Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Det skal jeg klare, takk :)

 

Var ikke klar over at jeg burde ha gammel bios på samme CD. Trodde egentlig det ville fucket opp.

 

Har fikset awdflash, så håper jeg at det er riktig bios jeg har. Må jeg oppgradere nForce-drivere før jeg flasher?

 

Lastet ned:

 

-AWDFLASF116 (WinFlash [exe]) og

-v.1405 (rom)

 

Har jeg gjort noe galt nå? Begge filer er brent på ut, er dette riktig, så kan jeg lage en backup-CD av eldre bios.

 

Har lest gjennom sidene til ASUS, og funnet hva jeg skal skrive for å kjøre dette i DOS.

Endret av x-ith
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
EZ flash med floppy eller usb stick må da være enkelt.Flasher vel bakover også.

8487133[/snapback]

Ja, har man først Windows oppe å går kan man godt også flashe "bakover" til eldre versjoner med Asusupdate også. Man må bare gå på options og huke av "bios downgradeable" eller noe i den duren (husker ikke nøyaktig hva det står der).

Lenke til kommentar

Trenger jeg installere nye nForce-drivere for å få "AWDFLASF116" til å fungere sammen med BIOS "v.14.05." Eller er det bare å kjøre igang?

 

Har brennt på DVD i mangel på noe annet som kan fungere, funker vel i DOS det og?

Endret av x-ith
Lenke til kommentar
bumb

 

Hastesak, noen som kan avkrefte/bekrefte om jeg må oppgradere nForce-chipset før jeg flasher? Og som kan fortelle meg om jeg har valgt riktige versjoner og utility?

8497551[/snapback]

 

Spørs litt det, skal være info om det på asus sine sider. Du bør jo bruke siste driver i alle tilfeller... :)

Lenke til kommentar

Kan desverre ikke svare deg på spørsmålet ditt.

 

Fikk problemer med å starte flashingen. Satte i CDèn jeg hadde laget. Bootàble, med "awdflash.exe" og "bios1103.rom". Da jeg skulle kjøre igang, så fikk jeg feilmelding om at det ikke var en "award-bios."

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få det til å funke? Ser ut til at jeg må flashe i DOS, siden jeg ikke finner noe som heter "Utility" på Asus-CDèn, som visstnok må brukes for flashing i Windows.

 

Er bios v.1405 award? Jeg bryr mer lite om det er awardbios, men jeg må få til flashingen, noen som vet hva jeg bør gjøre?

 

Hjelp mottas med takk :blush:

Lenke til kommentar

Har ingen av dele for hånden atm :(

 

Har laget bootàble disc, og på den har jeg lagt: "AWDFLASH.EXE" og "nybios.ROM". Skal det være mer da? Jeg får bare feilmelding om at det kanskje ikke er nyeste eller "award-" bios.

 

Hvilken biosversjon anbefales? 1303 eller 1405?

 

Takk for innspill, men skjønner ikke hvorfor AWDFLASH ikke aksepterer biosversjonen.

Lenke til kommentar

Hmm, fikk på merkelig vis til å flashe i Windows nå :)

 

Men, kortet har vært ustabilt noen uker nå, blant annet er det noen rare streker på Widowslogoen under oppstart. Dette kom etter virusangrep for noen uker siden. Men nå skal jeg prøve å formatere harddisken og se om det hjelper.

 

Noen som vet om funksjonstester for hovedkort, tester som kan finne ut om det er deler av kortet som kan være skadet?

Lenke til kommentar
Hmm, fikk på merkelig vis til å flashe i Windows nå :)

 

Men, kortet har vært ustabilt noen uker nå, blant annet er det noen rare streker på Widowslogoen under oppstart. Dette kom etter virusangrep for noen uker siden. Men nå skal jeg prøve å formatere harddisken og se om det hjelper.

 

Noen som vet om funksjonstester for hovedkort, tester som kan finne ut om det er deler av kortet som kan være skadet?

8524468[/snapback]

En formatering skal vel holde.

Lenke til kommentar
Vurdere å utvide med mer minne. Har i dag 1 gb og ønsker 2gb. Vurdere OCZ 2048MB Dual Channel Performance http://www.netshoposlo.no/aspx/produkt/prd...aspx?plid=28508

Er det noen i forumet som har prøvd disse så jeg får bekreftet at de funker bra ??

Skal ikke overklokke.

 

Arne M

8562792[/snapback]

Siden du ikke skal overklokke fungerer nok de minne brikkene bra (jeg har ikke prøvd dem). 2GB anbefales, i hvertfall på vista :D

Lenke til kommentar
Vurdere å utvide med mer minne. Har i dag 1 gb og ønsker 2gb. Vurdere OCZ 2048MB Dual Channel Performance http://www.netshoposlo.no/aspx/produkt/prd...aspx?plid=28508

Er det noen i forumet som har prøvd disse så jeg får bekreftet at de funker bra ??

Skal ikke overklokke.

 

Arne M

8562792[/snapback]

Jeg har heller ikke prøvd de, men ser ingen grunn til at det ikke skulle virke.

 

Men om du vil ha mitt råd, og ønsker å handle fra Netshop hadde jeg heller valgt feks disse Kingston 2048MB 400MHz DDR PC3200. Dersom man ikke skal klokke mener jeg personlig det er bortkastede penger å kjøpe noe dyrere brikker enn de rimeligste med samme CAS. I tillegg er det jo nå slik at alle nye hk bruker en annen minnestandard (DDR2) som betyr at du ikke kan ta "investeringen" med deg videre ved neste oppgradering.

 

Har desverre ikke testet akkurat de brikkene jeg linket til heller, men mitt gamle A8N-Deluxe kjører i dag med 2x512MB versjonen av de brikkene uten noe tull i alle fall. Har også brukt billig-versjoner av TwinMos på A8N uten problemer, samt såvidt testet med Corsair Value. Så du kan jo vurdere litt, ikke noe galt med de du har valgt, men jeg syns nok de er unødvendig dyre uten at du vil merke noe til det når det likevel ikke skal klokkes. :)

Lenke til kommentar

Takker for tips. Grunnen til at jeg tenkte på de OCZ brikkene var CL 3-3-3-8. Det er det samme som mine 2x512 Corsair brikkene. Liten mulighet for at de kunne gå sammen, slikt at jeg fikk 3 gb. Men det er vel mulig det vil gå med Kingston brikkene også. Egentlig liten vits å betale mer.

 

Arne M

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...