Gå til innhold

Mobil med gps mottaker?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enhver telefon med Symbian eller Windows Mobile kan kobles til en GPS-mottaker ved hjelp av Bluetooth.

 

Eksempel: Jeg bruker til daglig en Nokia N70 og har en søt liten GPS-mottaker. Ved hjelp av programvare fra TomTom får jeg bilnavigasjon som fungerer helt glimrende.

 

Ved å kombinere en telefon med en "løs" GPS-enhet slipper du å stå helt fast ved valg av mobiltelefon. Det er per i dag kun Siemens SXG75 som har brukbar innebygget GPS blant de vanlige mobiltelefonene. Den har fått sterk kritikk av flere testere, så jeg vil ikke anbefale den telefonen.

 

En Nokia N70, N90, 6600, 6680, osv osv eller en Qtek/I-mate vil gjøre jobben for deg.

 

-snubbel

Lenke til kommentar

du burde se etter hvilket brikkesett de benytter. Pr i dag er gpser med sirf III chipsettet best. Den som følger med i tomtom5 pakkene har dette om du skal ha tomtom som kjøreprogramvare. Andre er den jeg har som heter holux gr236 som regnes for å være en av de beste. Denne koster vel 1800 på komplett tror jeg (var iallefall det når jeg skulle ha den), men jeg kjøpte den på ebay for en tusenlapp

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en ny GPS-mottaker fra en fyr som importerer direkte fra produsenten i Kina. Kjøpte via QXl og betalte bare 600 kroner. Mottakeren ser fin ut og fungerer helt glimrende. Den kom uten programvare, så den måtte kjøpes ved siden av. Tomtom er et godt valg.

 

-snubbel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...