Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Jepp.... da var voltmodden på plass, Vchipset og Vcore here I come! :!:

 

Noen som veit hvor mye volt Corsair Twinx XMS PC3200C2 trenger?

8095902[/snapback]

Jeg har alltid kjørt mine på 2,7-2,85V et sted avhengig av klokk.

Min erfaring er at de ikke er spesielt spennings- tørste. Men ingen brikker er helt like, så jeg vil anbefale deg å bare prøve deg frem med dine eksemplarer. Test deg frem til den frekvensen minnet begynner å feile, og forsøk deretter å regulere spenning litt opp (evnt også ned) å se om det får deg noe lenger. 2,75V er etter min mening en passende grunninnstilling. Bare husk at høyerer spenning gir mer varme, så kan være greit å ha litt sirkulasjon i området for å holde de stabile.

SPD innstillingene for disse brikkene er såvidt jeg husker helt på jordet, veldig lav spenning og veldig slapp timing.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke prøvd så hardt, men satt ned multiplier og divider og økte til 250 fsb og satt opp vCore noen hakk. Dette gir 2.5 ghz mot 2,45 nå, og det ble ikke engang stabilt i superpi32M... Derfor jeg mistenker at det har med hovedkortet å gjøre..

Endret av Malmis
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei,

 

Noen som har erfaringer med å øke spenningen til chipsetet på A8N SLI Premium. Det virker som over 245 FSB blir litt vanskelig, og tror ikke det skyldes CPU. Går jo ikke å stille det mer enn fra 1,5 til 1,6 volt men likevel...

8115718[/snapback]

 

Øke spenningen på tyristorchipen er tingen :thumbup:

 

Gikk fra 260Mhz til 300++ ved å øke fra 1.5 til 1.76v

 

Mulig dere som har sli utgaven kan stille dette i bios ... Jeg har lodda på potmeter på chipset og core tyristor og til jord :p

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har A8N Sli deluxe med Vista på.

 

Når jeg skal starte pc-en så "låser" maskinen seg ved Vista oppstartbilde(denne streken som går over skjermen).

 

Etter at jeg har fått starten pc-en så er disse feilmeldingene i hendelseslisten

ACPI 6 Ingen IRQARB: ACPI BIOS inneholder ikke noen IRQ for enheten i PCI-spor 22, funksjon 0.

ACPI 6 Ingen IRQARB: ACPI BIOS inneholder ikke noen IRQ for enheten i PCI-spor 23, funksjon 0.

ACPI 6 Ingen IRQARB: ACPI BIOS inneholder ikke noen IRQ for enheten i PCI-spor 2, funksjon 0.

ACPI 6 Ingen IRQARB: ACPI BIOS inneholder ikke noen IRQ for enheten i PCI-spor 4, funksjon 0.

ACPI 6 Ingen IRQARB: ACPI BIOS inneholder ikke noen IRQ for enheten i PCI-spor 3, funksjon 0.

 

Jeg har sjekket hva disse forskjellige pci sporene er

PCI spor 22: Standard OpenHCD USB host controller

PCI spor 22: Standard Dual Channel PCI IDE Controller.

PCI spor 23: Standard Enhanced PCI to USC Host controller

 

PCI spor 2, 3 og 4 er ikke nenvt i systemlisten?? Tilbehør-systemvertøy-systeminformasjon.

 

Jeg har ikke oppdatert Bios, men har Bios versjon 1303, dette er vel den nyeste i følge Asus sin side.

 

Har lastet ned nvidia driver til kortet fra nvida siden, har IKKE brukt noe av driverne som fulgte med hovedkortet(cd), burde jeg dette??

 

 

Er det noen der ute som vet hva dette kan være? Hvorfor ikke Vista starter normalt.

 

Er det noen som har Vista på et A8N Sli Deluxe kort??

 

Og ikke minst kanskje noen som kan hjelpe meg:)

 

http://support.asus.com/faq/faq.aspx?no=76...SLanguage=en-us

Lenke til kommentar
Har Vista og et A8N-SLI Dlx-kort. Alt funker bortimot perfekt, med unntak av noe kødd med nyeste BIOSen når jeg har kobla på maks antall disker..

 

For at Silicon Image SATA-kontrolleren skal funke med Vista, må dens BIOS oppdateres.. Søk på Google for info om dette...

8228159[/snapback]

 

 

Jeg har Bios versjon 1303.

 

Har installert nforce4_amd_winvista32_15.00_english_whql som skal være Chipset driveren.

 

 

Jeg har installert mye forskjellig så det kan være en mulighet at jeg har installert noe som ikke skal installeres også...

 

Blant annet har jeg installert denne: http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_100.65.html

 

Kunne du forklart meg hva du gjorde for å få Vista instalelrt uten problemer. Gjerne linker eller filnavn på de driverne du har installert??

 

Jeg har rotet mye rundt angående dette nå, har vært innom Asus forumet, men ikke funnet noe der heller.

 

Får også opp denne meldingen fra Vista:

This problem was caused by a compatibility issue between Windows Vista and MPU-401 Compatible MIDI Device. This program was created by NVIDIA Corporation.

 

 

 

 

Vurderer om jeg skal reinstallere Vista for å forsikre meg om at riktige drivere er rett installert.

 

I Enhetsbehanding så er det også 1 ukjent enhet, men jeg finner ikke drivere til den ved å søke på Win updata. Mulig at dette er MDI tingen.

 

Det største problemet er et Vista låser seg ved oppstart. Må resterte flere ganger før jeg kommer inn å da ligger disse ACPI feilmeldingene i hedelseslisten.

 

Jeg er utrolig takknemlig hvis noen kan hjelpe meg!:)

 

Lastet opp et word doc med bilda av hendelseslisten samt enhetsbehandlingen.

Vista_problemer.doc

Endret av Kaytona
Lenke til kommentar
Det var merkelig.Jeg innstallerte vista ultimate på et DFI lanparty nf4 s939 hovedkort,med bios fra desember 05,uten noe problem.

 

Kan se ut som det er kompabilitetsproblem med et eller annet.Kanskje like greit å reformatere.

8230054[/snapback]

 

Ja det er meget mulig at jeg må formatere og installere på nytt, men problemet kommer sikkert tilbake.

 

Svein_Jarle har jo samme kort med Vista så jeg håper han kan hjelpe meg med riktige drivere å fremgangsmåte :) Så kan jeg heller formatere når jeg har riktige drivere tilgjengelig.

 

Ingen andre som har Vista på dette kortet??

Endret av Kaytona
Lenke til kommentar

Vista funket fint for meg, og det var ikke noe problem med å sette i pausemodus eller i hibernatemodus (noe jeg ikke får til med mitt nåværende hovedkort), så jeg tipper det er ett av tilleggskortene dine som gir deg de problemene. Hva har du av tilleggskort?

Lenke til kommentar
Vista funket fint for meg, og det var ikke noe problem med å sette i pausemodus eller i hibernatemodus (noe jeg ikke får til med mitt nåværende hovedkort), så jeg tipper det er ett av tilleggskortene dine som gir deg de problemene. Hva har du av tilleggskort?

8239945[/snapback]

 

Jeg har dette skjermkortet (PCI-E)

http://www.msi.com.tw/program/products/vga...ail.php?UID=735

 

Og dette http://www.hauppauge.com/pages/products/data_pvr500mce.html

 

 

Jeg får som sagt ACPI feilmelding

ACPI 6 Ingen IRQARB: ACPI BIOS inneholder ikke noen IRQ for enheten i PCI-spor 23, funksjon 0.

 

Skal flytte/fjerne happauge kortet for å se om dette fungere.

 

Hvordan installerte du? Drivere til chipsettet? diverse andre drivere?

 

Jeg tar i mot all hjelp :)

 

 

 

S

Lenke til kommentar
Vista funket fint for meg, og det var ikke noe problem med å sette i pausemodus eller i hibernatemodus (noe jeg ikke får til med mitt nåværende hovedkort), så jeg tipper det er ett av tilleggskortene dine som gir deg de problemene. Hva har du av tilleggskort?

8239945[/snapback]

 

Jeg har dette skjermkortet (PCI-E)

http://www.msi.com.tw/program/products/vga...ail.php?UID=735

 

Og dette http://www.hauppauge.com/pages/products/data_pvr500mce.html

 

 

Jeg får som sagt ACPI feilmelding

ACPI 6 Ingen IRQARB: ACPI BIOS inneholder ikke noen IRQ for enheten i PCI-spor 23, funksjon 0.

 

Skal flytte/fjerne happauge kortet for å se om dette fungere.

 

Hvordan installerte du? Drivere til chipsettet? diverse andre drivere?

 

Jeg tar i mot all hjelp :)

 

 

 

S

8240026[/snapback]

Når jeg hadde A8N-SLI brukte jeg Vista RC2, og jeg innstallerte alt igjennom vanlig windows innstallasjon, etterpå lastet jeg ned skjermkort drivere og brikkesett drivere fra nvidia.com

 

Pr i dag har jeg også ett slikt Hauppauge 500 kort, for håpe det ikke er det som lager så mye krøll :S

Du trenger forresten ikke innstallere drivere til hauppauge kortet, drivere lastes ned av windows update til vista.

PS Om du har tenkt å innstallere OEM versjonen kan det være greit å vente litt med å aktivere ;)

 

Slik går man frem for å få en LOVLIG "BILLIG" Vista:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=708849&st=0

Lenke til kommentar

Det virker eom om det er Hauppauge kortet... Alt fungerer fint uten Happauge kortet, mens problemet kommer tilbake stratks jeg putter kortet i. Har også byttet pci porten. Etter at jeg avinstallerte kortet å flyttet det til et annet pci spor så fungerte det helt til Vista/Windows Update installerte driveren :s

 

Det er jo utrolig merkelig i og med at Windows update finner drivere automatisk...

http://www.vistaforums.com/forum/Topic2828-41-1.aspx

 

 

Kan denne bios oppdateringen hjelpe?? Jeg får ikke oppdatert biosen med AsusUpdate selv om jeg har lastet filen ned.

 

Er det andre muligheter å oppdatere biosen? Har ikke floppy... Men kanskje andre programmer?

asusupdata.doc

Endret av Kaytona
Lenke til kommentar
Kaytona Postet i dag, 17:17

  Det virker eom om det er Hauppauge kortet... Alt fungerer fint uten Happauge kortet, mens problemet kommer tilbake stratks jeg putter kortet i. Har også byttet pci porten. Etter at jeg avinstallerte kortet å flyttet det til et annet pci spor så fungerte det helt til Vista/Windows Update installerte driveren :s

 

Det er jo utrolig merkelig i og med at Windows update finner drivere automatisk...

 

Hauppauge er jo ikke lynraske med drivere, men du kunne kanskje prøve den siste beta driveren fra Hauppauge Kaytona. Kjører forresten PWR150 på NF4 hk her. Det er vel i prinsippet samme kort, men er ikke utenkelig at ditt PWR500 krever flere IRQ resurser siden det har dobbelt opp med alt.

 

Du finner i alle fall en driver sluppet feb-07 ca midt nede på siden her (bla ned til "beta test versions"); http://www.hauppauge.com/pages/support/sup...r150.html#vista

 

Jeg formoder at du ikke har gjort noen endringer i din bios ifht IRQ instillinger, og at alt står på default der. :)

 

 

Blaz3r Postet i dag, 10:08

  finnes det noen bios til det kortet som tilater høyere chipset volt en 1.6v. syns det er litt lite. tipper det er derfor jeg sliter å få fsb opp mot 300. 260 er maks for meg.

Syns det høres litt merkelig ut, selv om det selvsagt ikke er umulig. Men jeg kjørte stabilt (som 24/7 setting), 300x10 på A8N Deluxe uten noe endringer i chipset spenning. Så hvis det stopper allerede på 260 pga for lav spenning har du uflaks...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...