Gå til innhold

Må formatere WD 320gb fra FAT32 til FAT - Hvordan?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Fikk nettopp denne herligheten i posten. På de kommentarene på siden, står det at den må formateres fra FAT32 til FAT. Har lest i den boka som jeg fikk med, men engelsk er ikke min sterkeste side og jeg skjønte ikke så mye av det. Kan noen gi meg en step-by-step guide for å få den i rikitg stad? Det hadde vore bankers ;)

318906.jpg:love:

Endret av kezoom
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Skal da gå fint med ntfs på den? , men uanstt må du ha fat 32 på den der....ellers må du ha mange små partisjoner med fat :)

edit:

FOrmater den til NTFS du

Endret av darkz
Skrevet (endret)

Via admninistrative tools -> datamaskin behandling -> diskbehandling

, der skal du få opp usb disken. Ellers får du den opp og kan høyreklikke på den

Endret av darkz
Skrevet (endret)

Det som ligger innpå nå er:

Ei mappe som heter Autorun og ei som heter wd_windows_tools.

Når jeg formaterer til NTFS, jeg mister ikke noe greier somm gjør at jeg må laste ned nye nytt for å fo den til å funke igjen? Eller noe?

Edit:; har ikke lys å drite meg ut med noe...

Endret av kezoom
Skrevet

Du trenger egentlig bare å formattere den til NTFS hvis du skal ha filer større enn 4GB på den. Ellers er den jo ferdig satt opp med FAT32. Autorun-mappa inneholder ikon som gjør at den får WD-logo i Min Datamaskin. Bare å kopiere det ut før du formatterer den, og legge det tilbake igjen etterpå, hvis du vil ha det.

Skrevet
Du trenger egentlig bare å formattere den til NTFS hvis du skal ha filer større enn 4GB på den. Ellers er den jo ferdig satt opp med FAT32. Autorun-mappa inneholder ikon som gjør at den får WD-logo i Min Datamaskin. Bare å kopiere det ut før du formatterer den, og legge det tilbake igjen etterpå, hvis du vil ha det.

7263773[/snapback]

Ok ;) Takk skal alle ha, da klikker jeg start.. :D

Skrevet
Dæven så treigt det gikk.. :ermm:

7263832[/snapback]

Ser du den sjekkboksen der det står 'Hurtigformatering'? Du kunne valgt den, da tar det bare noen sekunder.

Skrevet
Dæven så treigt det gikk.. :ermm:

7263832[/snapback]

Ser du den sjekkboksen der det står 'Hurtigformatering'? Du kunne valgt den, da tar det bare noen sekunder.

7264063[/snapback]

Anbefales ikke ved førstegangsformatering.

Skrevet

Har alltid brukt hurtigformatering ved førstegangsformatering av nye disker og ikke merket noe problemer med det. Hva er grunnen til att en ikke skal gjøre dette ved førstegangsformatering?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...