Gå til innhold

Ny mp3-spiller med kanonlyd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Huff, den ser for stor ut. Ramma har sikkert plass til en skjerm på 3,5 tommer hadde det ikke vært for at plassen ble sløst bort på taster og tom rammeplass.

 

Ellers så er Xfi og Wifi velkomment.

 

Håper bare Creative gidder å få ut fingeren og lage drivere til Linux. Kjenner jeg dem rett så gjør de ikke det. Da må noen andre lage driveren og det kan ta tid. Dårlig av Creative! :thumbdown:

Lenke til kommentar

Er ikke enig i at den ser for stor ut (etter å funnet frem linjal). En slik spiller må være såpass stor for å være komfortabel å bruke, med hensyn til videoer og navigering i store musikkbibliotek. Men er enig i at det er litt for mye dødplass.

 

Kommer uansett ikke til å bytte ut min trofaste zen vision:m før jeg kan få mer plass...

Lenke til kommentar
But i wouldn't use Crystalizer, it just compresses the dynamic range and it makes up some high frequencies that weren't there before. There are plugins for Winamp which do about the same, so you don't need to buy a X-fi for that.

 

Sant eller usant?

Har hatt et X-Fi lydkort i to år nå, og er redd den påstanden der er sann. Det virker som om Crystalizeren ødelegger dynamikken i musikken, samtidig som den legger på litt ekstra bass og diskant som ellers ikke var der. Og når det kommer til den 3D-surround mikseren, så er det bare snakk om en standard Virtual Surround mikser, ingenting annet. Jeg har funnet ut at for å få best lydkvalitet til musikk, ble jeg nødt til å slå av alle disse jalla-effektene.

 

Dette er uansett ikke noe nytt; mange produsenter hevder å ha en logaritme som på magisk vis kan gjenskape den lyden som går tapt i lossy komprimering. Og til felles for dem alle er det kun snakk om rein pisspreik fra markedføringsavdelingen. Man kan ikke trylle fram data som er gått tapt.

Lenke til kommentar

Og jeg som akkurat bestilte en iPod Nano i dag da.. Men jeg kvitter meg med en Creative Zen Vision:M som hakker i lyden med gjevne mellomrom og har utrolig treig oppstart. Men ellers har min Creative vært god til nå. Håper denne blir bedre da, for de som skal ha den. Syns den virket en smule klumpete, og unødvendig liten skjerm i forhold til rammen rundt. Men ellers var den tøff.

Lenke til kommentar
Enda en grunn til å hate creative :D

 

Hvis du seriøst er enig i at X-Fi ikke er noe tess, har du ikke testet det før. Jeg har både Xmod og Aurvana X-Fi headset. Og jeg må være helt ærlig; dette er det absolutt mest geniale lydutstyret jeg har brukt! Men selvfølgelig, det kan hende du klarer (hvis du prøver med vilje) å få teknologien til å finne opp diskant og bass som ikke er der. Dette er egentlig ganske enkelt: Det eneste du trenger å gjøre, er å kjøre lyd som ER i høy kvalitet fra før. (F.eks.: DVDer, lydfiler med høy bithastighet osv.) Da blir diskanten og bassen overdrevet. Dessuten finner den ikke opp diskanter som ikke var der i utgangspunktet. Og komprimert lyd mister ikke data, dataene blir bare vrengt. Hvis du leser på pakken gjelder det for lydfiler i kvaliteten 128 kbps mp3 og oppover. Tro meg, alt annet blir kjedelig etter å ha prøvd X-Fi.

 

Og surround effekten (CMSS 3D) høres litt uvant ut i begynnelsen (de første timene), men nå klarer jeg ikke å leve uten. Og denne effekten egner seg forresten best til film, ikke musikk. Da jeg så Cloverfield med X-Fi headsettet på, tok jeg dem ofte av meg et par sekunder for å være sikker på at det faktisk VAR headsettet lyden kom ut av, og ikke høytalere rundt meg.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...