en horisontal montasje, er jo at den oppvarmede luften stiger, og drar dermed kald luft gjennom registeret.

Det blir jo ikke akkurat noen orkan ut av dette, og dermed må arealet være av en viss størrelse for at det skal ha noen hensikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...