Gå til innhold

Overgrep mot etniske skandinaver som resultat av asyl og innvandringspolitikken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-141789

Forøvrig hørte jeg nylig at levealderen i Norge gikk opp under andre verdenskrig. Betyr det at vi aldri skulle kastet ut Tyskerne?

Sikkert fordi så mange unge menn ble henrettet samt at fødelstallene var lave.

 

Skjønner ikkje heilt korleis drapet av unge menn og lave fødselstall skal føre til høgare levalder for dei eldre... ;)

 

Meir mat var det i vertfall ikkje i krigen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Skjønner ikkje heilt korleis drapet av unge menn og lave fødselstall skal føre til høgare levalder for dei eldre... ;)

Min utheving. Hvor står det høgare levealder for dei eldre?

 

Det menes vel høyere gjennomsnittlig levealder.

Lenke til kommentar

Many forms of Government have been tried and will be tried in this world of sin and woe. No one pretends that democracy is perfect or all-wise. Indeed, it has been said that democracy is the worst form of government except all those other forms that have been tried from time to time.

-- Winnie Churchill. Personlig liker jeg hans forfar John bedre. En langt mer fargerik karakter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hvem var det som sa at veien til helvete er brolagt med gode forsetter?

 

Churchill sa vel også

 

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

 

Mange bra sitater av den mannen.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Hvite europeere som har begått folkemord og overtatt to verdensdeler, Amerika og Oceania. Kall oss gjerne vesten, hvite http://en.wikipedia.org/wiki/White_people eller http://en.wikipedia.org/wiki/Caucasian_race om du vil. Men etter en etnisk rensing, mener vel du at de har det bedre i dag. Man kan ligge med bena i stekeovnen og hodet i dypfryseren og ha det gjennomsnittlig bra.

 

Hvite mennesker som har begått folkemord og overtatt to verdensdeler er en helt annen gruppe, enn hvite menensker. Jeg nekter å ta ansvar for hva noen gjorde, bare fordi de har samme hudfarge som meg. Skal svarte i Norge ta ansvar for hva som skjedde i Rwanda?

 

Det er 200 år siden. Jeg sa at de hadde det verre under etnske rensingen, men ikke nå lenger. Ingen av de Maoriene som opplevde etnisk rensing lever i dag eller har snakket med noen slektninger som levde på den tiden. Hva som skjedde på 1800-tallet vil ikke redusere deres livskvalitet i dag, og det var ikke sånn at de hadde det bra før britten kom. Lokale kriger, unødvendige drap, sult og sykdommer preget hverdagen.

 

Spørsmålet er om de ville ha hatt bedre forhold om Brittene aldri kom. Det tviler jeg på, fordi Brittene kom med mye positivt også. De kom med en god fungerende samfunnsstruktur. Uten det kunne man ha opplevet en borgerkrig mellom maoristammene.

 

 

Altså, det er ikke tvil om at vi har det bedre nå enn hvordan folk hadde det i gamle dager.

Har jeg noen gang hevdet noe annet hvis du med vi mener oss med norsk statsborgerskap.

 

En Greker, Ire eller Islending er nok ikke enig. Står Spania, Italia, Portugal, Ungarn, England for tur til å oppleve misnøye?

Folk har det langt bedre i de landene du nevnte iforholdtil hvordan folk hadde det på 1800-tallet. I dag har man ordentlige medisiner, i dag har man ordentlige behandlinger og hvis du brekker benet har vi bedøvelse og gips, ikke bare en trebjelke. I dag har man mye mer fritid enn før, og man har langt bedre sikkerhet. Dette gjelder ikke bare Norge.

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hvite mennesker som har begått folkemord og overtatt to verdensdeler er en helt annen gruppe, enn hvite menensker.

Men de er en delmengde av gruppen hvite mennesker.

 

Jeg nekter å ta ansvar for hva noen gjorde, bare fordi de har samme hudfarge som meg. Skal svarte i Norge ta ansvar for hva som skjedde i Rwanda?

Og da kan vi vel være enige om å slutte å generalisere på

  1. Hudfarge
  2. Kulturell bakgrunn
  3. Religion
  4. Kjønn

 

 

Folk har det langt bedre i de landene du nevnte iforholdtil hvordan folk hadde det på 1800-tallet. I dag har man ordentlige medisiner, i dag har man ordentlige behandlinger og hvis du brekker benet har vi bedøvelse og gips, ikke bare en trebjelke. I dag har man mye mer fritid enn før, og man har langt bedre sikkerhet. Dette gjelder ikke bare Norge.

Men noen av dem hadde det kanskje bedre før euroen. Etter mitt syn forutsetter en valutaunion en fiskal union.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Forøvrig hørte jeg nylig at levealderen i Norge gikk opp under andre verdenskrig. Betyr det at vi aldri skulle kastet ut Tyskerne?

Sikkert fordi så mange unge menn ble henrettet samt at fødelstallene var lave.

 

Skjønner ikkje heilt korleis drapet av unge menn og lave fødselstall skal føre til høgare levalder for dei eldre... ;)

 

Meir mat var det i vertfall ikkje i krigen.

Det gir ikke mening. Unge er med på levealderstatistikk.

 

Hovedsakelig er det Tofagerl som ikke kan historie. Levealderen falt under andre verdenskrig, mens levealderen i Sverige økte. Andre verdenskrig reduserte levealderen i Norge betraktelig.

 

fig-2007-12-12-08.png

 

 

Så du er med andre ord MOT å kollektivt avstraffe muslimer?

Selvfølgelig er jeg imot å kollektiv avstraffe muslimer.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Kan hende to sitater som vil gå inn i historien utformet for noen timer siden.

 

So, we’ve seen in the past few days that Washington has the ability to focus when there’s a timer ticking down, and when there’s a looming disaster.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2021517/US-debt-deal-Obama-declares-end-tax-breaks-wealthiest-Americans.html?ito=feeds-newsxml

 

Putin

 

Russian Prime Minister Vladimir Putin accused the United States Monday of living beyond its means "like a parasite" on the global economy and said dollar dominance was a threat to the financial markets.

http://www.reuters.com/article/2011/08/01/us-russia-putin-usa-idUSTRE77052R20110801

 

Se også http://caffertyfile.blogs.cnn.com/ som sier han er enig med Putin.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Men de er en delmengde av gruppen hvite mennesker.

Og de som utførte overgrepene i Rwanda er en delmengde av svarte mennesker. Poenget ditt er?

 

 

Og da kan vi vel være enige om å slutte å generalisere på

  1. Hudfarge
  2. Kulturell bakgrunn
  3. Religion
  4. Kjønn

Jeg vil ikke slutte å generalisere. I den form av at det er likheter, kan man generalisere.

 

Det jeg sier er at man ikke kan gi ansvar til svarte for hva noen svarte i Rwanda har gjort. Man har ikke ansvar for en handling fordi man har samme hudfarge/relgion/kjønn/etc. Men har ansvar for en handling om man støtter eller deltar aktivt i handlingen.

 

Men noen av dem hadde det kanskje bedre før euroen. Etter mitt syn forutsetter en valutaunion en fiskal union.

Det er godt mulig, men jeg snakker ikke om 20 år tilbake. Jeg snakker om 200 år tilbake.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det gir ikke mening. Unge er med på levealderstatistikk.

Forventet levealder er ikke lik gjennomsnittlig observert levealder. Hva er forventet levealder til en 100 åring? At forventet levealder går ned for menn under krigen skyldes etter all sannsylighet at risikoen for å bli drept økte under krigen. Like etter krigen er slutt, stiger jo den blå kurven tilbake til trenden.

 

Men dersom det ikke er gjennomsnittlig levealder det snakkes om, hva er det da vi snakker om, medianen, noen kvartiler, max observasjon, typetallet eller hva?

 

Hva er gjennomsnittet av {1, 10, 10}?

 

Hva er gjennomsnittet av {10, 10}?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Forøvrig hørte jeg nylig at levealderen i Norge gikk opp under andre verdenskrig. Betyr det at vi aldri skulle kastet ut Tyskerne?

Sikkert fordi så mange unge menn ble henrettet samt at fødelstallene var lave.

 

Skjønner ikkje heilt korleis drapet av unge menn og lave fødselstall skal føre til høgare levalder for dei eldre... ;)

 

Meir mat var det i vertfall ikkje i krigen.

Det gir ikke mening. Unge er med på levealderstatistikk.

 

Hovedsakelig er det Tofagerl som ikke kan historie. Levealderen falt under andre verdenskrig, mens levealderen i Sverige økte. Andre verdenskrig reduserte levealderen i Norge betraktelig.

 

fig-2007-12-12-08.png

 

 

Så du er med andre ord MOT å kollektivt avstraffe muslimer?

Selvfølgelig er jeg imot å kollektiv avstraffe muslimer.

Ah, stemmer, nå husker jeg det: levealderen økte så mye _etter_ WW2 at vi i et eller annet år 10-20 år etter WW2 var høyere enn vi ville vært hvis WW2 ikke hadde skjedd. (Basert på statistiske antagelser selvsagt, så sikkert ikke helt korrekt)

 

Og du har fremdeles til gode å motbevise noen greier til meg før du kan begynne å dømme min historekunnskap.

 

 

Lenke til kommentar

Men dersom det ikke er gjennomsnittlig levealder det snakkes om, hva er det da vi snakker om, medianen, noen kvartiler, max observasjon, typetallet eller hva?

 

Hva er gjennomsnittet av {1, 10, 10}?

 

Hva er gjennomsnittet av {10, 10}?

Levealder er ikke et gjennomsnitt av hvor gamle folk er nå, men hvor gamle de er når de dør. Spørsmålet burde heller være

 

Hva er gjennomsnittet av

23, 70, 78

og

70, 78

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Skjønner ikkje heilt korleis drapet av unge menn og lave fødselstall skal føre til høgare levalder for dei eldre... ;)

Min utheving. Hvor står det høgare levealder for dei eldre?

 

Det menes vel høyere gjennomsnittlig levealder.

 

Men i vertfall kan du forklare meg kvifor forventa levealder da gjekk opp fordi at unge menn blei drept i krigen. Forstår sjølvsagt at barnedødligheiten i Noreg var litt høg i desse tider, og desse ville ha trekt ned forventa levealder.

 

(Har fått med meg at informasjonen var feil, men har gjerne lyst å høre logikken din)

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg vil ikke slutte å generalisere. I den form av at det er likheter, kan man generalisere.

Kan det tolkes til at du vil generalisere når det passer deg?

Lenke til kommentar

Ah, stemmer, nå husker jeg det: levealderen økte så mye _etter_ WW2 at vi i et eller annet år 10-20 år etter WW2 var høyere enn vi ville vært hvis WW2 ikke hadde skjedd. (Basert på statistiske antagelser selvsagt, så sikkert ikke helt korrekt)

 

Og du har fremdeles til gode å motbevise noen greier til meg før du kan begynne å dømme min historekunnskap.

Du tok forsatt feil. Levealderen økte ikke under andre verdenskrig.

 

Jeg svarte på innleggene dine. Du hevdet at jeg ikke svarte på noen spørsmål, jeg poengtere at jeg hadde svart på punktene dine, men du stilte ingen spørsmål. Da kalte du meg pedant. Jeg kan ikke svare om du ikke forteller meg hva jeg skal svare på. Så jo, jeg kan absolutt dømme din historiekunnskap. Ikke bare tok du feil om levealder, men det verste er din idealisering av fortiden. Står du forsatt ved at "sult og fattigdom nesten ikke eksisterte før 1900"?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...