Gå til innhold

Eee skal bli råere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enhver god konsept vil før eller siden bli ødelagt av grådige firmaer som vil pine ut den siste $en av konseptet. Ser ut som Asus er på vei dit med Eee nå.

 

Med tanke på at man kan få langt bedre og mer funksjonelle PC-er for bare bittelitt mer enn prisen Asus vil selge sine dyrere Eee for, så vil det overraske meg om high-end-Eee vil komme i nærheten av å være den samme salgsuksessen som den billigere Eee er.

Lenke til kommentar

Det var da fælt da Asus! Lær dere et par ting:

 

Jeg vil ha:

-Ca. 9" Skjerm (1024x600)

-SSD! Jeg driter i om det er 120GB, jeg vil ha SSD! HDD på en ultraportabel er lite smart.

-3G hadde vært fint.

-Bort med webcam, please. Dette kan dere lage egne modeller for.

-6600mAh+ Ikke noe 4400mAh skjit.

-Ikke større enn 901.

-Linux (sjokk at XP kom først i lanseringen.)

 

Skjønner ikke hva som er så vanskelig? Slutt å kall det Eee når det kommer såpass høyt i pris og størrelse, vær så snill. En 701 hadde fungert fint for meg også, da den faktisk hittil har en av de raskeste SSDene, noe som var litt av ideen og det folk falt for! 4GB rask > 32GB treig.

Endret av kjeksomanen
Lenke til kommentar
Det var da fælt da Asus! Lær dere et par ting:

 

Jeg vil ha:

-Ca. 9" Skjerm (1024x600)

-SSD! Jeg driter i om det er 120GB, jeg vil ha SSD! HDD på en ultraportabel er lite smart.

-3G hadde vært fint.

-Bort med webcam, please. Dette kan dere lage egne modeller for.

-6600mAh+ Ikke noe 4400mAh skjit.

-Ikke større enn 901.

-Linux (sjokk at XP kom først i lanseringen.)

 

Skjønner ikke hva som er så vanskelig? Slutt å kall det Eee når det kommer såpass høyt i pris og størrelse, vær så snill. En 701 hadde fungert fint for meg også, da den faktisk hittil har en av de raskeste SSDene, noe som var litt av ideen og det folk falt for! 4GB fart > 32GB slow.

 

 

Eneste kjipe med 3G er at det suger strøm og legger en kostnad på 500-1000kr på en maskin ( ca det et 3g modem koster)

Lenke til kommentar
Hvorfor er det slik at når noen finner en oppskrift på suksess så må konseptet tas så langt at det som gjorde suksessen forsvinner?

$$$, og tradisjonell tenking.

 

Jeg vil ha:

-3G hadde vært fint.

-Bort med webcam, please. Dette kan dere lage egne modeller for.

Eneste kjipe med 3G er at det suger strøm og legger en kostnad på 500-1000kr på en maskin ( ca det et 3g modem koster)

 

Selv ser jeg mye større nytteverdi av webkamera enn 3G. Jeg er ikke så nett-avhengig at jeg må være tilkoblet hvert eneste sekund i døgnet, og det blir uansett flere og flere steder med trådløs nettverkstilknytning, også på steder hvor jeg ferdes ofte. Så jeg vil mye heller ha webkam enn 3G.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
$$$, og tradisjonell tenking.
Spørsmålet var egentlig retorisk

 

Men skal jeg ha en liten og lett PC med mye plass (slik som 120GB på denne EEE'en) og dobbeltkjerneprosessor så tror jeg at jeg velger noe annet enn en EEE. For Asus må her uansett bli tvunget til mange kompromisser.

Jeg har lyst på en EEE jeg, men det er fordi den er det den er. En liten, lett og billig som gir akkurat det man trenger for surfing etc.

Skal jeg ha noe mer enn det så finner jeg det hos noen andre.

Lenke til kommentar
Det var da fælt da Asus! Lær dere et par ting:

 

Jeg vil ha:

-Ca. 9" Skjerm (1024x600)

-SSD! Jeg driter i om det er 120GB, jeg vil ha SSD! HDD på en ultraportabel er lite smart.

-3G hadde vært fint.

-Bort med webcam, please. Dette kan dere lage egne modeller for.

-6600mAh+ Ikke noe 4400mAh skjit.

-Ikke større enn 901.

-Linux (sjokk at XP kom først i lanseringen.)

 

Skjønner ikke hva som er så vanskelig? Slutt å kall det Eee når det kommer såpass høyt i pris og størrelse, vær så snill. En 701 hadde fungert fint for meg også, da den faktisk hittil har en av de raskeste SSDene, noe som var litt av ideen og det folk falt for! 4GB fart > 32GB slow.

 

 

Eneste kjipe med 3G er at det suger strøm og legger en kostnad på 500-1000kr på en maskin ( ca det et 3g modem koster)

 

At det kostet så mye hadde jeg ikke anig om. Hvordan de klarer å presse prisene på mobilene så lave med super 3G blir da et ubesvart spørsmål for meg.

Angående strømforbruket så er dette et ikke-problem. Den må kunne slåes av.

 

Poenget er at slik det er nå bruker man f. eks 3G på mobilen sin, eller simkortet, da det like godt kanskje hadde vært en idé at det var satt inn i Eee'en fra før av. Men om det koster såpass blir det litt feil.

Lenke til kommentar

Høres logiskt ut det. Men kan noe forresten bekrefte at det går ann å koble til mobilen sin via bluetooth og derav utnytte 3G på den? Jeg har en Sony Ericsson med 3G, og den har en feature som gjør at den får brukernavn, passord og muligheten til å velge workgroup. Virker jo lovende, selv om prisene er stive med mitt abbonoment.

Lenke til kommentar
Enhver god konsept vil før eller siden bli ødelagt av grådige firmaer som vil pine ut den siste $en av konseptet. Ser ut som Asus er på vei dit med Eee nå.

 

Med tanke på at man kan få langt bedre og mer funksjonelle PC-er for bare bittelitt mer enn prisen Asus vil selge sine dyrere Eee for, så vil det overraske meg om high-end-Eee vil komme i nærheten av å være den samme salgsuksessen som den billigere Eee er.

 

Man får alltid mer funksjonelle PCer til en billig penge kontra ultraportable. Jeg synes det er helt greit med "mellomdyre" ultraportable, det er ikke så mange av de. Når det er sagt virker ikke denne eee'en så fantastisk.

 

AtW

Lenke til kommentar
Høres logiskt ut det. Men kan noe forresten bekrefte at det går ann å koble til mobilen sin via bluetooth og derav utnytte 3G på den? Jeg har en Sony Ericsson med 3G, og den har en feature som gjør at den får brukernavn, passord og muligheten til å velge workgroup. Virker jo lovende, selv om prisene er stive med mitt abbonoment.

 

Dette bør være trivielt å få til. Jeg har en Nokia N800 og den kobler seg opp mot mobilen min via bluetooth og får dermed tilgang til 3G. (Som de fleste andre bærbare med bluetooth også kan gjøre) Det er bare tull å ha en egen implementasjon av 3G på en ultraportabel, alle med ultraportable har også en mobil i lomma som kan brukes til 3G-surfing om ønskelig. Hold heller pris og størrelse lav og batterikapasitet høy :)

Lenke til kommentar

Jeg visste ikke at prisen var såpass høy, og tenkte ikke på at det at det er mye billigere å implantere dette i en mobiltelefon pga. mange forskjellige grunner som f. eks at det er allerede tilrettelagt antenne osv.

 

Når det gjelder hva du sier daffyd, så er det ganske logisk ja. Sjeldent jeg ikke har med meg mobiltelefonen, selv om vi ikke vet for sure om strålingen er skadelig :| (Om jeg ikke er oppdater, oppdater meg gjerne.)

Lenke til kommentar
Dette bør være trivielt å få til. Jeg har en Nokia N800 og den kobler seg opp mot mobilen min via bluetooth og får dermed tilgang til 3G. (Som de fleste andre bærbare med bluetooth også kan gjøre) Det er bare tull å ha en egen implementasjon av 3G på en ultraportabel, alle med ultraportable har også en mobil i lomma som kan brukes til 3G-surfing om ønskelig. Hold heller pris og størrelse lav og batterikapasitet høy :)

 

Hvis du har wifi på mobilen så test ut :

http://joikuspot.com/

Den gjør mobilen om til en trådlør router.

Bruker eee701 og N82 til 3G surfing båder her og der, funker fett.

 

Forøvrig er eee701 genial til sitt bruk. buker den som "hytte-pc" og litt til nett hjemme.

Kobler til prosjektor og har kino på hytta (det kan jo regne eller bli en kjølig kveld..)

Lagring, 8GB (evt 16GB) minne-kort. Eller ekstern disk om man er ekstra hungrig.

 

701 er en genial maskin som man kan gjøre nesten alt med. Kunne vært digg med 2" ekstra og litt høyer oppløsning. Denne oppgraderingen av eee høres litt tullete ut. Jeg stiller meg i rekken av skeptikere her.

Endret av geit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...