Gå til innhold

[Løst]Noen flere som har problemer med HTC Sync og Hero?


sinnadyr

Anbefalte innlegg

Siden HTC nå har kommet med den offesielle ROM-oppgradering tenkte jeg å legge inn denne etter å ha synkronisert kontakter og innstillinger med hjelp av HTC Sync, men verken i w7 eller windows XP vil programmet oppdage telefonen (på forskjellige PC'er).

 

Noen flere med like problemer? Prøvde en standard bypass løsning man finner vha ggl, altså å legge vista-drivere inn i w7, men w7 virker meget fornøyd med sine egne drivere så min HTC Hero vises bare som lagringsenhet (usb mass storage).

 

 

Om flere har slitt med det samme hadde det vært fint om dere hadd svar :)

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Løsningen ble å ringe til HTC som sendte med XP-drivere som ikke lå der ute på hjemmesiden deres, fungerer som krem nå.

 

EDIT:

Flere PM's nå som ønsker nærmere forklaring; still spørsmål HER og hold det mest mulig i det offentlige.

 

Det HTC-support gjorde var å sende meg driverfilene (som jeg legger ved).

Høyreklikk på .inf og innstaller, så denne overskriver xp sin driver.

 

Husk, dette er -kun- for windows xp 32 bit(x86 altså).

 

Brukerstøtten på HTC var 800-nummer og de var meget hjelpsomme, slen opp mer info dere også om dere kan. Og btw, ROM-oppdateringen funker smooth og er rett og slett herlig!!!hero_usb.rar

Endret av sinnadyr
Lenke til kommentar
funker dette på vindu 7 (x64)?

Nei, det fungerer ikke i w7. HER har noen klart å fikse det, men klarte deg ikke selv.

 

Og skal sies jeg sleit ei stund, men flaks var det ikke siden det nå fungerer hele tiden.

 

Prøv å rull tilbake drivere og så legg inn de jeg la ut. Husk at SP2/SP3 er et must, og Vista krever andre drivere enn de jeg la ut.

 

Vil oppfordre alle til å ta kontakt med HTC's kundestøtte slik at man får pusha på litt problemfiksing, siden jeg ser overalt på nett at folk har de samme problemene.

 

Lykke til!!

 

EDIT: Telefonnummer til HTC, gratis 800-nummer: 800 11 576

Endret av sinnadyr
Lenke til kommentar
funker dette på vindu 7 (x64)?

Nei, det fungerer ikke i w7. HER har noen klart å fikse det, men klarte deg ikke selv.

 

Og skal sies jeg sleit ei stund, men flaks var det ikke siden det nå fungerer hele tiden.

 

Prøv å rull tilbake drivere og så legg inn de jeg la ut. Husk at SP2/SP3 er et must, og Vista krever andre drivere enn de jeg la ut.

 

Vil oppfordre alle til å ta kontakt med HTC's kundestøtte slik at man får pusha på litt problemfiksing, siden jeg ser overalt på nett at folk har de samme problemene.

 

Lykke til!!

 

EDIT: Telefonnummer til HTC, gratis 800-nummer: 800 11 576

Så jeg skal avinstalere driverene har no, og kun legge inn .inf filen?

Lenke til kommentar

prøv det iallefall.

 

Det jeg gjorde var å innstallere sync og fikk sikkert samme feilmelding, så jeg kopierte mappen med drivere over dit den lette ("C:\program files\htc\htc drivers\xp_x86") eller noe, slettet sync og reinnstallerte uten å få feilmelding, for deretter å høyreklikke .inf og velge innstallere.

 

En kammerat av meg som ringte HTC fikk denne forklaringen/løsningen:

 

Må inn i msconfig --> services (hide all microsoft, nederst) og disable alt --> startup, disable all unntatt HTC programvare. --> Apply og restart.

 

Så må du ta batteriet ut av telefon for 10 sekunder og sett igjen, start opp. Plugg inn kabel --> Se om HTC Sync kommer opp, hvis ikke: Gå til menu - settings - applications - development - usb debugging. Prøv å skru på og av. (Skal være av tror jeg)

 

Nå skal HTC Sync komme opp og du kan synce det du skal. Etterpå, når du er ferdig, kan du aktivere alt du deaktiverte i MSConfig

...og start på nytt

Det har tydeligvis funket for han

Lenke til kommentar
prøv det iallefall.

 

Det jeg gjorde var å innstallere sync og fikk sikkert samme feilmelding, så jeg kopierte mappen med drivere over dit den lette ("C:\program files\htc\htc drivers\xp_x86") eller noe, slettet sync og reinnstallerte uten å få feilmelding, for deretter å høyreklikke .inf og velge innstallere.

 

En kammerat av meg som ringte HTC fikk denne forklaringen/løsningen:

 

Må inn i msconfig --> services (hide all microsoft, nederst) og disable alt --> startup, disable all unntatt HTC programvare. --> Apply og restart.

 

Så må du ta batteriet ut av telefon for 10 sekunder og sett igjen, start opp. Plugg inn kabel --> Se om HTC Sync kommer opp, hvis ikke: Gå til menu - settings - applications - development - usb debugging. Prøv å skru på og av. (Skal være av tror jeg)

 

Nå skal HTC Sync komme opp og du kan synce det du skal. Etterpå, når du er ferdig, kan du aktivere alt du deaktiverte i MSConfig

...og start på nytt

Det har tydeligvis funket for han

 

Fikk det til med denne tutten:

 

http://gadgets.softpedia.com/news/How-To-S...-7-4442-01.html

Lenke til kommentar
prøv det iallefall.

 

Det jeg gjorde var å innstallere sync og fikk sikkert samme feilmelding, så jeg kopierte mappen med drivere over dit den lette ("C:\program files\htc\htc drivers\xp_x86") eller noe, slettet sync og reinnstallerte uten å få feilmelding, for deretter å høyreklikke .inf og velge innstallere.

 

En kammerat av meg som ringte HTC fikk denne forklaringen/løsningen:

 

Må inn i msconfig --> services (hide all microsoft, nederst) og disable alt --> startup, disable all unntatt HTC programvare. --> Apply og restart.

 

Så må du ta batteriet ut av telefon for 10 sekunder og sett igjen, start opp. Plugg inn kabel --> Se om HTC Sync kommer opp, hvis ikke: Gå til menu - settings - applications - development - usb debugging. Prøv å skru på og av. (Skal være av tror jeg)

 

Nå skal HTC Sync komme opp og du kan synce det du skal. Etterpå, når du er ferdig, kan du aktivere alt du deaktiverte i MSConfig

...og start på nytt

Det har tydeligvis funket for han

 

Fikk det til med denne tutten:

 

http://gadgets.softpedia.com/news/How-To-S...-7-4442-01.html

Den linken funka kke stort. Kan du beskrive litt mer?

Lenke til kommentar
prøv det iallefall.

 

Det jeg gjorde var å innstallere sync og fikk sikkert samme feilmelding, så jeg kopierte mappen med drivere over dit den lette ("C:\program files\htc\htc drivers\xp_x86") eller noe, slettet sync og reinnstallerte uten å få feilmelding, for deretter å høyreklikke .inf og velge innstallere.

 

En kammerat av meg som ringte HTC fikk denne forklaringen/løsningen:

 

Må inn i msconfig --> services (hide all microsoft, nederst) og disable alt --> startup, disable all unntatt HTC programvare. --> Apply og restart.

 

Så må du ta batteriet ut av telefon for 10 sekunder og sett igjen, start opp. Plugg inn kabel --> Se om HTC Sync kommer opp, hvis ikke: Gå til menu - settings - applications - development - usb debugging. Prøv å skru på og av. (Skal være av tror jeg)

 

Nå skal HTC Sync komme opp og du kan synce det du skal. Etterpå, når du er ferdig, kan du aktivere alt du deaktiverte i MSConfig

...og start på nytt

Det har tydeligvis funket for han

 

Fikk det til med denne tutten:

 

http://gadgets.softpedia.com/news/How-To-S...-7-4442-01.html

Den linken funka kke stort. Kan du beskrive litt mer?

her

 

dette er bare for w7 (32bit og 64bit)

Endret av Bibow
Lenke til kommentar
Har windows 7 selv på maskina, men fikk ikke den guiden der til å funke for meg :\ Måtte du restarte/ta ut batteri av mobilen på noen tidspunkt eller gjøre noe som helst annet enn ikke å følge de punktene slavisk?

 

Har veldig lyst å få det til...

Tok ikke ut batteriet eller noe.. Bare lastet ned de driverene osv de hadde lagt ut og følgte den nøye.. Husket du å oppdatere driverene manuelt i w7?

Lenke til kommentar
Har windows 7 selv på maskina, men fikk ikke den guiden der til å funke for meg :\ Måtte du restarte/ta ut batteri av mobilen på noen tidspunkt eller gjøre noe som helst annet enn ikke å følge de punktene slavisk?

 

Har veldig lyst å få det til...

Søk på “Devices and Printers”, Der finner du Android device. Trykk på den og deretter trykk på update drivers.

 

Beklager seint svar, og håper dette hjelper

Lenke til kommentar
Har windows 7 selv på maskina, men fikk ikke den guiden der til å funke for meg :\ Måtte du restarte/ta ut batteri av mobilen på noen tidspunkt eller gjøre noe som helst annet enn ikke å følge de punktene slavisk?

 

Har veldig lyst å få det til...

Søk på “Devices and Printers”, Der finner du Android device. Trykk på den og deretter trykk på update drivers.

 

Beklager seint svar, og håper dette hjelper

Joda, får testa senere, har ikke vært særlig stress uansett :)

Lenke til kommentar
Løsningen ble å ringe til HTC som sendte med XP-drivere som ikke lå der ute på hjemmesiden deres, fungerer som krem nå.

Hva? Man må kontakte dem for å få drivere for Windows XP?!

Jeg vet, var ganske fattig, men jeg la dem med i min andré post her i tråden, så last de ned herfra

Endret av sinnadyr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...