Gå til innhold

Friskt pust fra Ricoh - igjen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

synes Ricohs kameraer er spennende og herlig forskjellig fra de fleste andre kompaktkameraene. Problemet er prisen... 12 mp sensor synes jeg lukter litt knefall fra Ricohs side, gir etter for megapikselracet. 6 mp hadde vært knall. Den nye bufferen ser imidlertid ut til å gi en skikkelig forbedring ifht GX100. Har lenge vurdert frem og tilbake mellom GX100 og GR-D II, nå blir jeg vel sittende på gjerdet et stykke til og vente på tester...

Lenke til kommentar
For en som ikke kjenner tidligere Ricoh'er.

 

Klumpen på toppen er det en optisk søker, eller er det en elektronisk dibbedutt ?

 

Klumpen ser hengslet ut, kan den fjernes ? (Ser nokså upraktisk ut i lommesammenheng)

 

 

M.v.h

Lommemannen

 

den "klumpen" på toppen er en elektronisk søker såvidt jeg har forstått. Den er vridbar og avtagbar. Fordel: enklere å komponere i solskinn, en kan også vri søkeren og ta bilder i rare vinkler. Ulempe: oppløsningen er ikke noe å hoppe i taket over, og presisjonen er lagom.

Lenke til kommentar
Jeg har GX100 med alt utsyr, http://www.popflash.com/index.php?p=produc...70&parent=0

jeg bruker det faktisk mer enn mine SLR. Dette lett og ta med, meget enkelt å bruke. Bildene er ok. Jeg håpte at den nye modellen gikk ned til 7-8 mp, da hadde det blitt nytt kjøp.

 

Hm, interessant. Det så dyrt ut! Kan du si noe mer om bildekvaliteten? Sliter du med lavt dynamisk omfang ifht til speilrefleks?

Lenke til kommentar
Jeg har GX100 med alt utsyr, http://www.popflash.com/index.php?p=produc...70&parent=0

jeg bruker det faktisk mer enn mine SLR. Dette lett og ta med, meget enkelt å bruke. Bildene er ok. Jeg håpte at den nye modellen gikk ned til 7-8 mp, da hadde det blitt nytt kjøp.

 

Hm, interessant. Det så dyrt ut! Kan du si noe mer om bildekvaliteten? Sliter du med lavt dynamisk omfang ifht til speilrefleks?

 

Hei, prisen jeg betalte er akseptabel, men om man trenger alt dette ekstra utstyret kan diskuteres, jeg kunne ikke dy meg.

Jeg skal poste et par bilder her. I forhold til mine SLR så er det dynamiske omfanget godt nok, du kan vurere bildene jeg legger ut her senere.

post-132889-1214435509_thumb.jpg

f2,5 5mm(24mm) 1/125 sek iso100

Endret av taylorm
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...