Gå til innhold

Sniktitt: Fallout 3 (PC/PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Headshot i Hode!"

 

Hahaha, hvor ellers ville det vært? :!:

 

Flott innlegg. Må si at dette fikk meg til å tvile på spillet. Har Bethesda ødelagt nok et rpg mesterverk?

 

Og hvorfor er alt gråbrunt? Akkurrat som Oblivion holder de seg til 1 farge nesten igjennom hele spillet. Faen så tragisk.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Som hardcore Fallout-fan så må jeg si her at skribenten ikke er satt godt nok inn i dette universet. Diskusjonen om hvorvidt Bethesda har ødelagt spillet legger jeg meg ikke inn i, men at han skriver:

Det er et stort misforhold mellom artisteriet i visuelt design, de flotte, detaljerte områdene og hvordan spillet gir deg informasjon på skjermen. En gyselig grønnfarge, kjedelige menyer og målere var noe av det som irriterte meg mest når jeg fikk se spillet. Vi er i 2008.
Det er jo sånn det skal være i Fallout. Alt er jo dystert og herja. Ikke noe fancy dancy hologram-menyer som svever i luften foran deg. Det er en post-apokalyptisk verden. Fins ikke mye pent der skal jeg si deg.
Lenke til kommentar

Godt skrevet artikkel. Jeg begynner å frykte at lovnadene fra Bethesda om å ikke skuffe fans av de to foregående spillene bare er et spill for galleriet. Uansett så ser jeg fram til dette spillet da jeg er fan av post-apokalyptiske verdener. Bare synd at de må gi det ut under Fallout-navnet hvis det eneste som binder dem sammen er småting som Vaultene osv.

Lenke til kommentar
Som hardcore Fallout-fan så må jeg si her at skribenten ikke er satt godt nok inn i dette universet. Diskusjonen om hvorvidt Bethesda har ødelagt spillet legger jeg meg ikke inn i, men at han skriver:
Det er et stort misforhold mellom artisteriet i visuelt design, de flotte, detaljerte områdene og hvordan spillet gir deg informasjon på skjermen. En gyselig grønnfarge, kjedelige menyer og målere var noe av det som irriterte meg mest når jeg fikk se spillet. Vi er i 2008.
Det er jo sånn det skal være i Fallout. Alt er jo dystert og herja. Ikke noe fancy dancy hologram-menyer som svever i luften foran deg. Det er en post-apokalyptisk verden. Fins ikke mye pent der skal jeg si deg.

 

og for den del så er hele tanken at verden hadde en 50-60-revival på gang når det virkelig smalt. en ser slikt som radiorør tilbake på moten osv...

Lenke til kommentar
Som hardcore Fallout-fan så må jeg si her at skribenten ikke er satt godt nok inn i dette universet. Diskusjonen om hvorvidt Bethesda har ødelagt spillet legger jeg meg ikke inn i, men at han skriver:
Det er et stort misforhold mellom artisteriet i visuelt design, de flotte, detaljerte områdene og hvordan spillet gir deg informasjon på skjermen. En gyselig grønnfarge, kjedelige menyer og målere var noe av det som irriterte meg mest når jeg fikk se spillet. Vi er i 2008.
Det er jo sånn det skal være i Fallout. Alt er jo dystert og herja. Ikke noe fancy dancy hologram-menyer som svever i luften foran deg. Det er en post-apokalyptisk verden. Fins ikke mye pent der skal jeg si deg.

 

Jeg vet ikke hva du anser som å sette seg inn i universet, men hvis det inngår noe mer enn å spille de tidligere spillene må jeg si meg skyldig i din påstand.

 

Poenget mitt har aldri vært at menyene skulle se ut som de var tatt ut av et random space marine-spill. Jeg sier bare at det er et misforhold her, og at det går an å lage et litt penere og mer funksjonelt grensesnitt uten å miste dysterheten som spillet skal formidle. :)

Endret av EmmJay
Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hva du anser som å sette seg inn i universet, men hvis det inngår noe mer enn å spille de tidligere spillene må jeg si meg skyldig i dine påstandet.

 

Poenget mitt har aldri vært at menyene skulle se ut som de var tatt ut av et random space marine-spill. Jeg sier bare at det er et misforhold her, og at det går an å lage et litt penere og mer funksjonelt grensesnitt uten å miste dysterheten som spillet skal formidle. :)

 

i_340261-564x376.jpg

 

er det de menyene du er misfornøyd med? eller er det UIen når du går rundt?

 

Fallout sitt klassiske UI er ikke veldig avansert:

 

 

fallout3.jpg

pipboy111.jpg

 

 

Og det er noe sjarmen med Fallout, i alle fall for de av oss som har venta en god stund på en oppfølger. Må si at eg gleder meg veldig til Fallout 3, håper det ikke blir en total flopp. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Godt skrevet artikkel, men plutselig føler jeg at jeg kanskje kommer til å bli skuffet når spillet omsider kommer.

At Bethesda satser på en større masse enn kun oss som har spillt de orginale Fallout spillene er jo greit, men de trenger ikke å barnsliggjøre spillet og gjøre det til et brukbart spill for absolutt alle. Virker som om rollespillsjangeren har tapt seg noe med pilpekende missions og at valg blir gjort så og si for deg.

Rollespill skal være vanskelige. Men gjenstår å se. Kommer mest sannsynligvis til å kjøpe Collectrs Edition pakken fra Amazon, så må nok uansett gi det et verdig forsøk når det kommer. ;)

Lenke til kommentar

Det at valgene du tar i samtaler ikke får noen konsekvenser annet enn at de du prater med kan bli litt sinte eller glade skuffet meg veldig. Og også bildet av Pip-Boyen, hvor det er tydelig at menyen er blitt "konsollifisert". Nei, Bethesda må lage et knakende godt spill for at dette skal falle inn i Fallout serien i mine øyne.

Lenke til kommentar
Og om samtaler ikke har noen reel konsekvens, hva er poenget da?

 

Dette kom veldig overraskende på meg også, og jeg måtte spørre Hines to ganger om dette var sant. Siden han bare jobber i markedsføringsavdelingen og således er lite involvert i den direkte utformingen av spillet, kan man jo håpe på at dette er noe han har oversett.

Lenke til kommentar
Og om samtaler ikke har noen reel konsekvens, hva er poenget da?

 

Dette kom veldig overraskende på meg også, og jeg måtte spørre Hines to ganger om dette var sant. Siden han bare jobber i markedsføringsavdelingen og således er lite involvert i den direkte utformingen av spillet, kan man jo håpe på at dette er noe han har oversett.

 

Det håper jeg og, muligens jeg har blitt bortsjemt med The Witcher hvor valgene jeg tok var viktige og oftest lagt slik at en enkel reload ikke kunne gjøre det om. Jeg måtte stå for valgene jeg tok og velge en rolle jeg følte meg komfortabel med, og det er på mange måter RPG for meg. Valgene jeg tar, både "fysisk" og i samtaler skal påvirke utviklingen til personen og verdenen jeg spiller i.

 

Syns begrepet rpg begynner å bli litt vel omfattende i det siste.

Lenke til kommentar
"Headshot i Hode!"

 

Hahaha, hvor ellers ville det vært? :!:

 

 

 

I ræva? Da hadde man ihvertfall fått bekreftet hva de tenker med...

Nei, som en fersking på fallout kan det hende jeg tar en titt på dette. Og hvem vet, kanskje jeg liker det eller ikke.

 

Men jeg er ikke bethestas største fan for å si det sann da

Lenke til kommentar
Syns begrepet rpg begynner å bli litt vel omfattende i det siste

helt enig, syns det er veldig trist at fugleperspektivet er tatt vekk fra rpg sjangeren

men alt skal jo ha så "perfekt" grafikk idag

 

siden det er fallout så må jeg hvertfall prøve det

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...